w3
door w35 Jun 24, 2015 om 01:23
Geldzaken & recht

Beslag belastingdienst

In 2012 was ik vergeten aangifte te doen...zomer 2014 kreeg ik brief van de belasting met de aanslag die ze zelf berekend hebben...ik moest dus een groot bedrag betalen...ik heb meteen bezwaar gemaakt en ik mocht dus aangifte doen...als uitslag van die aangifte tevens ook de uitspraak op de bezwaar zou ik dus een bedrag terugkrijgen. Later kreeg ik weer een brief waarin staat dat ze het bedrag wat ik terug zou krijgen hebben afgeboekt van het bedrag van de eerste aanslag vóór mijn bezwaar? Kan dit?
Er bleef dus nog steeds een groot bedrag open die ik niet kon betalen en hebben ze dus beslag op mijn auto gezet jongstleden...auto is op de straat verkocht het is niet getaxeerd alvorens de verkoop en er is contant betaald? Ik heb tot op heden geen brief gekregen waarop staat dat de opbrengst van mijn auto van de openstaand bedrag is afgetrokken? Kan dit? Is dit normale gang van zaken? Ik heb van betrouwbare bron te horen gekregen van niet.

6891 24 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2015 om 05:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier e.e.a. door, eventueel ook aanklikken wat in de linkerkolom op die pagina staat en voor u relevant is, zoals beslag op eigendommen.
U kunt ook de belastingdienst gratis over e.e.a. bellen.
Als de auto recentelijk verkocht is zult u nog wel een bericht ontvangen over de financiële stand van zaken.

w3
door w35 - Jun 24, 2015 om 06:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

De auto is 22 dagen geleden verkocht.

uwjurist
door uwjurist - Jun 24, 2015 om 09:01
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp bent u na uw aangifte en bezwaar per saldo nog steeds geld verschuldigd aan de belastingdienst. En die restschuld hebt u niet betaald. Waarom zou de belastingdienst dit dan niet mogen doen?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2015 om 09:34
11540 Antwoorden / 51 Vragen

als uitslag van die aangifte tevens ook de uitspraak op de bezwaar zou ik dus een bedrag terugkrijgen

Bedoelt u te zeggen dat uw (foute) aanslag lager was als wat u terug zou krijgen?
Of was de (foute) aanslag hoger als wat u terug kreeg?

Als u dus iets niet betaalt heeft, wat wel moest, moge het logisch zijn dat de belastingdienst het wel even komt halen, hoe dan ook.

Als u geld retour zou krijgen per saldo, zou de belastingdienst dit aan u moeten betalen.

Maar gelet op de verkoop van de auto zal u te weinig/niet betaald hebben.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had over 2012 aangifte moeten doen, maar dat hebt u niet gedaan. De belastingdienst heeft die asnslag ambtshalve opgelegd, waarbij u ern groot bedrag moest nabetalen. Blijkbaar hebt u inkomen waarop geen of onvoldoende belasting wordt ingehouden, of meerdere inkomens naast elkaar.

De aangifte die u zelf uiteindelijk ingediend hebt, werkt ook als bezwaar tegen de vorige aanslag, waardoor u uistel van betaling krijgt.

Als u volgens uw berekeningen met die aangifte geld terug zou krijgen, kan het niet zo zijn dat dat tegoed in mindering gebracht wordt op de eerste aanslag. U zou dan dat bedrag moeten terugkrijgen min een boete wegens te laat indienen.
En de eerste aanslag zou teniet gedaan moeten worden.

Ik kan alleen bedenken dat de aangifte die uzelf gedaan hebt niet correct is.

En voordat er beslag gelegd wordt op uw auto gaan er nog wel wat stappen overheen. U moet aanmaningen gehad hebben en een dwangbevel waarop u blijkbaar niet hebt gereageerd.

Dus zoals u het schetst, moet er veel meer aan de hand zijn.

w3
door w35 - Jun 24, 2015 om 10:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

De belastingdienst heeft zelf een berekening gemaakt en mij dus een aanslag gestuurt. Ik heb mijn bezwaar ingediend dus zou logischerwijs de eerste aanslag moeten vervallen want op de nieuw berekende aanslag staat niet dat ik hun nog iets schuldig ben maar dat ik juist iets zou terugkrijgen dus hoe kan de belastingdienst dan toch nog terugvallen op hun eerste berekening? Ik heb zelfs korting op de verzuimboete gekregen omdat ik destijds in 2012 wegens een ingreep het aangifte doen helemaal aan mij voorbij is gegaan.
En het rare is dat ik nu ineenkeer er niets meer over hoor de auto is 22 dagen geleden verkocht? Belastingdienst kennende is haantje voorste normalitertijd.
En ja er zijn aanmaningen geweest maar heb telkens uitstel gevraagd om uit te zoeken...maar ineenkeer was het beslagleggen en de deurwaarder de tijd kreeg ik niet eens om regeling te treffen. En nu jij.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 11:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Of dien een klacht in.

