pi
door pietjebel 1948 Sep 1, 2013 om 08:56
Geldzaken & recht

Beslag op aow

Ik woon in het buitenland binnen de EU ik heb een aow en een klein pensioentje totaal 1140 euro, ik heb in het verleden een schulbekentenis opgemaakt aan mijn toenmalige vrouw die de rechtbank in Nederland aan heer heeft toegewezen kan mijn ex beslag laten leggen op mijn aow/pensoien ? De gezinsituatie nu is dat ik ben hertrouwd met een vrouw die een zoontje heeft van 10 jaar en dat hij ook bij ons woond.

MVG Pietjebel

6066 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 1, 2013 om 09:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, als ze u weten te vinden kan er beslag worden gelegd. Als u in Nederland zou wonen, dan zou er rekening worden gehouden met de beslagvrije voet. Dat is een deel van uw inkomen (ong 90% van de bijstandsnorm) waar de deurwaarder geen beslag op mag leggen. Nu u in het buitenland woont, kan er op 100% van uw inkomen beslag worden gelegd. U kunt eerst nog overleggen met de deurwaarder, maar als u daar samen niet uitkomt, zult u bij de Nederlandse rechtbank een schriftelijk verzoek moeten indienen om de beslagvrije voet vast te laten stellen.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou het niet verstandiger zijn met uw ex contact op te nemen om een betalingsregeling te treffen. Als er beslag wordt gelegd, hebt u helemaal geen inkomen meer.