zw
door zwartepoes Feb 12, 2015 om 14:28
Geldzaken & recht

Besteld en niet geleverd

ik heb bij bol.com een nieuw boek besteld. na enige tijd krijg ik een aanmaning om te betalen maar ik heb het boek niet ontvangen. ik heb daarop gereageerd maar bol.com kan de bestelling niet mee annuleren, blijkbaar hebben zij het bij een ander besteld. Ik heb niet betaald en het boek bij de Bruna gekocht, was nog 10 euro goedkoper. ik heb de firma waar bol.com het boek heeft besteld benadert, maar krijg daar geen respons. Wat moet ik doen om b.v geen aantekening BKR te krijgen?

3048 28 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u iets besteld hebt en u hebt het niet ontvangen, houdt het voor u op. Of Bol het dan opnieuw ergenss bestelt, is uw probleem niet.

Waarom zou u daar een BKR aantekening door krijgen?

Ik neem aan dat u alles per mail hebt gecommuniceerd.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 14:54
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is moeilijk. Bol.com is de verzender dus zou moeten bewijzen dat het verzonden is en ja, hoe moet u bewijzen het niet ontvangen te hebben. Heeft u een T&T code gekregen of....? U heeft ook niet gelijk contact opgenomen met Bol.com toen het boek niet kwam? M.a.w. het op zijn beloop gelaten. Tja, lijkt me toch dat er wat haken en ogen aanzitten door geen contact op te nemen met hen. Normaal krijg je immers redelijk snel bestelling in huis. Om geen BKR op te lopen is betalen een optie. (Duur boek).

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een warrig verhaal.
Je besteld iets en ontvangt het niet.
Bol.com bestelt het voor je bij een firma en daarna betaal je niet?
Niet zo netjes.
Of ik begrijp je niet.
BKR heeft hier niets mee te maken.

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 15:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 feb 2015, 14:58]Wat een warrig verhaal.
Je besteld iets en ontvangt het niet.
Bol.com bestelt het voor je bij een firma en daarna betaal je niet?
Niet zo netjes.
Of ik begrijp je niet.
BKR heeft hier niets mee te maken.

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 15:09
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 feb 2015, 14:58]Wat een warrig verhaal.
Je besteld iets en ontvangt het niet.
Bol.com bestelt het voor je bij een firma en daarna betaal je niet?
Niet zo netjes.
Of ik begrijp je niet.
BKR heeft hier niets mee te maken.
Wat is hier warrig aan? Ik bestel gewoon een boek, zoals altijd. Blijkt later dat bol.com dit boek niet zelf op voorraad heeft maar het van derden moet betrekken.

getty
door getty - Feb 12, 2015 om 15:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft alleen met bol.com te maken. Waar zij het boek vandaan halen is niet uw probleem. U heeft een overeenkomst/probleem met bol.com en met hun moet u het oplossen.

Een bkr notering heeft hier niets mee te maken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 12, 2015 om 15:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft helemaal niets meer te doen.

Daarbij neem ik aan dat je zelf de bestelling ondertussen gecanceld hebt bij Bol.com.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat ze het van derden moeten betrekken, herft er helemaal niets mee te maken. U krijgt een aanmaning om te betalen, terwijl u niets gehad hebt. Ik nerm aan dat u daarover contact gehad hebt en toen geannuleerd. Dan is het klaar. Met die andere leverancier heeft u niets van doen.

Wel wonderlijk € 10,00 goedkoper de aanschaf, gezien de vaste boekenprijs.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 12, 2015 om 15:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

BKR heeft er wel degelijk mee te maken. Volgens Bol.com bent u betalingsplichtig (volgens ons wetboek niet), doe je dit niet zal Bol.com uiteindelijk zorgen van een registratie bij het BKR.

Aangezien we het hier over het meest klantvriendelijke bedrijf ever hebben *kuch* is het ze op andere gedachten brengen vrijwel onmogelijk.

Gelukkig zul je je nog eerst bij de rechter moeten verantwoorden, die zijn meestal iets beter op de hoogte van de wet :-).

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zwartepoes,

.....Wat is hier warrig aan? Ik bestel gewoon een boek, zoals altijd. Blijkt later dat bol.com dit boek niet zelf op voorraad heeft maar het van derden moet betrekken.....

Je bestelt een boek.
Neem aan dat je dan moet betalen.
Hoezo krijg je dan een aanmaning dat je moet betalen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 12, 2015 om 15:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 feb 2015, 15:25]
Je bestelt een boek.
Neem aan dat je dan moet betalen.
Bij Bol.com kun je achteraf met acceptgiro betalen, vandaar ook dat het zo'n populaire shop is.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 15:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Was het brievenbuspost of was het via de pakkettendienst. In dat laatste geval is er track & trace. Ook krijg je meestal een berichtje als het wordt opgestuurd, als je dan niets krijgt is het het beste meteen te reageren. Niet wachten tot er een aanmaning ligt.

Wat ik niet uit uw bericht begrijp is of het boek via een externe verkoper is gegaan, of dat Bol.com zelf de verkoper is en het alsnog bij een andere partij heeft ingekocht om door te verkopen. Bij een externe verkoper moet u het nl ook daar melden dat u het boek niet is geleverd. Bol.com gaat dan slechts over de betalingen, maar niet over de leverantie.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt er op alsof TS een boek bestelde, het werd niet geleverd (althans niet ontvangen), TS doet totaal geen navraag bij bol.com maar koopt het boek gewoon ergens anders. Klopt dit zo zwartepoes?

