li
door lisettef Sep 30, 2014 om 10:01
Voeding & gezondheid

Belachelijke declaratie Ziekenhuis

Begin dit jaar had ik mijn vingertopje erg bezeerd en zelf geprobeerd een spalkje (voor het stoten) te maken. Dit lukte niet goed, op internet gekeken: vingerspalkjes alleen per 10 te bestellen. Ben toen naar apotheek gegaan, had alleen voor mannenduimen een spalkje. Verwezen me naar huisarts. Huisarts had geen spalkjes, wilde eerst foto laten maken, als het "nodig bleek te zijn" kon ik daar dan een spalkje ophalen. Foto gemaakt: klein breukje, mocht paar deuren verder (eindelijk) een spalkje ophalen. Deze werd uit een doos gehaald en aan mij overhandigd zodat ik hem om mijn vinger kon schuiven.
Nu ontvang ik een rekening van mijn zorgverzekeraar van 402 euro!!!!! (foto + spalkje twv 4,95??)

18611 56 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisettef,

En wat is nu je vraag?

'Fraude' is wel een erg beladen woord.
Ziekenhuiskosten zijn nu eenmaal hoog.
Gebruik van ziekenhuis, röntgenfoto, arts die de foto moet beoordelen, etc.
Daar zijn allemaal kosten aan verbonden.
Je zorgverzekeraar houdt die declaraties echt wel in de gaten.

Sterkte met je duim.

Met vr.gr.

li
door lisettef - Sep 30, 2014 om 10:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is: "wat moet/kan ik hiermee?"
Ik heb vorig jaar een rontgenfoto van voet moeten maken: kosten ca . 75 euro. De enig handeling die "het ziekenhuis" nu extra heeft gedaan is het uit een doosje halen van een spalkje.
Een spalkje van 4,95 declareren voor ca. 300 euro vind ik persoonlijk echt wel onder fraude vallen.

Je moet ook de context lezen: ik heb eerder gepoogd om aan het spalkje te komen. Ik ben door zorginstanties doorverwezen wat mij een rekening van 400 heeft opgeleverd.

Dus: Wat moet ik hiermee?

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2014 om 10:48
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Fraude is totaal wat anders als een terechte ziekenhuis declaratie. Alleen al de kosten van de foto zijn hoog, waarom? Het is geen digitaal cameratje van € 25,00 + de kennis die in het ziekenhuid aanwezig is. Werkt u voor niets? Uw werkgever moet ook aan uw salaris verdienen ....... anders houdt het snel op.

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2014 om 11:02
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Beetje o.t.

Komt een man met een auto bij de garage en vertelt het probleem.
De monteur geeft met een hamer één klap ergens op de motor, probleem opgelost.
De rekening € 75,00.
De automobilist zegt: "Zoveel voor één klap met een hamer?"
"Oke" zegt de monteur, en specificeert de nota en geeft de man de nota.
€ 1,00 voor de klap met de hamer, € 74,00 voor de wetenschap waar te slaan.

Dit mopje geeft misschien aan dat dokters en ziekenhuizen gestudeerd hebben en er in een ziekenhuis dus kennis en dure apparatuur aanwezig is.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent naar het ziekenhuis geweest. Die factureren via een DBC.heeft niets met fraude van doen. Voor hetzelfde geld had u in het gips gemoeten of nog een paar keer terug moeten komen. Zit allemaal in dat bedrag.

U had ook tien spalkjes kunnen bestellen via internet.

jostu
door jostu - Sep 30, 2014 om 11:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Fraude is hier niet aan de orde, het is in mijn ogen wel een voorbeeld dat gebruikt kan worden. De kosten van de gezondheidszorg moeten blijvend onder de loep worden genomen. Het zijn niet enkel de cliënten (consumenten) die moeten meewerken aan het omlaag brengen van deze kosten, ook de zorginstellingen zelf moeten hieraan bijdragen..

Ten aanzien van deze casus,
Hier kun je je vraag neerleggen, danwel melding maken van het gebeuren. http://www.nza.nl/zorgonderwerpen/zorgonderwerpen/ziekenhuiszorg/
Hier een site met meer info over het systeem van declaraties zelf
http://www.dezorgnota.nl/

jostu
door jostu - Sep 30, 2014 om 12:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1, de DCB's zelf kritisch onder het licht houden kan geen kwaad en het zijn juist de cliënten die hierin een rol kunnen vervullen.

li
door lisettef - Sep 30, 2014 om 12:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jostu schreef op dinsdag 30 sep 2014, 12:24]tijger1, de DCB's zelf kritisch onder het licht houden kan geen kwaad en het zijn juist de cliënten die hierin een rol kunnen vervullen.

Inderdaad.

Zie mijn vraag: ik ben niet naar ziekenhuis gegaan voor een behandeling, ik was me er zelf van bewust wat ik had, hoe het was gebeurd en wat ik nodig had! Ik wilde een vingerspalkje, plastic dingetje dat je om je vinger schuift. Volgens huisarts en apotheek kon ik die in ziekenhuis krijgen.

Van huisarts moest ik eerst een foto maken, dan pas kon ik dat spalkje afhalen. Een code geven van iets wat tussen de zeg maar 4 - en 1.000 euro ligt is wel heel bizar. Het spalken van een gecompliceerde dijbeenbreuk = even duur als het overhandigen van een vingerspalkje welke client zelf om haar vinger schuift, zonder natraject, zonder behandeladvies e.d.

Het slaat ook nergens op dat je voor zoiets onnozels enkel in ziekenhuis terecht kan terwijl je voor een paar euro bij de huisarts klaar was geweest. Mijn huisarts neemt dit nu ook wel in overweging, is het ermee eens dat het toch wel handiger en goedkoper was geweest als hij wat van die spalkjes in voorraad had gehad, dan had ik het max. met een rontgenfoto van zeg maar 75 euro afgekund..

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2014 om 13:03
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Het kan nergens op slaan, maar u bent wel naar het ziekenhuis geweest en daar gebruik van gemaakt, dus dbc's en dus deze rekening. Het zou fraai zijn wanneer we iemands diensten zouden kunnen betalen naar wat wij het waard vinden. (Wat zou rutte dan per maand ontvangen?) U zou dan ook niet uw huidige inkomen hebben.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u wilde er zelf geen tien bestellen.

Als men de deur van het ziekenhuis inloopt, is men zijn eigen risico kwijt. Dat weet toch iedereen.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jonstu

Het is simpel, de Ts is naar het ziekenhuis geweest. Zij heeft daar gebruik gemaakt van de faciliteiten. Aan die nota wordt door niemand iets veranderd.

Maar klim gerust op de barricaden om te protesteren tegen de DBC's.

jostu
door jostu - Sep 30, 2014 om 16:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 30 sep 2014, 13:03]Het kan nergens op slaan, maar u bent wel naar het ziekenhuis geweest en daar gebruik van gemaakt, dus dbc's en dus deze rekening. Het zou fraai zijn wanneer we iemands diensten zouden kunnen betalen naar wat wij het waard vinden. (Wat zou rutte dan per maand ontvangen?) U zou dan ook niet uw huidige inkomen hebben.

Het gaat hier niet om wat wij het waard vinden, maar om wat het waard is. Gebruikmaken van de diensten van een poli of een SEH voor een gecompliceerde behandeling of voor het ontvangen van een spalkje, dat zijn 2 verschillende zaken. Aan het DCB systeem valt nog steeds een hoop te repareren. Ziektekostenverzekeraars zien een DCB zonder uitgebreide details. Juist daarom is het goed dat de cliënt de zorgverzekeraar hierop attendeert.

NB: Dat iedereen weet dat men zijn eigen risico per definitie kwijt is op het moment dat men het ziekenhuis inloopt, maakt dat dit normaal en correct is?

hutch
door hutch - Sep 30, 2014 om 17:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is een publiek geheim dat de medici al zeer vele jaren achterlijke bedragen in rekening brengen. Bedragen die nergens op slaan. En daar werken de zorgverzekeraars ook aan mee. Er zijn legio voorbeelden van in rekening gebrachte bedragen, die, relatief gezien, totaal 'over de limit' zijn.

Die medici blijven maar doormelken en telkens de grens verleggen. Steeds meer geld binnen halen ten koste van alles. Dat interesseert hen totaal niet.

Geld... geld..... geld.... euro's, zoveel mogelijk.

Maar ja, wie houdt hen tegen.......

