Bestelling geretourneerd, webwinkel weigert retour
Onlangs hairwaves besteld bij website Fresh Hair. Toen het pakketje aankwam was ik er niet tevreden over en heb een mail gestuurd naar de betreffende webwinkel dat ik het artikel zou retourneren, dit heb ik dezelfde middag nog gedaan. Vervolgens kreeg ik de volgende dag een mail dat ik het artikel niet terug kon sturen omdat het volgens hun 'op maat gemaakt' was (na de bestelling had men het haar geverfd volgens hun). Bij het artikel stond nergens vermeld dat het maatwerk betrof en dus niet geretourneerd kon worden. Twee dagen nadat ik het had geretourneerd heb ik het pakketje wederom met de post binnengekregen. Weer een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik van de koop afzag en dat ik het pakketje wederom zou retourneren wat ik ook de volgende dag weer gedaan had. Vervolgens een tijdje niets gehoord totdat ik een aanmaning kreeg om het produkt te betalen, weer gemaild dat ik het niet wilde hebben en kenbaar had gemaakt dat maatwerk iets is wat gemaakt wordt naar specificaties van de klant, hier was geen sprake van, tevens dat het nergens vermeld stond bij het artikel. Naderhand wees men mij op de pagina Algemene voorwaarden (die ergend diep verscholen in de website zat). De emails die ik overigens van betreffende webwinkel terug kreeg waren van een zeer intimiderende kant, zelfs dreigend met betalen of anders gaat het je meer geld kosten..
Mijn vraag is; wat moet ik hier verder mee aan?? (het artikel zou achteraf betaald worden via een acceptgiro, deze is dus nog niet betaald, ook omdat het artikel inmiddels weer in het bezit is van de ondernemer), en wordt de dreigende emails van deze ondernemer een beetje beu.
@peterch, nou, die algemene voorwaarden:men zou er bijna rechten voor moeten hebben gestudeerd! U schrijft dat het niet op maat gemaakt is, dus, moeizaam lezend, zou u het mogelijk moeten zijn het terug te sturen: echter, ik lees ook in al die voorwaarden dat u niet in de gelegenheid zou zijn geweest om de hair waves te kunnen proberen want: u heeft de verpakking opengemaakt. Tja, spagaat positie, want het valt wel onder de "persoonlijke" artikelen, te vergelijken met 'intieme' artikelen, alweer, volgens hun voorwaarden. Moeilijk te adviseren. (Sorry, krijg geen werkende link).
Laat die shop maar verder lekker kletsen als er niet speciaal iets op maat voor de klant is gemaakt. U hebt de spullen tijdig teruggestuurd na hen in kennis gesteld te hebben.
Gelukkig had u nog niets betaald.
Verder nergens op reageren.
Tenormin: Uiteraard is de verpakking opengenmaakt (anders kan je het produkt niet zien :) ), echter het produkt zelf was verpakt in een doorzichtige plastic verpakking welke NIET is opengemaakt.
Tijger1: Makkelijk om de shop verder te laten kletsen, krijg wel een aanmaning (met verhoging administratiekosten).
Als u meent dat u in uw recht staat dan dient u niet te betalen en wachten tot de zaak bij de rechter komt. Tot die tijd zult u nog de nodige aanmaningen gaan ontvangen.
Keek naar de algemene voorwaarden van het bedrijf; rammelt aan alle kanten van onjuistheden - duidelijk plak en knipwerk van elders en verouderd. Dank aurora1!
In strijd met de wet koop-op-afstand van 13 juni jl.
Artikel 6.1 ... ontbinden binnen de 7 werkdagen: moet zijn herroeping binnen de 14 werkdagen!
Artikel 7.2. ... uiterlijk binnen 30 dagen: moet zijn binnen 14 dagen terugbetalen!
En het lachwekkends van alles is artikel 8, duidelijk onduidelijk!
Artikel 8.1: een kantonrechter zou zijn/haar wenkbrauwen optillen van verbazing;
Artikel 8.2: is het meest lachwekkendst van allemaal met uitsluitingen waarbij wederom de wenkbrauwen nog hoger komen te staan. Slaat nergens op en is onduidelijk. Hier hebt u een punt.
Al met al moet Fresh Hair bij het product duidelijk hebben gemaakt dat het product van herroepingsrecht o.g.v. hygiëne is uitgesloten. Hier is m.i. geen sprake van uitsluiting mogelijk noch enig maatwerk. Herroepingsrecht blijft in stand.
Vraagsteller,
waar alles om draait : u stelt dat het geleverde niet is geleverd volgens uw specifieke eisen.
Dan is het dus geen maatwerk.
En heeft u het recht van retourneren.
Zie de algemene voorwaarden van levering.
Ze zetten zelf in hun voorwaarden:
"Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld."
U beweert dat nergens stond vermeld dat het niet geretourneerd kon worden. Dan is het makkelijk; wijs ze op hun eigen voorwaarden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer