aquarius
door aquarius Jul 28, 2014 om 10:36
Elektronica & tv

Bestaan er nog telefoons waarmee doorgeschakeld kan worden naar een andere telefoon?

Goedemorgen.
Nu een andere telefoonvraag. Onze woonsituatie is als volgt: op één perceel staan 2 woningen: de hoofdwoning en een aanleunwoning. Ze staan ca. 15 meter van elkaar verwijderd. Momenteel maken we gebruik van een ISDN-installatie. Beide woningen hebben hun eigen telefoonnummer en onderling kan er met elkaar gebeld worden door één cijfer in te toetsen. De ISDN-installatie bevalt niet meer. We denken erover om over te stappen op slechts één telefoonlijn voor de beide woningen samen. Lang geleden had ik in een ander huis ook één telefoonlijn, maar 2 telefoons: één beneden en één boven. Bij één telefoon zat een schakelknop waarmee je een gesprek kon doorverbinden naar boven. Bestaat zo'n mogelijkheid nog en zo ja, hoe heet zo'n systeem? Het zou ook handig zijn wanneer van het ene huis naar het andere gebeld kan worden. Ik heb al gegoogeld op huistelefoon en doorschakeltelefoon, maar dat is iets anders. Alvast bedankt voor uw reactie.

1147 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 28, 2014 om 12:17
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Aquarius,
bedoelt u deze? Gigaset
Vr.gr. sjoppie.

ja
door janf43 - Jul 28, 2014 om 12:51
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Gigaset, bestaande uit een hoofdstation en 3 daaraan gekoppelde handsets. Onderling bellen en doorverbinden is geen probleem. Maar andere merken zijn er ook...

aquarius
door aquarius - Jul 28, 2014 om 13:38
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor beide bovenstaande reacties. Ik heb ook een Gigaset, zodat er op meerdere plaatsen in huis een telefoon is en we ook onderling kostenloos kunnen bellen. Maar dit is niet wat ik bedoel. De ISDN-aansluiting met 2 lijnen gaat weg omdat we steeds internetstoringen hebben. De (gratis) router van onze internetprovider is sterk verouderd, de moderne versie gaat niet samen met ISDN en als we zelf een nieuwe, moderne router aan laten sluiten krijgen we van de provider geen ondersteuning bij eventuele storingen. Een extra router erbij geeft betere resultaten, maar is niet optimaal. We kunnen nu de modernste router van de provider krijgen, maar dan moet ISDN dus weg en moeten we overstappen op een analoge lijn voor internet en bellen. We vinden het te duur om 2 analoge lijnen te nemen, voor elke woning één. Vandaar de vraag of er nog steeds toestellen bestaan waarbij je een binnenkomend gesprek kunt doorschakelen van de hoofdwoning naar de aanleunwoning. M.v.g.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2014 om 13:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Met de gigaset is het zo dat wanneer u gebeld wordt alle toestellen overgaan, en dat is vorlgens mij niet de bedoeling.

aquarius
door aquarius - Jul 28, 2014 om 14:49
259 Antwoorden / 63 Vragen

Gerbera, het maakt niet uit wanneer bij een inkomend telefoontje alle toestellen gaan rinkelen. Het gaat erom of je bij één analoge telefoonlijn (die in de toekomst de ISDN-installatie gaat vervangen) 2 toestellen kunt aansluiten, op de manier die ik in mijn topic heb omschreven.

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2014 om 15:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet via twee voip aansluitingen volgens mij ook te realiseren zijn. Zie deze TIP.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 28, 2014 om 15:31
937 Antwoorden / 2 Vragen

Bij ziggo of UPC ( afhankelijk van het aanbod in je buurt dus ) kun je een 2e lijn bestellen voor 5 euro per maand. Dit is de enige manier waarom je 2 toestellen onafhankelijk kunt laten bellen. Je sluit ze dan aan op voip 1 en voip 2. Onderling bellen is dan niet meer mogelijk zonder kosten en je hebt 2 verschillende sets nodig. Doorschakelen gaat via de provider, maar ik neem aan dat je geen sterretjes diensten wenst.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het dus niet uitmaakt of beide toestellen overgaan, dan is zo'n gewone giga set toch voldoende? Ik neem aan dat die afstand van 15 meter geen probleem is en dat de aanleunwoning op hetzelfde elektriciteitsnet zit.

Ik weet alleen niet of je daarmee onderling kunt bellen

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 16:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 jul 2014, 16:31]Als het dus niet uitmaakt of beide toestellen overgaan, dan is zo'n gewone giga set toch voldoende? Ik neem aan dat die afstand van 15 meter geen probleem is en dat de aanleunwoning op hetzelfde elektriciteitsnet zit.

Ik weet alleen niet of je daarmee onderling kunt bellen

Ja, daarmee kun je ook intern bellen. Een Gigaset heeft een bereik tot 150 mtr buitenshuis, dus 15 meter moet lukken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 28, 2014 om 17:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 28 jul 2014, 15:31]Bij ziggo of UPC ( afhankelijk van het aanbod in je buurt dus ) kun je een 2e lijn bestellen voor 5 euro per maand.
Dat is een nogal dure oplossing, aangezien je voor 15 euro (per jaar) een 'vast' nummer hebt, die je overal (ter wereld) kunt gebruiken (mits je internet hebt). Neem je 'n tweede nummer kun je elkaar ook nog eens onderling gratis bellen en met geschikte apparatuur doorverbinden.

aquarius
door aquarius - Jul 28, 2014 om 17:42
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de nieuwe reacties. Het is zo dat er zowel in de hoofdwoning alsook in de aanleunwoning een Gigaset is, zodat er in elke ruimte telefoon is. Maar samen doen met 1 set is blijkbaar (gezien de afstand) dus een mogelijkheid die valt uit te proberen.

Maar de oplossing van Lekkerisdat lijkt me subliem. Kunt u me daar iets meer over vertellen of heeft u een link?

M.v.g.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 28, 2014 om 19:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Budgetphone Uno voor 1,25 per maand, zou inderdaad 'n oplossing kunnen zijn (ben daar niet werkzaam o.i.d. wel klant).
Wel 2 kanttekeningen; 1. bellen naar mobiel is prijzig 2. wil je je huidige telefoon gebruiken zul je 'n voip-router mogen aanschaffen of 'n compleet nieuwe voip-telefoon (lastig? nee, je hoeft maar 3 dingen in te vullen telefoonn., wachtwoord en server).
Dat is 'n investering natuurlijk, maar verdien je zo terug (naar vast bellen is veelal 300+ procent goedkoper en maandtarief is laag). Daarnaast kun je ook met het nummer bellen en gebeld worden op je smartphone, tablet en/of computer.

Voor meer info en goedkoop bellen naar mobiel zie de link van diumenge.

(Overigens staat volgens mij nergens op de website dat van Budgetphone naar Budgetphone gratis is, maar dit is wel degelijk zo).

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 28, 2014 om 19:27
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@Aquarius,
u kunt de link van @Diumenge (15.14) aanklikken en de oplossing van @ Lekkerisdat komt tevoorschijn
Vr. gr sjoppie

aquarius
door aquarius - Aug 1, 2014 om 12:37
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de link. Best wel ingewikkeld voor iemand met 2 linker handen. Maar en "student aan huis" kan ons wellicht helpen.