jo
door joseph_1 May 11, 2010 om 14:24
Computers & telefonie

Bestaat er een Senioren TV ?

Geachte medewerker van Kassa,

Onze bejaarde moeder is licht dementerend, een probleem voor ons de kinderen is dat ze steeds de afstandbediening kwijt raakt of zelf verstopt en dan geen TV meer kan kijken want aan de miniknopjes op de TV durft ze niet aan de komen. Onze vraag aan Kassa: bestaat er een senioren TV met grote ouderwetse knoppen op het apparaat zelf, 1 knop voor aan/uit, 1 knop voor harder/zachter, 1 knop voor zenderkeuze ?

Met vriendelijke groet,
Joep Winters

14124 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is er iemand die voor u een eenvoudige afstandsbediening kan monteren op een vaste plaats naast de tv.
Klik

Of belt/emailt de thuiszorgwinkel met deze vraag.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenlijk zou je dan een tv moeten hebben uit de kringloop. die oude modellen hadden wel grote knoppen. voor senioren is er wel een speciale telefoon,mobieltje enzo maar voor de tv bestaat er niks. een andere, dure oplossing is een zg tablet pc met aanraakscherm en software voor tv programma's.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

joseph

Je zou deze vraag eens kunnen stellen aan Omroep Max en/of de ANBO.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo joep, nee zijn er niet, wat je wel kan proberen is een ab op de kop tikken van zo,n 20 jaar geleden, ik weet dat de oude phillips ab werkt op de moderne tv,s,vroeger ook op samsung, van andere merken weet ik het niet.
Zo,n oude ab zou je vast kunnen klemmen op een stoelleuning oid waar ze er makkelijk bij kan en niet los kan nemen, zo,n oude ab heeft ook grotere knoppen.

Sukses ermee Nico

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Knoop
De afstandsbediening waar tdehond naar linkt is de beste oplossing. Weinig knoppen veel gemak. Ze bestaan dus wel degelijk
Daar hoef je echt geen oude voor te nemen.
Mastag

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie wel voor de reacties, ik hoef niet verder op zoek te gaan naar een senioren TV . Dat idee van een gefixeerde afstandbediening lijkt me wel wat.

groeten, Joep

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

joseph schreef op donderdag 13 mei 2010, 00:29: Dank jullie wel voor de reacties, ik hoef niet verder op zoek te gaan naar een senioren TV . Dat idee van een gefixeerde afstandbediening lijkt me wel wat.

groeten, Joep

Deze moet wel op een plek gefixeerd zijn dat deze afstandsbediening richting tv vast staat, zodat tv op het signaal v.d. afstandsbediening reageert, bedacht ik mij later.