fr
door fransvdinteren Jun 20, 2014 om 19:50
Elektronica & tv

Beschadigd na reparatie

Ik heb een Harman Kardon BDS870. Het systeem was na 2,5 jaar kapot. deze heb ik laten repareren door Harman Kardon. Bij het brengen van het apparaat hebben ze het gecontroleerd op beschadigingen, en die zaten er niet want ik ben super zuinig op mijn spullen. Na het ophalen na de reparatie maakte ik de verpakking open en zag dat er een dikke kras op zat en dat zelfs het logo helemaal beschadigt is! Wat zijn nu mijn rechten want ik ben er helemaal klaar mee.

758 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2014 om 20:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Schadevergoeding eisen en verrekenen met de kosten voor de reparatie.

ro
door ron530 - Jun 20, 2014 om 22:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

2,5 jaar oud zonder kras is een utopie, bewijs maar eens dat u die kras tijdens het open maken niet zelf heeft gemaakt, Afbreekmesjes om verpakkingen open te maken zijn heel populair.

ph
door philip36 - Jun 20, 2014 om 23:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft waarschijnlijk een omruilexemplaar gekregen.

fr
door fransvdinteren - Jun 20, 2014 om 23:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het systeem hebben we op beschadigingen gecontroleerd toen ik het bracht. Op de bovenkant zit een klein deukje die gerapporteerd was bij aanname. Het systeem was verpakt in noppenfolie, die op het punt waar de kras zit niet beschadigt is' die ik voorzichtig heb opengemaakt net de hand.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 21, 2014 om 11:25
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Neem contact op met het bedrijf en vertel precies wat u hierboven schrijft, namelijk dat er bij afgifte gecontroleerd is dat er geen beschadigingen aanwezig waren. Vraag hun contact op te nemen met hun verzekeraar voor een schadevergoeding. Misschien kan men zo'n diepe kras niet verwijderen. Men zou u dan (met een redelijke bijbetaling) een nieuw exemplaar kunnen aanbieden. De reparatiekosten voor het oude toestel mogen dan natuurlijk niet in rekening worden gebracht. Wat ron50 in zijn laatste zin zegt is overigens heel goed mogelijk.

gerbera
door gerbera - Jun 21, 2014 om 16:48
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Het was misschien verstandiger geweest dat u bij het ophalen in de winkel de boel gecontroleerd had op eventuele schade. Nu moet u bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt. Philip36 oppert dat u mogelijk een omruilexemplaar zou hebben gekregen. Dit is makkelijk na te gaan op het aankoopbewijs staat meestal ook het serienummer vermeld.

jo
door joentje1978 - Jun 21, 2014 om 22:35
367 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals gerbera al aangeeft had je dit in de winkel moeten controleren terwijl er een medewerker er met zijn neus bovenop stond.
Dan had in ieder geval vast gestaan dat deze schade niet bij u thuis veroorzaakt is en kunnen ze zich er niet onderuit lullen door te zeggen dat het bij u thuis is gebeurd.

Zal wel weer een heel gebakkelei worden.
Winkel en technische dienst zullen beiden wel ontkennen dat het bij hun gebeurd is.

fr
door fransvdinteren - Jun 21, 2014 om 22:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb besloten me erbij neer te leggen want ik denk niet dat ik hier iets mee ga bereijen. Ik weet wel dat ik een wijze les verder ben door in het vervolg ook bij het ophalen het apparaat te controleren. Harman Kardon en Smits Arnhem zijn in iedergeval een klant kwijt. Ik ga wel even ip Facebook mijn verhaal doen over de geweldige servicevan Harman Kardon bij Harman Kardon.