hu
door huijgev Sep 14, 2014 om 13:57
Geldzaken & recht

Belastingen box 3

Met verbazing volgde ik de uitzending van Zaterdag 13-09-2014 betreffend de onredelijke belasting over spaargeld in box 3.
Omdat maar tot 6 weken na de definitieve aanslag bezwaar kan worden aangetekend bij de belastingdienst, vraag ik me toch af waarom u met dit onderwerp niet veel eerder bent gekomen.
Op zijn minst voor 1 April 2014.
Velen hebben de definitieve aanslag voor 2014 al meer dan 6 maanden geleden ontvangen.

3761 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2014 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo huijgev,

Voor contact met de redactie:
Klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

.....Velen hebben de definitieve aanslag voor 2014 al meer dan 6 maanden geleden ontvangen......
Vergis je je niet in het jaartal?
Aangifte voor 2014 doe je pas vóór 1 april 2015.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 14, 2014 om 14:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vergis je je niet in het jaartal?
Aangifte voor 2014 doe je pas vóór 1 april 2015.

TS zal de voorlopige aanslag misschien bedoelen.

hu
door huijgev - Sep 14, 2014 om 15:09
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik bedoel bezwaar maken over de aanslag van 2013, want toen speelde dit natuurlijk ook al.

pavoordf
door pavoordf - Sep 14, 2014 om 17:56
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik vraag me ook af wat de zin hiervan is op dit moment. Het bezwaarschrift dat ik net heb gedownload, bevat de volgende tekst:
Hierbij maak ik ter behoud van rechten bezwaar tegen de bovenvermelde aanslag inkomstenbelasting premie /volksverzekeringen 2013. Het bezwaar ziet op de box 3-heffing

Mijn definitieve aanslag over 2013 is van 23 mei 2014. Ik kon dus bezwaar aantekenen tot 4 juli

hu
door huijgev - Sep 14, 2014 om 20:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bedoelde ik dus.
Eindelijk iemand die het begrijpt.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2014 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt toch helemaal niet uit. Bezwaar is compleet zinloos.

Bezwaar wordt afgewezen, dan naar de rechter, maar de rechter maakt de wetten niet.

Du u moet bij de politici zijn.

mustang66618
door mustang66618 - Sep 15, 2014 om 08:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=huijgev schreef op zondag 14 sep 2014, 13:57]Met verbazing volgde ik de uitzending van Zaterdag 13-09-2014 betreffend de onredelijke belasting over spaargeld in box 3.
Omdat maar tot 6 weken na de definitieve aanslag bezwaar kan worden aangetekend bij de belastingdienst, vraag ik me toch af waarom u met dit onderwerp niet veel eerder bent gekomen.
Op zijn minst voor 1 April 2014.
Velen hebben de definitieve aanslag voor 2014 al meer dan 6 maanden geleden ontvangen.

Ik dacht ook mooi, kan ik eindelijk meedoen met een proefproces.
Helaas ik kon ook tot 4 juli 2014 bezwaar aantekenen.
Volgend jaar misschien?

Met vriendelijke groet Richard.

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2014 om 08:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de Telegraaf van vandaag:

De langverwachte visie over een nieuw belastingstelsel bevat volgens ingewijden weinig concrete maatregelen, maar beperkt zich vooral tot denkrichtingen. Zo komt er een onderzoek naar een andere berekening van de vermogensrendementheffing. Daarbij wordt gekeken of deze taks voortaan de reële opbrengst van een vermogen kan belasten. Nu geldt nog een fictieve opbrengst van vier procent, die momenteel door weinig mensen gehaald wordt.
Een andere berekening zou kleine spaarders meer lucht kunnen geven, terwijl mensen met een groot vermogen meer zouden gaan betalen.

hu
door huijgev - Sep 15, 2014 om 09:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het al allang zo moeten zijn zoals Carola beschrijft.
Maar men heeft geen haast. Deze onredelijke melk koe houdt men zo lang mogelijk in stand.
Mensen die altijd spaarzaam zijn geweest en daardoor hoopte in de oude dag met een redelijke rente op hun spaarcenten wat meer armslag zouden hebben zien dat streven in rook opgaan.
Inderdaad, men zou alleen van de rente opbrengst belasting kunnen heffen.
Hoewel van het gespaarde geld is al eens belasting geheven toen het binnenkwam via loonbelasting. Tevens als het wordt besteed, ook weer belasting via BTW etc.

zw
door zwaardvis - Sep 15, 2014 om 09:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als ze maar niet het het vermogensverschil tussen 2 opvolgende 1 januari's met 30% gaan belasten.
Voorbeeld: U heeft 1 ton en in december krijgt u een bonus van 10.000 bruto (5000 netto) of nog erger u verkoopt uw huis van 250.000 en gaat huren. Over de bonus betaalt u dan nog eens 1500 euro extra belasting en bij het huis zelfs 75.000 euro! (momenteel is dat 60 resp. 3000 euro)
Aan de andere kant iemand met 1 miljoen die zijn 40.000 euro rente volledig opmaakt betaalt dan geen belasting.....(Momenteel 12.000).
Ben ook benieuwd of verlies op aandelen tot belastingteruggave leidt. Is wel de consequentie als men de echte vermogensstijging belast. Een stijging kan ook een negatieve stijging zijn.

hu
door huijgev - Sep 15, 2014 om 10:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het niet eens met teruggave op verlies aandelen.
Aandelen is een risico dat men zelf aangaat.
Dat geldt niet voor sparen.
Men heeft al genoeg verdiend als men aandelen voor grote winst verkoopt.
Dat kan nooit met spaargeld.

czar
door czar - Sep 15, 2014 om 12:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=huijgev schreef op maandag 15 sep 2014, 09:12]
Mensen die altijd spaarzaam zijn geweest en daardoor hoopte in de oude dag met een redelijke rente op hun spaarcenten wat meer armslag zouden hebben zien dat streven in rook opgaan.

Ik raad u aan niet te sparen voor later.
U wordt dan gekort op basis van vermogen en evt. toeslagen worden geweigerd.
Het zou me niet verbazen als in de nabije toekomst de AOW komt te vervallen of wordt gekort voor diegenen die gespaard hebben. Simpel gezegd: zorg dat je geen cent te makken hebt, dan krijg je het meeste. Niet eerlijk, maar gewoon het gevolg van impotente politici die wanbeleid plegen. Stelen is toegestaan, als je het maar netjes op papier doet.

hu
door huijgev - Sep 15, 2014 om 13:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, maar slecht advies.
Ik heb al gespaard en heb al AOW.
maar ik begrijp en voel de gevolgen.

hu
door huijgev - Sep 15, 2014 om 16:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

Accoord.
Voordeel: Ik ben er dan nog.
Nadeel: Ik weet dat ik het ga verliezen.
Maar dat heb ik er voorover

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2014 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=huijgev schreef op maandag 15 sep 2014, 13:36]Bedankt, maar slecht advies.
Ik heb al gespaard en heb al AOW.
maar ik begrijp en voel de gevolgen.

U kunt beter blij zijn dat u hebt gespaard, dan bent u niet afhankelijk van de bedeling.

hu
door huijgev - Sep 15, 2014 om 17:56
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het ook wel een goed gevoel, dat ik wat heb gespaard.
Weet je, ik ben van een generatie dat er nog niet zoveel luxe bestond.
We waren tevreden zonder ipad, computers grote Tv, meerdere keren per jaar op vakantie etc.
Maar het voelt niet fijn, dat we min of meer worden gestraft als je wat hebt.
Nooit heb ik aan de kant van de tafel gezeten waar uitgedeeld werd.
Och, maar wat is eigenlijk geld.
Gezondheid en levensvreugde is veel belangrijker.
En.......je kunt beter geven dan krijgen.