d.
door d.p.riddering Apr 19, 2013 om 11:41
Geldzaken & recht

Belgisch pensioen wordt gekort vanwege AOW uitkering na twee jaren.

Sinds ongeveer 12 jaren ontvang ik een "overlevings pensioen" vanuit Belgie omdat mijn man daar enkele jaren in loondienst is geweest.
Sinds september 2011 ontvang ik AOW omdat ik heel mijn leven woonachtig in Nederland ben geweest.
Ik heb zelf nooit gewerkt, en ontvang daarom geen ander pensioen of iets dergelijks.

Nu word ik opeens gekort op mijn pensioen vanuit Belgie omdat duidelijk is geworden dat ik AOW ontvang.
Er is volgens hun al die tijd te veel uitgekeert,en ze willen het te veel betaalde bedrag terugvorderen bij mij.

Ik begrijp niet waarom mijn overlevingspensioen gekort word omdat ik AOW ontvang, en heb geen idee hoe nu verder te handelen.

2554 4 Rapporteer

bi
door biels - Apr 19, 2013 om 12:23
55 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou kunnen beginnen met de pensioenverstrekker om uitleg te vragen.

jantje7
door jantje7 - Apr 19, 2013 om 12:32
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Op de site van hetSVB klik hier onderaan kunt u lezen dat dit stopt zodra u zelf een AOW uitkering krijgt.

Jantje

valerius-2
door valerius-2 - Apr 19, 2013 om 12:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is gewoon de regeling in Belgie, net zoals u hier een nabestaande uitkering krijgt die houd ook op als u met pensioen gaat(AOW)

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2013 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u overleden echtgenoot geen pensioen opgebouwd bij zijn voormalige Belgische werkgever? Misschien hebt u daar nog wel deels recht op.

Vraag voor de terugbetaling in ieder geval een betalingsregeling aan.