klik HIER

Komt daar niets uit dan kunt u naar de Nationale Ombudsman gaan.
klik HIER

clio23
door clio23 - Jun 24, 2015 om 11:57
48 Antwoorden / 0 Vragen

De deurwaarder komt eerst kijken wat er verkocht kan worden, dan krijg je nog een brief waarop beslag is gelegd en dat je dat niet mag verkopen omdat je dan een misdrijf pleegt en dan heb je nog ongeveer vier weken de tijd om alsnog een betalingsregeling te treffen en ja als je dan nergens op reageert wordt er verkocht. Ga dus eerst je verhaal maar eens eerlijk vertellen.

w3
door w35 - Jun 24, 2015 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste mijn reactie was niet voor jou tijger1 bedoelt...verder leer begrijpend lezen.
Ook al is er een betrouwbare bron wat dacht je dat je van meerdere wilt horen hoe en wat?!!!
Maar ik zie dat hier meer idioten komen dan experts op sommige na voor die dank ik ook voor het meedenken.
De rest ga aub terug de schoolbanken in.

ha
door harryromijn - Jun 24, 2015 om 12:06
272 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp ik het goed:
door medische redenen stond uw hoofd niet naar de aangifte 2012 en is die door u niet ingediend.

Belastingdienst in haar oneindige wijsheid legt maar een aanslag op ( bijv E 10,000)

U dient een bezwaar in, en die wordt gehonoreerd: bijv .. U krijgt E 1000 terug.

Echter, de belastingdienst - u weet wel: GOD maakt fouten, maar een overheidsambtenaar per definitie nooit ) stelt: aanslag E 10,000 - E 1000 retour is dus nog steeds E 9,000 te vorderen, dus we verkopen onderhands de auto. Nix waarde-taxatie, gewoon: vriendje liep toevallig voorbij en .. wilde voor die prijs die prachtige bolide wel hebben....

Zeker weten, dat die "deurwaarder" legitiem was, want vlg mij kan dat zo helemaal niet.

Sorry, maar - met een dubbele mislukte rugoperatie en jaren "uit de running" is mij iets overeenkomstigs gebeurd: wel 99 % medewerking van de Belastingdienst Breda ( op één persoon na) en alles netjes opgelost.

vr1944
door vr1944 - Jun 24, 2015 om 12:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bezwaar maken tegen een correcte aanslag is zinloos en het te betalen bedrag wordt alleen maar hoger (rente, deurwaarderskosten etc.).Ja als je alle aanmaningen negeert en geen betalingsregeling met de belasting regelt en deurwaarder komt de deurwaarder op den duur beslag nemen op goederen . Uw verhaal is eenzijdig niet compleet verhaal .

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=w35 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:00]Ten eerste mijn reactie was niet voor jou tijger1 bedoelt...verder leer begrijpend lezen.
Ook al is er een betrouwbare bron wat dacht je dat je van meerdere wilt horen hoe en wat?!!!
Maar ik zie dat hier meer idioten komen dan experts op sommige na voor die dank ik ook voor het meedenken.
De rest ga aub terug de schoolbanken in.

Voor wie was die reactie dan bedoeld? Maar doet er verder niet toe.

Als uw reacties naar de belastingdienst net zo infatsoenlijk en onsamenhangend zijn als hier, snap ik dat er niets uit komt.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 12:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=w35 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:00]Ten eerste mijn reactie was niet voor jou tijger1 bedoelt...verder leer begrijpend lezen.
Ook al is er een betrouwbare bron wat dacht je dat je van meerdere wilt horen hoe en wat?!!!
Maar ik zie dat hier meer idioten komen dan experts op sommige na voor die dank ik ook voor het meedenken.
De rest ga aub terug de schoolbanken in.
Nou nou, een beetje minder kan ook wel. Het is erg lastig als je niet alle papieren kunt inzien, wat hier precies speelt.
Blijf dan voortaan maar van dit forum weg, als u niet normaal kunt reageren.

uwjurist
door uwjurist - Jun 24, 2015 om 12:41
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@w35.
Ik ben het eens met de reacties van mijn voorgangers op uw stellingen en wijze van communiceren. Met zo tekeer gaan bereikt u weinig.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Redacteur
door Redacteur - Jun 24, 2015 om 12:44
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Iedereen graag vanaf nu weer inhoudelijk reageren op het aan de orde gestelde.

De redactie

ph
door philip36 - Jun 24, 2015 om 13:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft alsnog aangifte voor 2012 mogen doen.
Wat was dan het resultaat van die aangifte, dat u over 2012 teveel belasting heeft betaald en dus een bedrag terugkrijgt?
Of was de uitkomst dat u veel minder over 2012 verschuldigd was dan aangegeven in de aanslag van de belastingdienst?

ja
door janf43 - Jun 24, 2015 om 14:37
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=w35 schreef op woensdag 24 jun 2015, 01:23]Is dit normale gang van zaken? Ik heb van betrouwbare bron te horen gekregen van niet.

Als u uit "betrouwbare" bron weet dat het niet kan, waarom vraagt u het dan nog hier?

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"En nu jij"?

En nu ik helemaal niets.

Het kan van geen kant kloppen wat u schrijft. Maak een afspraak bij de belastingdienst en ga dat daar bespreken.

ag
door agapon - Jun 24, 2015 om 17:09
115 Antwoorden / 0 Vragen

Indien je ergens niet uitkomt kun je het aan een juridischloket voorleggen c.q. Vakbonden zoals de FNV die aparte mensen hier voor hebben c.q. Recht en Bijstandverzekering c.q. een normale advocaat. Ook kun je zelef de vraagstelling voorleggen bij het desbetreffende ministerie.
Indien er een advocaten opleiding b.v. Hogeschool in de omgeving is, is dit ook prachtig voer om,mee te oefenen door aankomende advocaten.

joost12
door joost12 - Jun 24, 2015 om 17:42
52 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou met al mijn papieren toch even naar de belastingdienst zelf gaan en het daar het samen laten uit zoeken, ik had daar naar de eerste aanmaning al gezeten

maar wat is er in het jaar 2013 gebeurt dan, toen moest je ook een belasting aangiften invullen, ben je die dan ook vergeten, dan weet je toch dat je het voor het jaar 2012 niet heb gedaan, dan had je die ook gelijk kunnen doen, had een hoop trammelant gescheeld, dus je wist dat je moest betalen

je had ook jou aangiften in kunnen laten invullen door een belasting adviseur of hoe die ook mogen heten, die komen bij je langs, je hebt alle papieren die hiervoor nodig zijn geweest in huis gehad via de post en de rest had je verder kunnen opzoeken of jou eigen digidi met de computer, misschien wel slimmer geweest, dan vergeet je het ook niet

jammer voor je auto

ru
door ruitenheer - Jun 24, 2015 om 17:47
120 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=w35 schreef op woensdag 24 jun 2015, 10:37]De belastingdienst heeft zelf een berekening gemaakt en mij dus een aanslag gestuurt. Ik heb mijn bezwaar ingediend dus zou logischerwijs de eerste aanslag moeten vervallen want op de nieuw berekende aanslag staat niet dat ik hun nog iets schuldig ben maar dat ik juist iets zou terugkrijgen
Door het bezwaar is de eerste aanslag niet vervallen. Door de uitspraak op het bezwaar is de eerste aanslag gecorrigeerd. Als u de eerste aanslag had betaald, had u door de uitspraak geld terug gekregen. Nu er nog een bedrag openstaat, verrekent de belastingdienst het bedrag van de correctie met dit openstaande bedrag.

ro
door ron530 - Jun 24, 2015 om 18:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In 2012 bent u vergeten aangifte te doen u zal er middels brieven aan herinnert zijn omdat alsnog te doen. In 2014 is de belastingdienst het zat en gaat u inkomen schatten met als gevolg dat u een hoog bedrag moet betalen vanaf dat moment moet u al gaan betalen. U schrikt zich het apelazerus en dient meteen een bezwaar in, de belastingdienst verleent u uitstel van betaling van de eerste aanslag en na bezwaar die gegrond verklaart wordt is uw inkomen naar beneden bijgesteld. De oorspronkelijke aanslag wordt dan aangepast aan het werkelijke bedrag dat u moet betalen, u krijgt dan geen geld maar hoeft minder belasting te betalen (in de kleine lettertjes staat ook "wordt in mindering op de aanslag gebracht tenzij u de aanslag al betaald heeft"). Het wordt anders als blijkt dat u na bezwaar meer geld terug zou krijgen dan het bedrag van de aanslag hoog is, ook dan vindt er een verrekening plaats maar dan in uw voordeel. Gezien uw relaas moest u toch een bedrag betalen en heeft u dat niet gedaan.

ma
door manwijf - Jun 25, 2015 om 09:24
574 Antwoorden / 1 Vragen

Aangifte doen vergeten, is bijna onmogelijk. Daar begint gelijk al de smoezendoos. Belasting betalen moeten we allemaal helaas en dat zul je weten ook. Als er via de deurwaarder een vonnis is tot betalen en die is er ongetwijfeld en je kunt niet betalen dan vorderen ze goederen die nog van enige waarde zijn. Heel terecht. Het kan niet zo zijn, dat wij gezamenlijk de belastingbijdrage van w35 op moge hoesten, terwijl meneer vrolijk in een autootje rondrijdt. Grote mond geeft al aan, dat hier meer aan de hand is, dan meneer doet voorkomen.

labren
door labren - Jun 27, 2015 om 16:57
862 Antwoorden / 0 Vragen

sorry hoor maar ik vindt dit een heel erg raar verhaal !!!!!! belastingdienst neem dingen in beslag die gaan niet gelijk verkopen !!!! die nemen de spullen mee en dan krijg je nog de tijd om alles te betalen of een regeling te treffen met de belastingdienst !!!! was het de belastingdienst wel ??????