te
door tephan Apr 11, 2014 om 13:59
Geldzaken & recht

Bereikbaarheid uitkeringsinstanties

Waarom zijn uitkeringsinstanties zo moeilijk te bereiken als ik ze nodig heb.Zij hebben een landelijk nummer en als je dan dat nummer intoetst dan krijg je na veel praten te horen dat je je werkcoach niet aan de lijn krijgt.Dit kan toch niet in deze tijd???Ik vind dit heel slecht.

502 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 15:33
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u geprobeerd een terugbelafspraak te laten maken? Wellicht kunt u de persoon die u wilt spreken per email benaderen?

Ja
door JanvanAlles - Apr 11, 2014 om 16:16
328 Antwoorden / 1 Vragen

Die werkcoach wérkt voor zijn geld en is misschien ook eens een dagje vrij, wat schijnt te mogen als je wérkt. Bovendien heeft die wel meer "klantjes" dus wat is er zo speciaal dat hij/zij altijd bereikbaar voor u dient te zijn?

pi
door pieterwolters - Apr 11, 2014 om 16:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit even te kijken maar in Dordrecht zijn zowel de sociale dienst als het uwv gewoon via een 078 nummer te bereiken. Dat zal in andere steden toch niet anders zijn?

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2014 om 16:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, dat kan dat u niet uw werkcoach aan de lijn krijgt. Komt bij dat het Vrijdag is; meeste mensen gaan dan bellen en dan ie toch wel bezig zijn. Maar wat mahadma al schrijft: hebben jullie de terugbel service niet? En anders: maandagochtend maar vroeg weer proberen.

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2014 om 16:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

"zal ie toch wel bezig zijn". Sorry.

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2014 om 19:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=thaorchid schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:16]Die werkcoach wérkt voor zijn geld en is misschien ook eens een dagje vrij, wat schijnt te mogen als je wérkt. Bovendien heeft die wel meer "klantjes" dus wat is er zo speciaal dat hij/zij altijd bereikbaar voor u dient te zijn?

Blijkbaar wil topicstarter ook graag werken, anders probeert hij niet zijn coach aan de lijn te krijgen.

Bovendien vermoed ik dat TS het niet heeft over een keertje niet aan de lijn krijgen, maar structureel niet aan de lijn krijgen. Een werkcoach is er om werkzoekenden te begeleiden richting baan, moet hij natuurlijk wel bereikbaar zijn! DAAR worden ze nl voor betaald!

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2014 om 19:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=thaorchid schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:16]Die werkcoach wérkt voor zijn geld en is misschien ook eens een dagje vrij, wat schijnt te mogen als je wérkt. Bovendien heeft die wel meer "klantjes" dus wat is er zo speciaal dat hij/zij altijd bereikbaar voor u dient te zijn?

Begrijp de 'sneer' die je naar TS uit deelt, echt niet! Iedereen kan van de ene op de andere dag zijn baan kwijt raken, jij en ik ook. Bovendien lees ik ook niet dat TS vindt dat de coach ALTIJD bereikbaar voor hem moet zijn!~

Topicstarter snijdt n.m.m. een terecht punt aan: UWV is een logge, disfunctionerende instantie. In theorie staat het allemaal leuk op papier, in de praktijk werkt het van geen meter!

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2014 om 19:56
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 19:25][quote=thaorchid schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:16]Die werkcoach wérkt voor zijn geld en is misschien ook eens een dagje vrij, wat schijnt te mogen als je wérkt. Bovendien heeft die wel meer "klantjes" dus wat is er zo speciaal dat hij/zij altijd bereikbaar voor u dient te zijn?

Begrijp de 'sneer' die je naar TS uit deelt, echt niet!

[quote]Iedereen kan van de ene op de andere dag zijn baan kwijt raken, jij en ik ook. Bovendien lees ik ook niet dat TS vindt dat de coach ALTIJD bereikbaar voor hem moet zijn!~

Dat is zo waar als iets waar kan zijn.

[quote]Topicstarter snijdt n.m.m. een terecht punt aan: UWV is een logge, disfunctionerende instantie. In theorie staat het allemaal leuk op papier, in de praktijk werkt het van geen meter!

Ze zijn niet allemaal hetzelfde, de door jou aangehaalde UWV medewerkers, gelukkig. Dat 't op zich een logge (disfunctionerende) instantie is zal ik niet ontkennen, maar er zijn werkcoaches die wel met je meewerken, meeleven en ook nog eens iets doen. Door die inzet heeft iemand die ik ken tenminste weer, zij het een tijdelijke, baan. Alles beter dan niets. Krijg wel eens het idee dat mensen die wel werk hebben de mening zijn toegedaan dan anderen, ongewild ontslagen, het wel hun eigen schuld zou zijn.

O.T. Krijg het niet goed in wit veld, mijn antwoorden. Sorry!

Ja
door JanvanAlles - Apr 11, 2014 om 20:17
328 Antwoorden / 1 Vragen

aHet is geen sneer en ook zeer zeker niet zo bedoeld althans al helemaal niet in die zin waar jullie op doelen.. Ik ben ook bepaald niet altijd bereikbaar als ik aan het werk ben, soms kun je gewoon niet bereikbaar zijn al zou je het willen. Prioiriteiten, soms niet leuk maar een mens kan zichzelf nu eenmaal niet doormidden snijden.

Ja
door JanvanAlles - Apr 11, 2014 om 20:32
328 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens is de bereikbaarheid van alle bedrijven en instanties tegenwoordig bar slecht en dat onderschrijf ik volkomen. Zelfs de huisarts heeft een keuzemenu, ik bedoel maar "heeft u een spoedgeval, bel 000-0000000, heeft u een herhaalrecept nodig, toets 1, wilt u spreken met de assistente toets 2 of blijf aan de lijn" en je hangt en blijft maar hangen.
Dus ja, herkenbaar maar dat wil niet zeggen dat (in dit voorbeeld) de assistente of de huisarts maar gezellig uit hun neus zitten te vreten of knus aan de koffie hangen.
Soms is iemand gewoon niet bereikbaar, om welke reden ook.