ju
door judith1967 Apr 12, 2014 om 23:00
Auto & vervoer

Ben ik de enige die de wegen rondom Hoofddorp gevaarlijk vind?

Ik erger mij de laatste tijd vaak over de bebording op de autowegen. Lijkt het maar zo, word ik te oud (46) voor autorijden, of zijn er nieuwe ingenieurs die het vinden van A naar B veel moeilijker maken dan nodig is? Te veel borden op de weg, die ik in het drukke verkeer en onbekende omgeving allemaal moet lezen, onlogische afslagen, en ineens van links helemaal weer naar rechts..... Vooral Hoofddorp is erg ingewikkeld geworden, waar ik vroeger in een keer heen reed, rij ik nu steeds anders, en nog is het mij niet helemaal duidelijk hoe ik naar het centrum moet rijden. Ik hoor dit wel vaker over Hoofddorp. Naast het verkeer , ook nog eens opletten dat busbanen, voetgangers en fietsen je pad kunnen kruisen, en voorrang hebben. Vanuit een parkeergarage ga ik naar rechts, en im de bocht rij ik de volgende parkeergarage weer in....ik had de bocht naar rechts iets ruimer moeten nemen, zodat ik op de tweede baan naar rechts kwam.. Erg ingewikkeld allemaal. Ik verdwaal daar altijd, en ben weer blij als ik eindelijk de borden Utrecht gevonden heb..En of ik nou de 201 neem of de A4, beide routes zijn ingewikkeld. Het zelfde vind ik bij Vleuten, dus heeft iemand hier een antwoord op, ik wil gewoon weten of ik de enige ben.

901 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 23:56
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Denk niet dat, als men dit leest, U de enige bent maar..zou dit onder discussie plaatsen: al lijkt het voor u een vraag.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 00:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als men i het verkeer niet alert genoeg bent, zal men net zoals ik het heb gedaan op mijn leeftijd stoppen met autorijden (84). ben dus 2 en een half jaar geleden er dan ook mee gestopt.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2014 om 00:30
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 13 apr 2014, 00:20]Als men i het verkeer niet alert genoeg bent, zal men net zoals ik het heb gedaan op mijn leeftijd stoppen met autorijden (84). ben dus 2 en een half jaar geleden er dan ook mee gestopt.

Judith1967 denkt er uiteraard niet over om haar rijbewijs op te geven maar ziet kennelijk door de bomen het bos niet meer. U kunt moeilijk haar en uw leeftijd vergelijken (wat er in principe ook niet echt mee te maken heeft). Zijn zat mensen die met 90+ nog hun rijbewijs mogen verlengen; is de "vraag" niet, daarom dacht ik dat het beter bij discussie vermeld kon worden.

costnix
door costnix - Apr 13, 2014 om 10:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Reizende in de bus en trein door Hoofddorp heb ik er geen last van.

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2014 om 12:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent niet de enige w.b. de A4 en de N201: klik hier.
Wat u zou kunnen doen is de routebeschrijving van Google Maps uitprinten/opschrijven ter voorbereiding, en om bijv. bij een pompstation eens op te kijken als u er niet meer uitkomt.
Als u een android smartphone heeft kunt u een gratis navigatie app installeren zoals bijv. de Map Factor: klik hier.
Daarvoor heb je geen internetverbinding nodig omdat hij op gps werkt, dus kun je gratis gebruiken. Net als met de Tom Tom de lader van de gsm in de auto aansluiten voor het batterijverbruik, en de gsm goed stabiel in een autohoudere in de auto plaatsen en eerst een paar keer gewoon eens bij u in de buurt gebruiken om te leren.

pi
door pieterwolters - Apr 13, 2014 om 13:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder navigatiesysteem gebruikt GPS.... Je bedoelt dat de kaarten opgeslagen zijn in het device i.p.v. dat die worden gedownload tijdens gebruik, zoals Google Maps doet.

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2014 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@pieterwolters, ik heb het precies zo opgeschreven zoals ik het voor ts bedoelde.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Een vrouw hoort dan ook gewoon in de keuken en niet achter het stuur :-).

Veel zaken - ook dus qua verkeer - zijn inderdaad onlogisch in Nederland, komt veelal dat beslissingen genomen worden door mensen die niet buiten/onder de mensen komen en enkel veilig in hun eigen-kantoor-wereldje vertoeven.

Oud-ignorante-politici moeten natuurlijk ook aan prachtig mooie baantjes geholpen worden, dan krijg je dit.

(lees bovenstaande 'n beetje vlug want morgen is het opeens weg, onder het mom van offtopic ;-))

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@aurora1
Bedankt voor de suggestie van MapFactor, zeer interessant, lijkt precies te zijn wat ik zoek, aangezien OpenStreetMap gebruikt wordt.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 14:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 13 apr 2014, 00:30][quote=valerius-2 schreef op zondag 13 apr 2014, 00:20]Als men i het verkeer niet alert genoeg bent, zal men net zoals ik het heb gedaan op mijn leeftijd stoppen met autorijden (84). ben dus 2 en een half jaar geleden er dan ook mee gestopt.

Judith1967 denkt er uiteraard niet over om haar rijbewijs op te geven maar ziet kennelijk door de bomen het bos niet meer. U kunt moeilijk haar en uw leeftijd vergelijken (wat er in principe ook niet echt mee te maken heeft). Zijn zat mensen die met 90+ nog hun rijbewijs mogen verlengen; is de "vraag" niet, daarom dacht ik dat het beter bij discussie vermeld kon worden.

Ik schrijf niet dat ze niet meer rijden moet , maar ik bedoel dat als zij zich niet lekker voelt in het tegenwoordige verkeer dan zit zij toch echt niet lekker meer achter het stuur.

haagee
door haagee - Apr 14, 2014 om 18:19
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rij dit traject een paar dagen per week en alles is veel makkelijker geworden. Het verkeer op de kruisweg ) verbindig Allsmeer-Hoofddorp-Haarlem rijdt nu gewoon door. Het enige wat je moet doen is goed op de borden kijken als je daar de eerste keer komt. Wil je naar Aalsmeer centrum dan neem je de afslag Rijsenhout anders kom je bij de veiling uit. Het is zo simpel als je maar de borden volgt. Google maps downloaden is niet verstandig aangezien dit traject pas enige maanden is geopend en die wijziging is nog niet opgenomen in Google maps. Net zoals de meeste navigatiesystemen. Tom Tom heeft elk halfjaar een update maar is tot nu ook nog niet aangepast. We kunnen de weg toch nog wel vinden zonder naviagtie of zijn we al zo dom geworden niet zonder te kunnen. Doet me denken aan de ANWB meldkamer die een vraag kreeg van een Nl persoon en vroeg waar ze stonden, bij het plaatsje Sortie was het antwoord. Lachen toch, nee verdrietig