Betalen
Goedemorgen,
Binnenkort opening van mijn eerste oliebollenkraampje. Heb bijbenen bedrijf offerte aangevraagd voor een banner in aluminium frame. Frame 180, doek 77. niet op de offerte stond aangegeven dat het bedrukken 150 bedraagt. De plaatjes heb ik heb aangeleverd in een hoge resolutie heb ik tijdens een gesprek toegelicht. Kleurstelling etc. Men wilde dat ik vooraf betaalde, dit heb ik echter gewegerd en eerst om een drukproef gevraagd. Deze is samen met de factuur per mail naar me toegestuurd. De drukproef is echter zo abominabel, kleuren niet ok, alles staat scheef, andere afbeeldingen gebruikt. Ik heb vervolgens kenbaar gemaakt dat ik afzie van verdere samenwerking. Het antwoord is dat ik wel het frame moet betalen omdat het bedrijf dit al besteld zou hebben. Graag uw advies ben ik verplicht het frame af te nemen. Ik ben van mening dat dit behoort tot het totaalpakket en het wellicht een voorbarige aktie is het frame te bestellen zonder dat de drukproef is giedgekeurd
Helaas is dit geen consumentenvraag. U bent ondernemer. Toch kan ik u wijzen op het gestelde in het Burgerlijk Wetboek m.b.t. het tekortkomen van het nakomen van een overeenkomst, kort gezegd wanprestatie. BW art. 6:74.
Stel de drukker schriftelijk en aangetekend in gebreke om reden als in uw vraag aangegeven. verzend en meldt dat u niet zult betalen dat aangetekend en met ontvangstbevestiging. Bewaar hetgeen u heeft ontvangen goed!. Laat u vooral niet als beginnend ondernemer in de luren leggen.
Dit is een consumentenforum en u bent een ondernemer, dus uw vraag hoort hier niet thuis. Maar we kunnen proberen u toch te helpen.
Is de frame onlosmakelijk verbonden met de afbeelding? Of zou u de frame ook kunnen afnemen en de afbeelding ergens anders laten doen?
Overigens denk ik dat u het bedrijf nog een kans moet geven om alsnog een goede afbeelding te produceren voordat u de overeenkomst ontbindt. Het beste is het bedrijf een schriftelijke ingebrekestelling te sturen waarin u het een termijn geeft om de overeenkomst alsnog correct na te komen. (de drukproef moet er dan goed uitzien). Gebeurt dat niet binnen die termijn, zo stel u, dan ontbindt u de overeenkomst. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 dagen.
N.a.v. zoekster@: inderdaad ging ik iets te kort door de bocht. Wel in gebreke stellen etc. maar daarin hen de kans geven om te herstellen. Daar dan wel een termijn aan verbinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerContinue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer