oversteek
door oversteek Dec 26, 2013 om 17:21
Computers & telefonie

berichtje sturen op facebook naar iemand.

Hallo, kan ik een berichtje versturen op Facebook (via Bericht) naar iemand, ook al is diegene geen facebookfriend, maar wel iemand die ik nog ken van vroeger?

24282 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2013 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer het eens.

diumenge
door diumenge - Dec 26, 2013 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat kan. Het berichtje komt bij de ontvanger dan binnen bij 'overige' zonder melding, dus je moet maar hopen dat ze het wel zien dan.

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2013 om 19:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dacht toch echt dat je die persoon eerst een 'vriend' moest maken alvorens je een bericht kan sturen. Je kan wel iemand benaderen/reageren op en dan afwachten of er antwoord komt. Daar krijg je dan via de mail gewoon bericht van.

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2013 om 21:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gewoon alleen maar zwijmelen over het verleden is ook leuk. Wie weet wat je je op de hals haalt aan leed een ellende van de ander.

diumenge
door diumenge - Dec 26, 2013 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 26 dec 2013, 19:26]Dacht toch echt dat je die persoon eerst een 'vriend' moest maken alvorens je een bericht kan sturen. Je kan wel iemand benaderen/reageren op en dan afwachten of er antwoord komt. Daar krijg je dan via de mail gewoon bericht van. Nee hoor, ik ontvang wel eens berichtjes van mensen die geen 'vriend' van mij zijn op Facebook.

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2013 om 21:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, ik ontvang wel eens berichtjes van mensen die geen 'vriend' van mij zijn op Facebook.

Daarom schrijf ik dat ik dacht; krijg alleen mails binnen als een van de vrienden weer iets heeft geschreven. Maar dat is dan kennelijk alleen als je een vriend wil toevoegen en toestemming vraagt? Maar als iemand geen vriend is, wat zou hij/zij dan willen schrijven?

sdialer
door sdialer - Dec 27, 2013 om 11:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee of het kan. Als het iemand is van "vroeger" waarom voeg je hem of haar dan niet gewoon toe.
Als je verzoek geaccepteerd wordt dan kan je zoveel berichten verzenden als je wil.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 27, 2013 om 14:00
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 26 dec 2013, 21:50]Nee hoor, ik ontvang wel eens berichtjes van mensen die geen 'vriend' van mij zijn op Facebook.

Daarom schrijf ik dat ik dacht; krijg alleen mails binnen als een van de vrienden weer iets heeft geschreven. Maar dat is dan kennelijk alleen als je een vriend wil toevoegen en toestemming vraagt? Maar als iemand geen vriend is, wat zou hij/zij dan willen schrijven?

Is inderdaad niet noodzakelijk. Mijn huisarts had bijvoorbeeld op een bericht van een ander gereageerd waar ik vriend mee ben en ik toen weer via dat berichtje aan mijn huisarts een vriendschapsverzoek gestuurd.
Ik neem aan dat jouw vrienden je eerst een vriendschapsverzoek hebben gestuurd en dat je ze toen hebt toegevoegd? Dat zou niet kunnen als je eerst 'vriend' moet zijn, anders had je die berichtjes nooit gehad, lijkt mij ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 27, 2013 om 14:02
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 26 dec 2013, 21:25]Gewoon alleen maar zwijmelen over het verleden is ook leuk. Wie weet wat je je op de hals haalt aan leed een ellende van de ander.

Och, dat maakt in principe niet uit, als die kennis geen vrienden met je wil worden dan kan hij toch gewoon je bericht negeren?

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2013 om 14:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Is inderdaad niet noodzakelijk. Mijn huisarts had bijvoorbeeld op een bericht van een ander gereageerd waar ik vriend mee ben en ik toen weer via dat berichtje aan mijn huisarts een vriendschapsverzoek gestuurd.
Ik neem aan dat jouw vrienden je eerst een vriendschapsverzoek hebben gestuurd en dat je ze toen hebt toegevoegd? Dat zou niet kunnen als je eerst 'vriend' moet zijn, anders had je die berichtjes nooit gehad, lijkt mij ;-)

Hoi Orgelmuts: Zou best kunnen, hoor. Snap er de ballen van. Zoon heeft me erop gezet, wist ik niet eens. Haha, denk niet dat mijn huisarts "vriendjes" met me wil zijn. Althans, niet via Facebook. :-))

@zwemmer, wat maak je het allemaal weer zwaar: "leed en ellende van de ander". Kan toch zeer positief uitpakken?

el
door elsels - Dec 27, 2013 om 14:48
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, dat kan gewoon. Staat dan idd wel in 'overige' berichten. Dus dan moet je hopen dat diegene dat ziet.
Ik heb een FB weggeefpagina. En daar doen we niets anders. Zou toch te gek zijn als je iedereen als vriend moet toevoegen.
Succes.

ha
door hanneke - Dec 27, 2013 om 14:58
321 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hangt er helemaal vanaf hoe die ander zijn/haar instellingen heeft staan.
Je kunt op Facebook kiezen wie jou berichten kunnen sturen:
- alleen vrienden
- vrienden en 'vrienden van vrienden'
- iedereen
Als een van de twee eerste instellingen is gekozen, dan zien andere mensen géén knop "Bericht sturen". Je kunt er dus vanuit gaan dat als je de knop "Bericht sturen"op iemands profiel ziet staan, je diegene een bericht kunt sturen.

Wel geldt altijd, wat ook al eerder is gezegd, dat zolang je geen vrienden met iemand bent en die ander jou niet ook een bericht heeft gestuurd, het bericht bij de ander in de map "Overige" terechtkomt, en daar krijgt de ontvanger geen bericht van. Ook is die map niet te zien in de smartphone-apps, maar alleen via de internetsite van Facebook.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 27, 2013 om 16:10
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 27 dec 2013, 14:20][quote]Is inderdaad niet noodzakelijk. Mijn huisarts had bijvoorbeeld op een bericht van een ander gereageerd waar ik vriend mee ben en ik toen weer via dat berichtje aan mijn huisarts een vriendschapsverzoek gestuurd.
Ik neem aan dat jouw vrienden je eerst een vriendschapsverzoek hebben gestuurd en dat je ze toen hebt toegevoegd? Dat zou niet kunnen als je eerst 'vriend' moet zijn, anders had je die berichtjes nooit gehad, lijkt mij ;-)

Hoi Orgelmuts: Zou best kunnen, hoor. Snap er de ballen van. Zoon heeft me erop gezet, wist ik niet eens. Haha, denk niet dat mijn huisarts "vriendjes" met me wil zijn. Althans, niet via Facebook. :-))

Nee, dat wou de huisarts ook niet, geeft niet hoor, even goede (niet)vrienden! hahaha.
Dat FB went snel genoeg hoor, ik had eerst een Hyves-account, nu FB en dat vind ik veel leuker.
Je weet t: als je iets maar vaak genoeg doet dan leer je vanzelf steeds meer ;-)

@zwemmer, wat maak je het allemaal weer zwaar: "leed en ellende van de ander". Kan toch zeer positief uitpakken?

oversteek
door oversteek - Dec 28, 2013 om 18:11
9 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mensen, bedankt voor al jullie antwoorden.
Oversteek