door wicca3 Jun 28, 2007 om 13:15
Geldzaken & recht

Betaal nog steeds aan een 28 jaar oude lening

Ik heb in 1979 een lening afgesloten samen met mijn toemalige echtgenoot voor een auto a 9000,- gulden.

Na de scheiding heeft mijn ex-man  zijn deel afgekocht met  2000,-tegen finale kwijting en vanaf 1992 ben ik gaan aflossen aan deze schuld. De aflossing is steeds heel erg laag gebleven daar ik een minimum inkomen had en ik kreeg geen rentestop dus in 2004 was het bedrag wat nog openstond 8947,25 euro.

Ik heb toen een voorstel gedaan van 10%  tegen finale kwijting, dit werd echter afgewezen.

inmiddels heb ik opnieuw verzocht om een rentestop, deze rente bedraagd inmiddels 40euro per twee weken en ik heb momenteel een aflossing van 25euro per maand maar hierover heb ik nog geen bericht ontvangen.

het bedrag is nu 3 jaar later 12.860,11 geworden en de kans dat ik het ooit zal aflossen word natuurlijk steeds kleiner.

kan iemand mij advies geven wat ik zou kunnen doen aan deze situatie

groetjes nicky

5034 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 28, 2007 om 13:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Helaas, weinig aan te doen, zorgen dat je sneller/meer af kunt lossen.

Wat is dit voor lening dan ? een doorlopend krediet ?!   Net als bij postorderbedrijf waar rente op rente komt en schuld nooit kleiner wordt.............

Wellicht kun je kijken naar de mogelijkheden een persoonlijke lening af te sluiten voor het bedrag en dit af te lossen en dan de PL tegen vast termijn/bedrag maandelijks af te betalen.

Bij persoonlijke lening heb je vaste termijn/rente/aflossing.

Misschien vindt je hier nog nuttige info;

Lenen: Alles over geld lenen op een rijtje ...

Succes,

vladja
door vladja - Jun 28, 2007 om 13:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Welk rentepercentage wordt er berekend?. Bij wie loopt de lening?

Vladja

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2007 om 15:32
16842 Antwoorden / 202 Vragen

wicca3@ u lost af en de lening loopt op, moet toch al een keer op minder dan € 7.000,00 hebben gestaan dus wordt er goed aan u verdiend.

Mijn advies is om in deze on overleg te gaan met het Sociaal Loket in uw gemeente en vraag daar om hulp.

Wat voor soort lening is het? Men rekent kennelijk 12% rente aan en dat is wel binnen het maximum. U komt op deze wijze nooit van uw schuld af.

De vraag is gewettigd of u met de deal met uw ex wel een goede deal heeft gemaakt.

wi
door wippie - Jun 28, 2007 om 16:35
260 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Gerrit, als dit echt waar is heeft de ex een goede deal gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2007 om 17:00
16842 Antwoorden / 202 Vragen

jonjo@ waarom zou de vraagstelling met relaas niet waar zijn? We gaan er toch vanuit dat alle vragen reeel zijn en zo dat soms niet het geval blijkt te zijn en herhaald - , dan neemt de redactie wel actie.

Maar inderdaad, ook m.i. heeft de ex toen een goede deal gemaakt.

ti
door tikiboekipak - Jul 10, 2007 om 16:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een hopeloze situatie waar je met een minimuminkomen niet uitkomt. In een dergelijk geval kan een schuldhulpbureau uitkomst bieden met een bemiddeling of sanering. Voor een bonafide hulpinstantie zoek je de NVVK op. Deze Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet controleert haar leden uitvoerig (voor en tijdens lidmaatschap) of zij zich aan de regels houden, welke door de overheid zijn gesteld voor schuldhulpbureau's De overheid zelf mag ook alleen in zee gaan met bij de NVVK aangesloten organisaties.

Met een sanering betaal je nog 3 jaar lang een x-bedrag van je inkomsten (alles meer dan 90% van de bijstandsnorm verhoogd met huur en ziektekostenuitgaven) en na 3 jaar wordt de schuld kwijtgescholden. Wil de kredietverstrekker niet meewerken aan deze sanering, kan je deze voor de Rechtbank afdwingen door de Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen op te starten. Hier kan een dergelijk bureau je bij helpen en zijn geen kosten aan verbonden.

Veel succes!

wi
door wicca3 - Jul 12, 2007 om 19:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

de lening loopt bij bovo disconto en is uit handen gegeven aan een deurwaarder van roon, saly en partners

wi
door wicca3 - Jul 12, 2007 om 19:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie, helaas kan het bereau van rechthulp mij niet helpen en deze heeft mij juist geadviseerd om kassa in te schakelen.

de lening loopst inmiddels via een deurwaarder vandaar de hoge rente.

nicky

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 13, 2007 om 09:20
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Het juridisch loket kan u niet helpen?? Verwijst naar Kassa?? Wat voor advocaat of advocate is dat?? Echter: Ga naar de |Sociale Dienst in uw Gemeent want u7 komt er zo nooit en te nimmer uit. Eventueel, laat u failliet verklaren als is dat mogelijk niet de beste optie.