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De medici hebben de DBC's niet ingesteld.

door 1953 - Sep 30, 2014 om 18:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het ziekenhuis werkt met behandelcodes, een vorm van alles-in-één en dat kan omvatten: röntgenfoto's, bloedonderzoek, honorarium (para)medici, administratiekosten e.d.

costnix
door costnix - Sep 30, 2014 om 22:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Cardiologen, radiologen en chirurgen zouden HEEL blij zijn als de DBC's vervangen zouden worden door het oude systeem. Hun inkomen zou met 30 tot 50 precent toenemen.

gallito
door gallito - Oct 1, 2014 om 00:33
479 Antwoorden / 66 Vragen

Ik kan de reactie van TS helemaal begrijpen. En in die €402 zit hoogstwaarschijnlijk ook je eigen risico van €360.
Dus

Tijd voor premiejagen.

Winsten en grote reserves van de zorgverzekeraars bieden ruimte voor premieverlaging.

De Consumentenbond wil lagere premies, jij toch ook?

Steun de actie, stuur een e-card!

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/premiejagen2/?CID=EML_NBR_CB_201400928_L

door 1953 - Oct 1, 2014 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gallito schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:33]Ik kan de reactie van TS helemaal begrijpen. En in die €402 zit hoogstwaarschijnlijk ook je eigen risico van €360.
Dus

Tijd voor premiejagen.

Winsten en grote reserves van de zorgverzekeraars bieden ruimte voor premieverlaging.

De Consumentenbond wil lagere premies, jij toch ook?

Steun de actie, stuur een e-card!

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/premiejagen2/?CID=EML_NBR_CB_201400928_L

de link verwijzend

door 1953 - Oct 1, 2014 om 03:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gallito schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:33]Ik kan de reactie van TS helemaal begrijpen. En in die €402 zit hoogstwaarschijnlijk ook je eigen risico van €360.
Dus

Tijd voor premiejagen.

Winsten en grote reserves van de zorgverzekeraars bieden ruimte voor premieverlaging.

De Consumentenbond wil lagere premies, jij toch ook?

Steun de actie, stuur een e-card!

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/premiejagen2/?CID=EML_NBR_CB_201400928_L

En dan nog niet hebbend over de 'patiënten' die rechtstreeks naar een kliniek gaan voor een hechting o.i.d. wat de huisarts in eerste instantie kan doen. Voor die kleine verrichting is de kliniek wel wat rijker geworden dankzij de DBC (chirurgie) die er voor staat.

Oeps...gaat richting een discussie op.

HappyHenny
door HappyHenny - Oct 1, 2014 om 13:55
199 Antwoorden / 73 Vragen

Mij is ooit iets dergelijks overkomen.
Ik had een schouderoperatie gehad en in het ziekenhuis werd mijn arm ondersteund met een mitella. Toen ik naar huis mocht moest ik even langs de gipskamer gaan omdat ik niet met mitella mocht blijven lopen, maar een 'sling' aangemeten moest krijgen. Dat is een schuimrubberen strook met een textiel-omhulsel die op maat gemaakt wordt. achter de hals lang hangen dan pols en elleboog daar in, in de juiste hoek. Hiervoor heb ik twee uur moeten wachten voor ik kon worden geholpen en het was binnen de 5 minuten klaar.
Ik werk zelf in de gezondheidswereld en een collega (een fysiotherapeut) zag meteen dat die sling tekort was en mijn elleboog in een te kleine hoek hing. Hij maakte een nieuwe.
Weken later kreeg ik ook een rekening van een gigabedrag voor materiaal, gebruik gipskamer en meer. Ik heb mij daar erg over opgewonden. Ik kreeg van het ziekenhuis een grauw en een snauw toen ik informeerde hoe dat kon...
Toen heb ik de nota bij de ziektekostenverzekering ingediend met mijn visie en ongenoegen. Wat er uiteindelijk betaald is weet ik niet maar die verzekering liet mij wel p.o. weten heel blij te zijn met dit commentaar en gaven aan dat zij dit zeker met het ziekenhuis zouden opnemen...
Dat kun jij ook doen.
Mij gaf het toen in ieder geval het gevoel dat ik alles had gedaan wat ik kon doen om het te laten Meer kun je als ´patient´ niet doen, en daarna kon ik het loslaten.

gk
door gkantelberg - Oct 1, 2014 om 13:56
8 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat je naar het ziekenhuis bent gegaan maakt het een dure grap. Kosten voor het ziekenhuis liggen vele malen hoger dan de huisarts.

