ni
door nieland Mar 4, 2015 om 16:00
Auto & vervoer

Bestrijden van huisstofmijt

Wie heeft goede ervaringen huistofmijt te bestrijden? Het betreffen matras kussens en dekbed.

15510 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 4, 2015 om 16:08
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Nieland,
Met bedverschonen matras aan beide zijden stofzuigen, kussens en dekbed uitkloppen en zo mogelijk buiten op een rek laten luchten.
Vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2015 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier. En zo is er nog wel meer via internet erover te vinden.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nieland,

Hier staan een aantal tips in InfoNu

Suc6

komsja
door komsja - Mar 4, 2015 om 16:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@nieland
Het matras goed stofzuigen en dekbed en kussens uitkloppen is helaas niet afdoende om de huismijt te bestrijden.
Er is eigenlijk geen enkele remedie om de huismijt weg te krijgen,maar er is wel een remedie om er geen last van te hebben(betreffende het bed gebeuren) en dat is om mijtcare hoezen aan te schaffen(kost wel effe wat) maar het werkt perfect.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2015 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dat vraagt ivm een allergie.

U zou het kussen en dekbed kunnen wassen. En daarna speciale hoezen aanschaffen die huisstofmijt tegengaan.

Na die behandeling van uw matras daar ook een hoes omdoen. Werken perfect.

frederikjp
door frederikjp - Mar 6, 2015 om 12:26
47 Antwoorden / 6 Vragen

Beddengoed altijd wassen op 60 graden (gaat de mijt dood van en niet bij 40 graden).
Vloerbedekking eruit en zeil erin.
Gordijnen eruit en rolgordijnen erin.
Zorg voor een koele slaapkamer (vindt de mijt niet fijn).
Hiermee heeft u de 'last' van huisstofmijt grotendeels ingeperkt.

Speciale anti huisstofmijt matrashoezen: weggegooid geld.

oo
door ookgoed - Mar 6, 2015 om 12:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

Luchten en goed wassen. NOOIT iets er op spuiten, zoals in reclames wordt verteld.
Maakt het alleen erger.

maurik
door maurik - Mar 6, 2015 om 13:38
19 Antwoorden / 7 Vragen

behalve alle voorgaande tips,huisstofmijt is niet te voorkomen tenzij je rechtop staande bloot probeert te slapen, dan nog krijg je huidschilfers die loslaten.......
niet teveel bij stilstaan, en je bed en slaapkamer goed stofzuigen, daarna wel de stofzak verschonen want nu zitten die mijten in je stofzak zich tegoed te doen aan je stof..............en in een te schoon huis is het niet goed leven lijkt mij.

ha
door harryromijn - Mar 6, 2015 om 13:47
272 Antwoorden / 0 Vragen

Een stoomapparaat gebruiken: geen huisstofmijt, die dat overleeft.

Uitdunnen van de populatie is ook een - tijdelijk - redmiddel: buiten uitkloppen, wassen, enz enz enz. lapwerk dus. Gewoon: hele boel uitstomen en weg is je allergiereactie ( totdat die beestjes via alle wegen weer zijn binnengekomen en een forse populatie hebben opgebouwd ).

haarp
door haarp - Mar 6, 2015 om 18:48
514 Antwoorden / 62 Vragen

`Voor huisstofmijt ben ik niet zo bang, vind het eerder een vieze gedachte dat je duizenden beestjes in bed ligt.
Waar ik wel bang voor ben zijn zilvervisjes KLIK HIER EN HUIVER

gi
door ginyt - Mar 6, 2015 om 20:10
19 Antwoorden / 0 Vragen

Naast alle genoemde tips:
Buiten in de vorst leggen.
Mijn beddengoed leg ik zo af en toe in de diepvries als deze (bijna) leeg is.

komsja
door komsja - Mar 6, 2015 om 20:12
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@ginyt
U legt uw beddegoed zo af en toe in de diepvries,Mmmm dan heeft u een flinke vriezer

Em
door Emmap - Mar 13, 2015 om 13:32
162 Antwoorden / 8 Vragen

Een jaar of acht terug (2007?) kwam rijtuigmuseum Nienoord bij Leek (Gr.0 in de publiciteit met een nieuwe vriescel voor het bestrijden van ongedierte in rijtuigen. Ze stelden die cel ook open voor mensen die hun beddengoed wilden behandelen: een weekend bij -18 zou huisstofmijt doden. Het is misschien een e-mail of telefoontje waard om te vragen of ze dat nog doen...
info@museumnienoord.nl

Succes, en laat het eventuele resultaat van de div. acties nog 's weten, t.z.t.

haarp
door haarp - Mar 13, 2015 om 18:30
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=emmap schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 13:32]Een jaar of acht terug (2007?) kwam rijtuigmuseum Nienoord bij Leek (Gr.0 in de publiciteit met een nieuwe vriescel voor het bestrijden van ongedierte in rijtuigen. Ze stelden die cel ook open voor mensen die hun beddengoed wilden behandelen: een weekend bij -18 zou huisstofmijt doden. Het is misschien een e-mail of telefoontje waard om te vragen of ze dat nog doen...
info@museumnienoord.nl

Succes, en laat het eventuele resultaat van de div. acties nog 's weten, t.z.t.

Regelmatig je beddengoed op 60 graden wassen helpt ook. Moderne wasmachines hebben vaak de optie voor 7Kg te wassen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 13, 2015 om 18:49
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Vroeger waste ik het beddengoed ook op 60 graden maar op dit forum geleerd dat 90 graden beter is om vetluis te bestrijden (dus twee "vliegen" in een klap) ;-)