an
door anna1965 Mar 24, 2015 om 20:08
Geldzaken & recht

Belasting op kabels en leidingen

Geachte medewerker,
Sinds kort wordt er in gemeente Alphen aan den Rijn een belasting geheven op kabels en leidingen.
Ik vind dit geldklopperij en wil dit niet betalen. Kan je ivm het gelijkheidsbeginsel weigeren? Mensen die in andere gemeenten wonen hebben hier niet mee te maken. Straks moeten we nog geld betalen omdat we lucht in ademen.
Kan ik dit weigeren?

472 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2015 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kunt u weigeren, met als uiteindelijke uitkomst een deurwaarder op de stoep, of beslag op uw rekening.

En u bent de enige niet. In Rotterdam betaalt men, dus ik ook, precariorechten over de leidingen in de grond.

Gewoon betalen dus.

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2015 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Geachte medewerker......

Op het forum zitten geen medewerkers, maar vrijwilligers.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2015 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anna1965,

Helaas, gemeentelijke belastingen kunnen per gemeente verschillen.
Die zul je dus moeten betalen.
.....Kan ik dit weigeren?.....
Alles kan, maar dan haal je je wel een hoop moeilijkheden op de hals en het resulteert in een hoger bedrag door de kosten die er dan bovenop komen.

Met vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 24, 2015 om 21:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Dus alles in 1, want anders betaal je voor KPN + Kabel TV...

Maar als je via je buren TV kijkt en ook hun Wifi gebruikt betaal je maar 50%.

Als je de krant samen mag lezen, met kabels kan het ook.
Verder kun je kijken welke partijen voor of tegen de invoering ooit waren en bij eerst volgende raadsverkiezing een andere partij kiezen en actie voeren!

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2015 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tot15

In Rotterdam gaat het over de WATER leiding.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2015 om 23:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe zo belasting op de kabels door de gemeente? Ik woon ook in Alphen aan den Rijn en heb dit nog nooit hoeven te betalen als huurder.Als ik kijk naar de belasting tarieven komt deze belasting niet eens voorin de lijst.

door 1953 - Mar 25, 2015 om 02:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gemeentelijke verordening geregeld. Meestal in gemeentegrond zoals communicatiekabels. Ook in Rotterdam!

U moet uw politieke voorkeur in de gemeenteraad hierop aanspreken. Welke wethouder van politieke signatuur heeft dit doorgevoerd? Bij de volgende gemeenteraadsverkiezing in het achterhoofd houden op welke politieke partij niet meer wordt gestemd.

Het is gemeentes toegestaan om gemeentelijke verordeningen te maken omtrent belastingen e.d. als het maar strookt binnen een wettelijk kader en niet een hogere wet of verordening is.

door 1953 - Mar 25, 2015 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gemeentelijke verordening geregeld. Meestal in gemeentegrond zoals communicatiekabels. Ook in Rotterdam!

U moet uw politieke voorkeur in de gemeenteraad hierop aanspreken. Welke wethouder van politieke signatuur heeft dit doorgevoerd? Bij de volgende gemeenteraadsverkiezing in het achterhoofd houden op welke politieke partij niet meer wordt gestemd.

Het is gemeentes toegestaan om gemeentelijke verordeningen te maken omtrent belastingen e.d. als het maar strookt binnen een wettelijk kader en niet een hogere wet of verordening is die de gemeentelijke verordening belemmerd.