HappyHenny
door HappyHenny - Oct 1, 2014 om 13:59
199 Antwoorden / 73 Vragen

Ik schreef: Mij gaf het toen in ieder geval het gevoel dat ik alles had gedaan wat ik kon doen om het te laten ...... Meer kun je als ´patient´ niet doen, en daarna kon ik het loslaten.
Hier viel iets weg. De ontbrekende zin: ...beoordelen door diegenen die wisten wat wel en niet redelijk was onder de gegeven omstandigheden.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij ern schouderoperatie, waarbij de arm nadien ondersteund moet worden, komt uiteraard de verband-of gipskamer in beeld.

Dus niet zo wonderlijk dat er kosten voor ern sling in tekening gebracht worden.

jimmysmith
door jimmysmith - Oct 1, 2014 om 14:17
26 Antwoorden / 0 Vragen

Onder het huidige systeem (DBC diagnose behandel code) is deze wijze van declareren goedgekeurd door de minister. Ik heb soortgelijke gevallen zelf meegemaakt, 10 minuten huidarts € 168,-- enz. Protesteren helpt niet; vechten tegen de Bierkaai. De grote en kleine 'ingrepen' kosten dus een gemiddeld tarief; nadeel als je een klein akkefietje hebt, voordeel als je iets ingrijpends hebt waarvoor je 5x moet terugkomen.
Dit systeem zou moeten veranderen zodat het gerelateerd is aan de grootte c.q. duur van de behandeling. Misschien eens een onderwerp voor Kassa en de minister of staatsecretaris uitnodigen. Of handtekeningactie. Genoeg publieke steun denk ik.

raydep
door raydep - Oct 1, 2014 om 14:24
100 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg is nou eenmaal handel. De zorg is niet te duur, het zorgsysteem wel.

hi
door hipppo - Oct 1, 2014 om 15:37
303 Antwoorden / 2 Vragen

lisettef heeft ooit een röntgenfoto van haar voet laten maken, hetgeen € 75.- kostte.
Het kan toch niet zo zijn dat een dergelijke foto van een vinger een veelvoud daarvan moet kosten?

raydep
door raydep - Oct 1, 2014 om 15:59
100 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat kan wel. Per 1-1-2012 zijn de dbctarieven gewijzigd.

wa
door wassenaa - Oct 1, 2014 om 16:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Toch mis ik 1 ding in deze discussie: Welke DBC-codes zijn gebruikt? Dat moet op de rekening staan. De codes zijn na te kijken op internet. Controleer of er juist gedeclareerd is. Er worden veel fouten gemaakt met dit systeem.

raydep
door raydep - Oct 1, 2014 om 17:17
100 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt vooral veel winst gemaakt met dit systeem.

costnix
door costnix - Oct 1, 2014 om 17:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@raydep
Dat kon met de oude systeem veel beter, dat winst maken.

costnix
door costnix - Oct 1, 2014 om 17:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@hippo
Voor elke behandeling is een DBC. Binnen een DBC maakt het niet uit of een behandeling, onderzoek,.... Wel of niet wordt uitgevoerd. Een DBC heeft een gemiddelde prijs.

hi
door hipppo - Oct 1, 2014 om 17:50
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=raydep schreef op woensdag 1 okt 2014, 15:59]Ja, dat kan wel. Per 1-1-2012 zijn de dbctarieven gewijzigd.

Lisettef heeft haar voet in 2013 laten fotograferen, dus die tariefswijziging is hier niet meer relevant, want die had daarvoor al plaats gevonden.
Blijft dus vreemd, die verveelvoudiging van kosten voor een foto, riekt dus naar tenminste een fout, al dan niet bewust...
Overigens, het kan wel degelijk goedkoop.
Ik moet ieder jaar een duplex-onderzoek ondergaan om te zien hoe het met (het opnieuw dichtslibben van) de halsslagaderen is gesteld. Duurt ca. 20 minuten en wordt gevolgd door een bespreking met de vaatchirurg.
Tot nu toe heeft het ziekenhuis daarvoor geen rekening ingediend bij mijn verzekeraar.
Mijn bezoekje twee maanden later aan de cardioloog werd echter wel in rekening gebracht.
Ach ze doen maar...

ha
door hanneke - Oct 1, 2014 om 19:51
321 Antwoorden / 1 Vragen

Je ziet ook nooit vragen van de mensen aan de andere kant van het gemiddelde van een DBC. Daarmee bedoel ik degenen die wél 5 keer terug moeten komen, drie keer gips en diverse controles krijgen en daar slechts 400 euro voor moeten betalen. En dat die dan denken "Goh, is dat zó goedkoop? Dat valt me echt enorm mee! Verbazingwekkend dat dat uit kan voor dat bedrag!" Maar die zijn er dus ook.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 1, 2014 om 20:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Alweer zo'n jaja het zal wel verhaal.
Vingerspalken zijn alleen per 10 stuks te koop op het internet, vertelt vraagsteller Lisette.
Dat controleert Wimmi dus even.
En er wordt bij koekel ingeklopt : vingerspalk.
En wat Lisette beweert is helemaal niet waar.
Overal per stuk te koop voor rond de 5 euro !

