kr
door krebar Oct 18, 2010 om 17:58
Geldzaken & recht

Bestaande klant ING uitgesloten voor banksparen? discriminatie?

Wij hebben een aflossingsvrije hypotheek (voordeelhypotheek ING) afgesloten bij de aankoop van onze nieuwbouwwoning in najaar 2008. Vanaf begin 2008 is het banksparen door de rijksoverheid geïntroduceerd. Dat leek ons een goede stimulans, dus wij zouden graag gaan banksparen. Dit eveneens bij de ING adviseur neergelegd. De rijksoverheid heeft dit bedoelt om doelen als aflossen van hypotheek of pensioensparen fiscaal te stimuleren. Alle banken hebben tegenwoordig bankspaarproduct(en). Zo ook de ING. Wij voldoen aan de eisen van het banksparen zoals gesteld door de overheid. In de praktijk dien je 99/100 een bankspaarproduct in combinatie met hypotheek af te sluiten. In 2008 had ING nog geen bankspaarproduct. Op dit moment heeft ING deze wel geïntroduceerd voor NIEUWE klanten. Echter door allerlei "administratieve" excusses en uitstel is er nog geen mogelijkheid voor BESTAANDE klanten om voor een bankspaarproduct te kiezen. Het duurt en het duurt maar, tot op heden geen bankspaarproduct voor bestaande klanten. Bij ING een klacht ingediend wegens (tijdelijke) uitsluiting (uitsluiting is ons inziens gelijk aan discriminatie). Wederom hetzelfde excuus "onze administratieve systemen zijn daarvoor nog niet gereed, houd u de website maar in de gaten". ING hoelang gaat het nog duren? Heeft u ook een gelijksoortig probleem met ING? Ik hoor het graag. Kassa, is een dergelijke vorm van uitsluiting toegestaan?

882 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

krebar

Advies: ik zou eens onderzoeken of het indienen van een klacht bij de GeschillenCommissie KIFID tot de mogelijkheden behoort. Waarschijnlijk komt deze logge bank dan wel in beweging.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 18 okt 2010, 18:08: krebar

Advies: ik zou eens onderzoeken of het indienen van een klacht bij de GeschillenCommissie KIFID tot de mogelijkheden behoort. Waarschijnlijk komt deze logge bank dan wel in beweging.

Sukses en groeten, ReadAC.

Hallo,

U kunt misschien beter een andere bank nemen voor het banksparen.
En vragen kunt u ook bij AFM stellen.

Telefoon
Het Meldpunt is te bereiken op 0900- 5400 540 (5 cent per minuut).
Op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

AFM site

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over banksparen?

Misschien ben je niet tevreden over je aangeschafte product. Je kunt dan een klacht indienen.

Hieronder staan de stappen uitgelegd die je kunt volgen.

•Stap 1: Verstuur schriftelijk je klacht aan de financiële onderneming. Wacht op het antwoord.
•Stap 2: Stuur een kopie van de brief of e-mail en andere belangrijke papieren naar de AFM.
•Stap 3: Neem contact op met het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KIFID) als je niet tevreden bent met het antwoord van je financiële onderneming.
•Stap 4: Leg je klacht voor aan de rechter, als de onderneming niet is aangesloten bij een klachtencommissie. Je mag je klacht ook direct voorleggen aan de rechter.

Vr.gr. poltol