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 18:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 17:41]Het lijkt er op alsof TS een boek bestelde, het werd niet geleverd (althans niet ontvangen), TS doet totaal geen navraag bij bol.com maar koopt het boek gewoon ergens anders. Klopt dit zo zwartepoes?

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, kennelijk denken zij dat het boek wel ontvangen is? Wellicht door de buren of zo? We kennen allemaal die verhalen.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 18:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 18:36]Ja, kennelijk denken zij dat het boek wel ontvangen is? Wellicht door de buren of zo? We kennen allemaal die verhalen.

Dat is juist het hele probleem van on line bestellen/ontvangen. Er zijn natuurlijk niet alleen slechte sites maar ook slechte ontvangers: "ik heb niets ontvangen". Omdat de verzender zoiets moet bewijzen. Nu heeft @zwartepoes het boel voor een tientje minder bij de Bruna gekocht maar voor het zelfde geld had ie het bij de Bruna al goedkoper gezien. Ik beschuldig hier helemaal @zwartepoes niet, alleen, dit gebeurt vaker en vaker. Zullen web shops in de toekomst toch wel iets moeten veranderen, wat weet ik ook niet, maar dit blijft een moeilijk onderwerp, dat wel of niet ontvangen, net als brieven, al dan niet....enz.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 18:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Lees: boek!

pi
door pieterwolters - Feb 12, 2015 om 18:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer hebt je bij bol aangegeven dat de bestelling nog niet binnen was?

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 19:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Boek is besteld op 10 jan. Ik heb op aanmaning gereageerd op 10 febr.

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 19:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 18:36]Ja, kennelijk denken zij dat het boek wel ontvangen is? Wellicht door de buren of zo? We kennen allemaal die verhalen.

Als een postpakket bij de buren wordt afgeleverd ontvang je een bewijs daarvan

jo
door joentje1978 - Feb 12, 2015 om 19:16
367 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is eruit kan opmaken is dat TS een boek bij Bol.com besteld heeft die niet op voorraad was.
Bol.com het boek bij een leverancier besteld heeft wat om 1 of andere reden nog steeds op zich laat wachten
TS om die reden en om het feit dat TS het boek elders goedkoper kon krijgen de rekening nog niet heeft betaald en dat het betalingstermijn inmiddels verstreken is waarna er een aanmaning is verstuurd.

Als een artikel gewoon uit voorraad leverbaar is dan wordt het artikel ruim eerder geleverd dan dat het betalingstermijn verstreken is.
Dit is een apart geval, betalingstermijn is eerder verstreken dan dat het boek uitgeleverd is.

Bestelling kan waarschijnlijk niet geannuleerd worden omdat het boek speciaal voor TS besteld is.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 19:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op donderdag 12 feb 2015, 19:16]

Bestelling kan waarschijnlijk niet geannuleerd worden omdat het boek speciaal voor TS besteld is.

Als je bedoelt dat het niet meer onder het herroepingsrecht van 14 dagen valt, omdat het speciaal is besteld, dat is totale flauwe kul.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joentje1978

Ik bestel zelden iets bij een webshop, maar als het niet op voorraad is en het besteld wordt, is het natuurlijk niet zo, dan je dan maar vast moet betalen, als je betaling achteraf afgesproken hebt.

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 19:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 17:41]Het lijkt er op alsof TS een boek bestelde, het werd niet geleverd (althans niet ontvangen), TS doet totaal geen navraag bij bol.com maar koopt het boek gewoon ergens anders. Klopt dit zo zwartepoes?
Jij begrijpt tenminste hoe het niet gegaan is.

zw
door zwartepoes - Feb 12, 2015 om 19:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 18:36]Ja, kennelijk denken zij dat het boek wel ontvangen is? Wellicht door de buren of zo? We kennen allemaal die verhalen.

Sprak hij uit eigen ervaring.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 19:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwartepoes schreef op donderdag 12 feb 2015, 19:45][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 18:36]Ja, kennelijk denken zij dat het boek wel ontvangen is? Wellicht door de buren of zo? We kennen allemaal die verhalen.

Sprak hij uit eigen ervaring.

Sorry, Off Topic, u bent het niet met hem eens en geeft hem toch topantwoord. Daar begrijp ik nu echt niets van. Maar het is uw 'feestje, hoor'.

ho
door holy53 - Feb 13, 2015 om 12:38
68 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 12 feb 2015, 15:22]BKR heeft er wel degelijk mee te maken. Volgens Bol.com bent u betalingsplichtig (volgens ons wetboek niet), doe je dit niet zal Bol.com uiteindelijk zorgen van een registratie bij het BKR.

Aangezien we het hier over het meest klantvriendelijke bedrijf ever hebben *kuch* is het ze op andere gedachten brengen vrijwel onmogelijk.

Gelukkig zul je je nog eerst bij de rechter moeten verantwoorden, die zijn meestal iets beter op de hoogte van de wet :-).
Wat registreert het BKR?

Alle leningen die u als consument bij een kredietverstrekker of bank aangaat, worden geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.

Dus heeft BKR hier niets mee te maken!

crewmember
door crewmember - Feb 13, 2015 om 13:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Desnoods betaal je gewoon en ontvang je het boek. En dan stuur je het ongeopend meteen weer terug, Alles wat je van internet koopt kan je volgens de wet zonder opgaaf van reden, 14 dagen retouneren.