Hoe maak je een simpele vingerspalk :
1. eet je propvol aan 2 Magnum ijsjes.
2. Leg de stokjes langs de vinger.
3. zorg dat de stokjes langer zijn dan de vinger, tegen au bij het stoten.
4.Omwikkelen met plakband.
Bron : Wimmipedia.

En wat een ziekenhuisrekening betreft : een kennis werd op straat gereanimeerd.
Naar het ziekenhuis, na 3 weken opname werd er een ICD ge-implanteerd, de volgende dag naar huis.
Rekening : 75.000 euro.

ah
door ahead - Oct 1, 2014 om 22:28
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 10:41]Hallo lisettef,

(...) Je zorgverzekeraar houdt die declaraties echt wel in de gaten.

(...)

Met vr.gr.

Mijn ervaring:mocht 550 euro aftikken voor enkel

labren
door labren - Oct 3, 2014 om 00:13
862 Antwoorden / 0 Vragen

heb je niet gevraagt aan je zorgverzekeraar waar die rekening voor was ???? misschien zat daar je eigen bijdrage van 360 euro wel bij ????die moet iedereen betalen per jaar

rots92
door rots92 - Oct 3, 2014 om 10:47
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gallito schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:33]Ik kan de reactie van TS helemaal begrijpen. En in die €402 zit hoogstwaarschijnlijk ook je eigen risico van €360.
Dus

Tijd voor premiejagen.

Winsten en grote reserves van de zorgverzekeraars bieden ruimte voor premieverlaging.

De Consumentenbond wil lagere premies, jij toch ook?

Steun de actie, stuur een e-card!

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/premiejagen2/?CID=EML_NBR_CB_201400928_L

De Consumentenbond wil lagere premies, maar wat gaat er dan met het pakket, met het eigen risico en de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekering gebeuren?

jostu
door jostu - Oct 3, 2014 om 11:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 3 okt 2014, 00:13]heb je niet gevraagt aan je zorgverzekeraar waar die rekening voor was ???? misschien zat daar je eigen bijdrage van 360 euro wel bij ????die moet iedereen betalen per jaar

De vraag hier is, is de hoogte van de rekening van het ziekenhuis wel of niet terecht.
De eigen bijdrage staat hier los van.

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2014 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ahead schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:33]Gaat iets niet goed

Wilde reageren op de zin van edrick3 (30 sep 2014, 10:41)
"Je zorgverzekeraar houdt die declaraties echt wel in de gaten"

Mijn ervaring:mocht 550 euro aftikken voor enkel

Ja, en?
Dat bedrag zal dan wel conform een DBC-code geweest zijn.
En het maakt ook nog wel wat uit als je bv. via de SEH binnengekomen bent en wel/niet 's avonds of weekend.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2014 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 360 Is het eigen risico, dat is niet hetzelfde als een eigen bijdrage.

jostu
door jostu - Oct 3, 2014 om 12:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 3 okt 2014, 12:23]€ 360 Is het eigen risico, dat is niet hetzelfde als een eigen bijdrage.

Je hebt gelijk, blijft het feit dat ook eigen risico hier niet de issue is. :)

ah
door ahead - Oct 4, 2014 om 02:48
17 Antwoorden / 2 Vragen

Laatste poging

Wilde reageren op de zin van edrick3 (30 sep 2014, 10:41)
"Je zorgverzekeraar houdt die declaraties echt wel in de gaten"

Mijn ervaring:mocht 550 euro aftikken voor enkel

ah
door ahead - Oct 4, 2014 om 02:48
17 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring:mocht 550 euro aftikken voor enkel

ah
door ahead - Oct 4, 2014 om 02:49
17 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn bericht komt gewoon niet door!!!!

ah
door ahead - Oct 4, 2014 om 02:49
17 Antwoorden / 2 Vragen

Wilde reageren op de zin van edrick3 (30 sep 2014, 10:41)
"Je zorgverzekeraar houdt die declaraties echt wel in de gaten"

Mijn ervaring:mocht 550 euro aftikken voor enkel (minder dan) 45 min intakegesprek spec hulp.
Op de site van deze zorgverlener stond nb dat als na een intake geen vervolg komt, en niets in rekening wordt gebracht.
Verzekering (CZ) gebeld (die schoot voor en stuurde rekening door) "tsja dat betalen we eigenlijk automatisch. Kwestie van vertrouwen"
Zelfs NzA heeft niet op een klacht gereageerd.
Hoe houden we de kosten in de zorg hoog!?

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2014 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ahead

Waarom zou een zorgverlener 45 minuten asn u besteden zonder nota?

ah
door ahead - Oct 4, 2014 om 22:04
17 Antwoorden / 2 Vragen

@Tijger
Omdat op de site stond dat men niets in rekening zou brengen als er geen vervolgbehandeling nodig blijkt.
Daarnaast vind ik het een exorbitant hoog bedrag voor een intakegesprek van minder dan 45 minuten (ofwel 733 euro per uur!!)

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2014 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ahead

En wat voor zorgverlener praat er 45 minuten met u zonder kosten in rekening te brengen?

En welke zoegverlener zet er op zijn site dat hij voor niets werkt als er geen vervolg ehandeling modig is?

ah
door ahead - Oct 5, 2014 om 00:03
17 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger
De intake was met een van mijn gezinsleden. De aard en inhoud hou ik liever voor mezelf

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2014 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ahead

Dat mag natuurlijk, maar maakt het wel ongeloofwaardig. Geen een zorgverlener werkt voor niets, waarom zou hij ook.

ah
door ahead - Oct 5, 2014 om 00:49
17 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger
Jammer dat je het ongeloofwaardig vindt. Ik heb een print-scr van de pagina maar kan dat hier niet plaatsen?
Tekst was:"Met een verwijsbrief kunt u van een vrijblijvend eerste gesprek gebruik maken. in dit orienterende gesprek worden mogelijkheden van passende zorg of behandeling met u besproken. Besluit u zich niet te laten behandelen, dan ontvangt u geen factuur."
Verder hoef ik hier toch niet te gaan bewijzen of hetgeen ik zeg wel juist is!?
Dus of je het wel of niet geloofwaardig vindt is niet mijn probleem

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2014 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat was dan blijkbaar ook al geen zorg die onder een verzekering viel, want u schrijft dat CZ de nota voorschoot en hem doorstuurde.

Als u denkt in uw recht te staan, dan gaat u dat toch bij die zorgverlener verhalen?

jostu
door jostu - Oct 5, 2014 om 09:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat de discussie hier over de hoogte van de tarieven welke gelden in de zorgsector. Helaas bekruipt mij het gevoel dat het voor sommige mensen meer (of enkel) te doen is om "puntjes te scoren" en de "expert"van de maand, of nog liever aller tijden te worden. Triest en jammer!!!

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2014 om 10:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jostu schreef op zondag 5 okt 2014, 09:59]Helaas bekruipt mij het gevoel dat het voor sommige mensen meer (of enkel) te doen is om "puntjes te scoren" en de "expert"van de maand, of nog liever aller tijden te worden. Triest en jammer!!!

En dat voor iemand die hier net 5 dagen geleden account heeft aangemaakt?

corkoo
door corkoo - Nov 12, 2014 om 23:39
51 Antwoorden / 25 Vragen

Die DBC's is een belachelijk systeem. Of het probleem nu groot of klein is, er wordt elke keer met een hoog bedrag gerekend, zoals in dit geval. Het ligt ook aan de medicus die de codes opgeeft. Er was in dit geval echt wel een voordelig code te bedenken.
Waarom vraagt men zich steeds af waarom de mensen niet meer naar de dokter/ziekenhuis gaan?
Juist, je wordt daar in veel gevallen uitgekleed!
Normaal zou zijn dat de rekening is afgestemd op hetgeen voor je wordt gedaan.
Als je in de garage komt met een vraag voor een nieuw lampje, dan wordt hij er nog gratis ingezet zonder gelijk bij het binnenrijden een rekening van zoveel honderd euro uitgereikt te krijgen.
Die vergelijking zal wel weer niet opgaan.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2014 om 08:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@corkoo

Dus naast dokters die gratis zouden moeten werken, nu ook nog garages die een filantropische instelling worden?

Werkt u ook voor niets bij uw baas?