vl
door vledderheks Nov 1, 2011 om 08:24
Computers & telefonie

Bel minuten

Waarom moet je van tevoren een belbundel hebben.
Je kan toch ook gewoon afrekenen aan het eind van de maand wat je hebt verbeld. Ik heb toch ook geen boodschappen bundel bij de supermarkt.
Of ze moeten een belbundel maken waar je dan de hele maand van kunt bellen ongeacht hoeveel of hoelang in Nederland. Als je naar of uit het buitenland belt komen er wel kosten overheen. die je dan aan het eind van de maand afrekend.

3336 9 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 1, 2011 om 08:41
463 Antwoorden / 14 Vragen

Niks moet hoor! Niemand verplicht je een abonnement te nemen of zelfs maar eem mobiele telefoon. Wel eens van prepaid gehoord? Maar dat zal wel weer te duur zijn.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 1, 2011 om 09:11
842 Antwoorden / 1 Vragen

Als je 'gewoon' aan het eind van de maand wilt betalen voor wat je gebeld hebt, dan neem je toch de kleinst mogelijke (simonly) abonnement (of een prepaid, zoals gladdeharry aangeeft)? Ze zijn er al vanaf 3 euro p.m ofzo.

Je moet alleen niet vergeten, dan je ook betaald voor de mogelijkheid om te bellen, dus je zult altijd een bepaald "basis-bedrag" moeten betalen. Vergelijk het eens met het vroegere abonnement op een vaste telefoon-lijn: ook toen moest je een vast bedrag betalen voor toegang tot de lijn (alleen kreeg je toen geen "gratis" belminuten; wat dat betreft is het mobiele abonnement dus een vooruitgang).

mi
door midas - Nov 2, 2011 om 14:33
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:11]Als je 'gewoon' aan het eind van de maand wilt betalen voor wat je gebeld hebt, dan neem je toch de kleinst mogelijke (simonly) abonnement (of een prepaid, zoals gladdeharry aangeeft)? Ze zijn er al vanaf 3 euro p.m ofzo.

Je moet alleen niet vergeten, dan je ook betaald voor de mogelijkheid om te bellen, ...............

Betaalt bedoel je toch? (hoop ik)

sp
door spoekie999 - Nov 2, 2011 om 16:36
9 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=midas schreef op woensdag 2 nov 2011, 14:33][quote=naitsoezn schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:11]Als je 'gewoon' aan het eind van de maand wilt betalen voor wat je gebeld hebt, dan neem je toch de kleinst mogelijke (simonly) abonnement (of een prepaid, zoals gladdeharry aangeeft)? Ze zijn er al vanaf 3 euro p.m ofzo.

Je moet alleen niet vergeten, dan je ook betaald voor de mogelijkheid om te bellen, ...............

Betaalt bedoel je toch? (hoop ik)

Midas, voor nederlandse taal moet je op een ander forum zijn!!

alexishoop
door alexishoop - Nov 2, 2011 om 17:21
561 Antwoorden / 6 Vragen

een telco moet ook rekening houden met het belgedrag van de klant om zo zijn netwerkcapaciteit op peil te houden, maar als iemand stelselmatig 120minuten boven zijn belbundel belt zou het wel handig zijn als je provider je een verhoging aanbiedt of vice versa, enige probleem is daarbij dat er ook een deel korting verwerkt zit in een langlopende contract en dat dus weer administratie vergt.

abarth
door abarth - Nov 2, 2011 om 19:13
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=vledderheks schreef op dinsdag 1 nov 2011, 08:24]Waarom moet je van tevoren een belbundel hebben.
Je kan toch ook gewoon afrekenen aan het eind van de maand wat je hebt verbeld. Ik heb toch ook geen boodschappen bundel bij de supermarkt.

Bij de supermarkt betaald u voordat u iets de winkel uitkrijgt.

Als er achteraf gefactureerd zou gaan worden en er wordt niet betaald dan moet de teleboer achter zijn geld aan waarvoor wel een dienst is geleverd.
Zo kan er een openstaande rekening onstaand voor honderden euro's
De wanbetaler besteld ergens anders een nieuwe sim en belt vrolijk gratis verder.

killroy
door killroy - Nov 2, 2011 om 23:39
87 Antwoorden / 10 Vragen

Kan ik niet begrijpen dat er heden nog mensen zijn die hier een probleem van maken, neem een prepaid van Simyo, geen opzeg verplichting, je kunt er al la minuut weg, je betaald een start tarief van 0,10 euro-cent en 10 cent per minuut met een seconden tact, goedkoper vind je geen provider in heel Nedl: controleer dit maar eens op het internet. Nou dan zie ik geen enkel probleem, geeft ze ook nog een machtiging om bij een stand van een beltegoed van € 2.00 je tegoed automatisch te vernieuwen met het bedrag dat u zelf wenst, geeft aan of u de mobile internetbundel prefereerd, per dagbundel van € 1.00 of Maandbundel van € 7.50 en u hebt nergens geen omkijken meer naar, lees dit alles na op mijn Simyo dan bent u een heel eind op de goede weg, misschien heeft hier een goed verstaander maar een half woord nodig????? Groetjes Baron van Meck Meck Kloot mij niet.

ma
door mario47 - Nov 4, 2011 om 22:57
56 Antwoorden / 2 Vragen

aldi prepaid=4 cent per minuut

killroy
door killroy - Nov 5, 2011 om 09:58
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Mario 47, Ben je nou zo naief of dom?, Je kunt je winst toch op de site van Simyo uit tellen, is dit nou zo moeilijk? Je geeft een commentaar-antwoord waarin je zegt "Aldi is veel goedkoper met € 00,4 per minuut " altans zo bedoel je het waarschijnlijk? Welnu bij Aldi betaal je € 0.4 per minuut dit klopt dus wel, maar dit is Aldi talk netwerk, dus van Aldi naar Aldi abonnee, Naar andere netwerken betaal je bij Aldi € 0,13 per minuut. De dagbundel bij Aldi voor mobile internet kost bij Aldi per 100 MB € 2.99, de maandbundel € 7.99 met een max: van 250 MB. Nu de prijzen van Simyo, van Simyo naar Simyo is gratis, per minuut naar andere netwerken € 0.10 per minuut, met een start tarief van € 0,10, bij 3 minuuten spreektijd heb je dat start tarief er al uit ( € 0.13 Aldi, € 0,10 bij Simyo )De mobile dagbundel bij Simyo € 1.00 per 24 uur ( 20 MB ) de maandbundel € 10.00 voor 30 dagen ( 200 MB ) Met voor bijden een internetsnelheid van 128 KBPS downl: en 64 KBPS upl: Als je bij Simyo niet je volledige bundel verbruikt dan reken je af per 100 KB: aan € 0,10 per 100 KB. Voor mobile internetten met je Laptop geld een ander tarief, en wel koop je een strippenkaart van € 25.00 en dan betaal je per dagbundel € 2.50 per strip te betalen ( code ) enz: zie de site van Simyo. Groetjes " Baron van Meck- Meck Kloot mij niet."