va
door varalidjantiny Sep 19, 2014 om 17:53
Geldzaken & recht

Belasting verdeling Box 3

Ik heb bij de belastingaangifte 2011 de verdeling box 3 voor mij nadelig toegepast. Ik heb van alles geprobeerd om het gecorrigeerd te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ik heb o.a. bezwaar gemaakt, ambtshalve vermindering aangevraagd, hulp gevraagd bij rechtsbijstandsverzekering etc. maar niets heeft mogen baten. Weet iemand toch nog een oplossing ?

1806 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2014 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo varalidjan&tiny,

Tja, als je al van alles geprobeerd hebt....

U kunt geen wijzigingen meer doorgeven voor 2011 of eerder. Wij raden u aan te wachten tot u de definitieve berekening voor 2011 of een eerder jaar hebt ontvangen.

Hebt u de definitieve berekening ontvangen, en kloppen de gegevens volgens u niet? Bel dan de BelastingTelefoon. Vaak kunnen we u dan helpen. Komen we er samen niet uit en wilt u bezwaar maken? Kijk dan bij Hoe maak ik bezwaar?

(Dat wordt dus gebruik maken van voordeelcouponnen; is het printen nog gelukt???)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2014 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u voor uzelf en uw partner aangifte gedaan hebt. Als de aanslagen definitief zijn, kan een ongewenste verdeling van box 3 niet meer gewijzigd worden.

va
door varalidjantiny - Sep 19, 2014 om 20:31
2 Antwoorden / 3 Vragen

Reactie edrick3, ik heb al vermeld dat ik bezwaar heb gemaakt, ik heb ook 3 keer informatie ingewonnen bij de belastingtelefoon zij deelde mij mede dat ik een nieuwe aangifte moest doen en verzoek indienen voor ambtshalve vermindering,maar de inspecteur ging daar niet mee akkoord. U schrijft "vaak kunnen we u helpen", mijn vraag is waarmee ? Het printen is nog gelukt, zonder dat ik daar iets voor heb gedaan is het op misterieuze wijze gelukt.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2014 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Edrick citeert de site van de belastingdienst. Maar ook de belastingdienst gaat u niet helpen. Er is geen fout gemaakt, noch iets vergeten op te geven of af te trekken.

En zoals eerder gezegd als van beiden de aanslagen definitief zijn is aan een ongunstige verdeling niets meer te doen.

fi
door fisbel - Sep 20, 2014 om 01:45
851 Antwoorden / 3 Vragen

Als de aangiften definitief zijn, is er tegen de verdeling niets meer te doen. Een bezwaarschrift zal falen, zoals gebleken is.

De enige escape zou kunnen zijn een nieuwe aangifte, maar dan wel een aangifte met een correctie of aanvulling, anders dan de verdeling. Bijvoorbeeld bij aftrekposten zoals giften of specifieke zorgkosten. De aanvulling of correctie vraagt automatisch om een gewijzigde verdeling. De aangifte wordt mogelijk dan wel als bezwaarschrift behandeld, in dit geval als een verzoek tot ambtshalve vermindering inkomen. Tegen een afwijzen hiervan kan sinds 2010 bewaar worden ingediend. Lees hier