sa
door salycad Dec 15, 2014 om 11:17
Computers & telefonie

Bestelling bij gsm mania

ik heb op 1 dec. een hoes besteld voor de ipad air 2 bij gsm mania
nu twee weken later heb ik nog steeds niks ontvangen.
na gemaild te hebben kreeg ik steeds weer verschillende reacties. eerst was het nieuw dus het zou nog even duren. toen zouden ze hun best doen om het zo snel mogelijk op te lossen. als laatste kreeg ik een mail dat hij al verzonden was op 2 december. vreemd
ze geven nu de schuld aan de post.
ook hadden ze gezegd dat ik het maar als pakket had moeten versturen dan wist ik waar het was,
ze doen geen enkele moeite en verwijzen maar steeds naar de mail waarin stond dat hij verzonden was.
daar hadden ze echter 2 weken voor nodig
volgens mij is het gewoon bedrog
zal dan ook nooit meer iets bij hun bestellen.
zonde van die 12 euro want dit geld was van mijn dochter als kadootje voor haar broertje

2633 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo salycad,

Lees eens hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....ook hadden ze gezegd dat ik het maar als pakket had moeten versturen ......
Hoezo? Zij moeten toch iets versturen?
Dat begrijp ik dus even niet.
Of heb je bij het bestellen aan kunnen geven hoe je het wilde ontvangen?

sa
door salycad - Dec 15, 2014 om 12:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 15 dec 2014, 12:02].....ook hadden ze gezegd dat ik het maar als pakket had moeten versturen ......
Hoezo? Zij moeten toch iets versturen?
Dat begrijp ik dus even niet.
Of heb je bij het bestellen aan kunnen geven hoe je het wilde ontvangen?

ik bedoel had moeten laten versturen?
was inderdaad een optie alleen was het dan veel duurder geweest en achteraf is het altijd makkelijk.
dan had ik het helemaal niet besteld bij hun

sa
door salycad - Dec 15, 2014 om 12:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 15 dec 2014, 12:01]Hallo salycad,

Lees eens hier.

Suc6

dit had ik inderdaad ook gelezen maar ze reageren hier niet op. ze zeggen gewoon dat ze het verstuurd hebben en daarmee is het voor hun afgedaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 15, 2014 om 12:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je ontbind de koop, storten ze geld niet terug, stuur je 'n rekening, betalen ze dan nog niet schakel je incassobureau in.

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@salycad,

Aankoop via webwinkel (consumentenkoop)

In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.

Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.
(Bron)

Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen .....

sa
door salycad - Dec 16, 2014 om 12:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=salycad schreef op maandag 15 dec 2014, 11:17]ik heb op 1 dec. een hoes besteld voor de ipad air 2 bij gsm mania
nu twee weken later heb ik nog steeds niks ontvangen.
na gemaild te hebben kreeg ik steeds weer verschillende reacties. eerst was het nieuw dus het zou nog even duren. toen zouden ze hun best doen om het zo snel mogelijk op te lossen. als laatste kreeg ik een mail dat hij al verzonden was op 2 december. vreemd
ze geven nu de schuld aan de post.
ook hadden ze gezegd dat ik het maar als pakket had moeten versturen dan wist ik waar het was,
ze doen geen enkele moeite en verwijzen maar steeds naar de mail waarin stond dat hij verzonden was.
daar hadden ze echter 2 weken voor nodig
volgens mij is het gewoon bedrog
zal dan ook nooit meer iets bij hun bestellen.
zonde van die 12 euro want dit geld was van mijn dochter als kadootje voor haar broertje

heb bericht dat ik, als ik 3,95 bijbetaal als zijnde pakketpost, alsnog een nieuw hoesje krijg.
wat is wijsheid.......
het zou dan met track&trace worden verstuurd
wat moet ik doen

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@salycad,

Inderdaad, wat is wijsheid.
Wettelijk gezien moeten ze het kosteloos opsturen.
Raar dat ze (opnieuw) verzendkosten rekenen.
Je kunt denken: voor die 3.95 heb ik in ieder geval het betaalde hoesje (van € 12), maar je loopt het risico nu nog eens € 3,95 kwijt te zijn.
Maar goed, ik zou de gok nemen. Beter iets dan niets.

Suc6

sa
door salycad - Dec 16, 2014 om 12:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

zal inderdaad de gok nemen
hou jullie op de hoogte
bedankt voor jullie tips

sa
door salycad - Dec 16, 2014 om 16:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

net een mail terug gekregen van gsm mania

Beste heer/mevrouw,

Deze is niet voorradig en word dan voor u besteld.
levertijd is ca 7 werkdagen

Echter na de review welke u heeft geplaatst welke niet op waarheid is gebaseerd, houd onze coulance helaas hiermee op.

zo kan ik het ook
alleen omdat ik klachten heb is er geen coulance meer....
omgekeerde wereld
zal bij hun dus geen bestelling meer doen. weer een les wijzer
bedankt voor de tips en fijne feestdagen

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@salycad,

Zou ik toch een klacht plaatsen op klachtenkompas, klik hier. en op klacht.nl, klik hier.

Ook fijne feestdagen gewenst.

diumenge
door diumenge - Dec 16, 2014 om 20:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even voor de duidelijkheid , het betreft dus www.gsm-mania.nl dat zich niet aan de wet Koop op afstand houdt, ook bekend als www.gsmmania.nl?

sa
door salycad - Dec 17, 2014 om 10:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad gsm-mania
heb een klacht ingediend
we hebben inmiddels al een nieuwe besteld bij bol.com
mochten er reacties komen vanuit gsm mania dan laat ik deze weten
thnx