br
door brindley Jan 10, 2010 om 18:18
Garantie & verzekeringen

Berekening dagwaarde bij reisbagageverzekering

Ik ben een titanium duikmes kwijt geraakt in Egypte. Reisverzekeraar ANWB (Unigarant) stelt voor het bepalen van de dagwaarde een economische levensduur (lees gemiddelde gebruiksduur) van 36 maanden, wat volgens mij volledig uit de lucht is gegrepen. Immers zo'n mes roest niet, slijt niet, wordt sowieso niet gebruikt (is voor noodgevallen) en gaat eeuwig mee. Zijn hier normen voor? Is dit bij andere verzekeraars ook zo beroerd? Als dit voor al je bagage zo uitpakt is verzekeren hiervan een beetje nutteloos.

1721 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat dat komt door onbekendheid met materiaal en functie.

Onderstaande levensduur betreft titanium heupprotheses:

Na meer dan 15 jaar blijken nog 97% van de klassieke heupprothesen perfect te functioneren. In een kleine minderheid is dus een heroperatie of revisie noodzakelijk, wat chirurgisch gezien perfect mogelijk is. De gebruikte materialen worden echter steeds verbeterd zodat de levensduur van de huidige prothesen waarschijnlijk veel langer zal zijn.

Door wie is die levensduur vastgesteld?

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag brindley,

Het spreekt vanzelf dat je natuurlijk niet zonder slag of stoot accoord moet gaan met de mening van deze verzekeraar. Daarom zou ik i.v.t. een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@aanvullende informatie:

(als het een principe kwestie wordt)

Waar kan ik een klacht indienen over een verzekeraar?
Nadat er geklaagd is bij de verzekeraar zelf, kan de polishouder een klacht indienen bij:

http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure

Als consumenten een geschil hebben met een verzekeraar, bijvoorbeeld over de uitvoering of interpretatie van de polisvoorwaarden of over het schaderegeling(sbeleid), dan dienen ze eerst te trachten om er met de verzekeraar zelf uit te komen. Als dat niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kunnen ze in de meeste gevallen met een klacht terecht bij de de KIFID

Nogmaals groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij deze zaken is van belang : de aanschafprijs.
de slijtgarantie van de fabrikant
heb je aangifte gedaan van verlies bij de politie daar

Al deze zaken worden dan meegenomen in de beoordeling van de vergoeding.
voorbeeld : aanschafprijs 200 euro
fabrieksgarantie 3 jaar
aangifte gedaan ter plaatse

Indien je dan in het tweede jaar na aanschaf ( aankoopbewijs) het mes kwijtraakt, dan krijg je de nieuwprijs minus eigen risico vergoed.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt me het handigst dat u de fabrikant vraagt om op te geven wat volgens hen de verwachtte levensduur is bij 'normaal' gebruik (wat dus sporadisch is) - het zou me in het geheel niet verbazen als zij u op papier een verklaring durven te geven dat het mes onder normale omstandigheden een 'once-in-a-lifetime' aanschaf is tenzij u een beroepsduiker bent.
Met een dergelijke verklaring moet u in principe een flink deel van uw mes vergoed krijgen.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dat is weer 1 van die grappen van een verzekerings maatschappij om onder een betaling uit te komen, ze moeten je gewoon het mes vergoeden als het verzekerd was, nog nooit gehoord van de economische levensduur van een mes.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De contactpersonen van de verzekeringen hebben een uitgebreide opleiding gehad in "HOE HOUD IK DE BOOT AF".

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer