pb
door pbromet1973 Dec 16, 2014 om 14:03
Huishouden & energie

Beschadigde vitrages

Geachte Kassa
ik heb in augustus een nieuwe wasmachine gekocht bij de mediamarkt van het merk LG.
Na het wassen van mijn vitrages kwamen die er beschadigd uit vol halen en gaatjes wat bleek er zit een braam in mijn wasmachine,bedrijf is geweest en heeft de braam weg geveild niet dus want die zit er nog steeds in.
nu wil LG de vitrages vergoeden van 50€ zijn ze naar 160€ gegaan daar ga ik niet mee akkoord.
De gene waar ik mijn vitrages heb gekocht heeft een schade rapport gemaakt en die komt uit op 997€
Nu vroeg LG mijn om de aankoopbedrag maar die had ik niet meer dus heb ik die opgevraagd bij het bedrijf waar ik ze vandaan heb,nu zeggen ze weer (LG) de aankoopbedrag komt niet geloofwaardig over.
Ik heb steeds email verkeer met LG maar als ik bel voor persoonlijk gesprek laten ze niks horen ook de mediamarkt niet.
Ik heb mijn verzekering al gebeld maar die kunnen niks doen want dan had ik een apartepolis moeten afsluiten,als ik weet dat me vitrages beschadigen als je een nieuwe wasmachine koopt en rechtsbijstand is alleen voor buiten het huis.
Al met al me wasmachine is nog steeds niet in orde en ik word van kastje naar de muur gestuurd.

Kunt u misschien antwoord op mijn vraag geven wat ik kan doen want ik weet het even niet meer,voor 160€ heb ik geen andere vitrages en het is geen gezicht waar ik nu tegen aan kijk.

met vriendelijke groet

Patricia Bromet

3543 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 16, 2014 om 14:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die wasmachine is/was een onveilig product.

Wat zijn onveilige producten?

Hebt u uw product normaal of volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt? En bent u door uw product gewond geraakt of heeft uw product andere producten beschadigd? Dan noemen we zo'n product een onveilig product.

Wie kan ik aansprakelijk stellen voor schade?

Hebt u meer dan EUR 500 schade door een onveilig product? Dan kunt u de fabrikant van het product aansprakelijk stellen. Is het product in het buitenland gemaakt? Dan is het bedrijf of de persoon aansprakelijk die het product naar Nederland heeft gehaald. Deze importeur moet dan wel in Europa werken.

Hebt u minder dan EUR 500 schade? Dan moet u bij de verkoper van het product zijn. Dat moet ook als u klachten hebt over het product. Een voorbeeld. U hebt een broodrooster gekocht van het merk Twister. Toen u de broodrooster gebruikte, werd deze zó warm dat de broodrooster uw aanrechtblad heeft beschadigd. De schade is EUR 800. De Twisterfabrikant is verantwoordelijk voor de schade, en dus ook voor de kosten. Hiervoor moet u naar de fabrikant gaan. Met uw klacht over de broodrooster moet u naar de winkel gaan waar u de broodrooster hebt gekocht.

bron consuwijzer

Het is wel van belang hoe oud uw vitrages waren. Dat zal meewegen in de schadevergoeding. Ook al moet u nu nieuwe vitrages kopen.

Overigens moet u voor die braam bij MM zijn. Nu de wasmachine nog steeds die braam heeft en het dus niet is weg te veilen (dat verbaast me overigens niets) moeten zij u een nieuwe wasmachine leveren. Ik hoop dat u de wasmachine via de webwinkel heeft gekocht, dan kunt u in het uiterste geval gebruik maken de Geschillencommissie Thuiswinkel.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De trommel van een wasmachine is van roestvast staal. Een braam daaraan kan wel eventueel weggevijld worden, maar dan moet de afgevijlde plek daarna behandeld worden, anders gaat het daar roesten. U zegt dat de braam er nog zit, dus dat moet u niet zo accepteren.

Hebt u dat aan andere was geen schade opgelopen door die braam? Dat zou dan wonderlijk zijn.

