ma
door mariya Oct 13, 2015 om 08:41
Auto & vervoer

Betalen

Goedemorgen,
Binnenkort opening van mijn eerste oliebollenkraampje. Heb bijbenen bedrijf offerte aangevraagd voor een banner in aluminium frame. Frame 180, doek 77. niet op de offerte stond aangegeven dat het bedrukken 150 bedraagt. De plaatjes heb ik heb aangeleverd in een hoge resolutie heb ik tijdens een gesprek toegelicht. Kleurstelling etc. Men wilde dat ik vooraf betaalde, dit heb ik echter gewegerd en eerst om een drukproef gevraagd. Deze is samen met de factuur per mail naar me toegestuurd. De drukproef is echter zo abominabel, kleuren niet ok, alles staat scheef, andere afbeeldingen gebruikt. Ik heb vervolgens kenbaar gemaakt dat ik afzie van verdere samenwerking. Het antwoord is dat ik wel het frame moet betalen omdat het bedrijf dit al besteld zou hebben. Graag uw advies ben ik verplicht het frame af te nemen. Ik ben van mening dat dit behoort tot het totaalpakket en het wellicht een voorbarige aktie is het frame te bestellen zonder dat de drukproef is giedgekeurd

478 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2015 om 09:32
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is dit geen consumentenvraag. U bent ondernemer. Toch kan ik u wijzen op het gestelde in het Burgerlijk Wetboek m.b.t. het tekortkomen van het nakomen van een overeenkomst, kort gezegd wanprestatie. BW art. 6:74.

Stel de drukker schriftelijk en aangetekend in gebreke om reden als in uw vraag aangegeven. verzend en meldt dat u niet zult betalen dat aangetekend en met ontvangstbevestiging. Bewaar hetgeen u heeft ontvangen goed!. Laat u vooral niet als beginnend ondernemer in de luren leggen.

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2015 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is een consumentenforum en u bent een ondernemer, dus uw vraag hoort hier niet thuis. Maar we kunnen proberen u toch te helpen.
Is de frame onlosmakelijk verbonden met de afbeelding? Of zou u de frame ook kunnen afnemen en de afbeelding ergens anders laten doen?

Overigens denk ik dat u het bedrijf nog een kans moet geven om alsnog een goede afbeelding te produceren voordat u de overeenkomst ontbindt. Het beste is het bedrijf een schriftelijke ingebrekestelling te sturen waarin u het een termijn geeft om de overeenkomst alsnog correct na te komen. (de drukproef moet er dan goed uitzien). Gebeurt dat niet binnen die termijn, zo stel u, dan ontbindt u de overeenkomst. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 dagen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2015 om 09:49
16838 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. zoekster@: inderdaad ging ik iets te kort door de bocht. Wel in gebreke stellen etc. maar daarin hen de kans geven om te herstellen. Daar dan wel een termijn aan verbinden.