U dient wel aan te tonen wanneer u die vitrage hebt gekocht en wat de kosten waren. De Mediamarkt of LG is bij erkenning van de aansprakelijkheid slechts verplicht de dagwaarde te vergoeden. U hebt geen recht op nieuwe gordijnen, vooropgesteld dat u ze niet pas vier weken had. En waar is het bedrag van het schaderapport op gebaseerd? Wat was het bedrag van de aankoop?

Een gezinsrechtsbijstandverzekering Is niet alleen voor kwesties buitenshuis.

pb
door pbromet1973 - Dec 16, 2014 om 14:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

De vitrages zijn nog geen 2 jaar oud en Door een braam in mijn nieuwe wasmachine zijn ze heel erg beschadigd er is Door de zelfde firma waar ik ze gekocht heb een schade rapport opgemaakt,
maar LG vind het niet geloofwaardig zeggen ze.
Ik heb meerdere keren contact gehad met LG maar ze willen me 160 Europa gegeven voor de schade
ook geven ze geen antwoord op mijn vraag hoe het verder moet met mijn wasmachine aangezien er nog steeds een pit in zit dus kan geen teerspul wassen in de wasmachine

ik heb LG dus aansprakelijk gesteld maar ik kom dus gewoon niet verder met ze!

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vitrages worden volgens de verzekeraars in zeven jaar volledig afgeschreven.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de wasmachine zelf moet u bij Mediamarkt zijn en niet bij LG.

pb
door pbromet1973 - Dec 16, 2014 om 14:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een aankoopbewijs van mijn vitrages opgevraagd bij de gene waar ik ze vandaan heb ,en ze zijn nog geen 2 jaar oud.
Deze meneer heeft ook de schade opgenomen van de beschadigde vitrages.het schaderapport is gebaseerd op de meters stof en het maken van de vitrages.
maar LG zegt dat het niet geloof waardig overkomt belachelijk gewoon.
ik heb een dekbedovertrek met een zijde kant daar zitten ook halen in na het weg veilen van de braam.
Ze geven gewoon geen antwoord meer.Zal me verzekering nog eens bellen.
Bedankt voor de reactie.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2014 om 15:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@TS, dan kunt u toch ook het beschadigde dekbed "als bewijs" laten zien. U kunt dus eigenlijk niet meer wassen want ook badhanddoeken e.d. zullen met de braam in aanraking komen. Krijgt u nog meer kapotte dingen. Media Markt moet of een nieuwe trommel erin zetten of de braam laten maken (hoewel dat laatste geen fijne optie is). Dat ze niet geloven dat de gordijnen €997,00 hebben gekost is natuurlijk flauwekul; er zit immers het maakloon bij inbegrepen. Hoop dat u er met Media Markt uit komt.

pb
door pbromet1973 - Dec 16, 2014 om 15:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

De mediamarkt heb gesproken en die gaan er voorzorgen dat ik een nieuwe trommel krijg (eerst zien dan geloven)
LG is idd aansprakelijk maar willen me dus gewoon afschepen met 160 Euro,mediamarkt gaat er ook nog achter aan maar of dat zin heeft.
idd tenoren dat begrijpt lg denk ik niet
ik heb ze weer gebeld en email gestuurd we wachten af!

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet toch veel meer schade hebben, ook aan andere kledingstukken, tenminste als u in dat kreng bent blijven wassen.

pb
door pbromet1973 - Dec 16, 2014 om 15:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals dikgoed katoen gaat nog goed ,,maar fijnere kleding was ik er niet meer in dat doe ik bij de buurvrouw
alles wat zijde of teer is dus niet meer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel uw rechtsbijstandverzekering direct in.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2014 om 15:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 15:34]Maar u moet toch veel meer schade hebben, ook aan andere kledingstukken, tenminste als u in dat kreng bent blijven wassen.

Ja, @pbromet1973 schrijft dat ook een zijden dekbed beschadigd is. Ben je mooi klaar mee als je kleding moet wassen. Zou met fijne spullen maar even, als het kan natuurlijk, naar een wasserette gaan anders raakt u nog verder van huis met beschadigingen.

pb
door pbromet1973 - Dec 16, 2014 om 15:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor reacties ben al druk bezig