co
door courtny Sep 5, 2014 om 22:15
Auto & vervoer

Betalen met chipknip fietsenstalling NS

Per 1 januari 2015 houdt het betalen met de chip op. Hoe gaat NS-fietsenstalling dit oplossen, want daar betaal je met de chipknip.

1825 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2014 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het de NS.

Misschien pinnen?

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2014 om 22:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag het bij de stalling. NS verhuurd deze ruimte slechts aan de stallingbaas. Heeft daar dus geen invloed op.

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2014 om 22:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iets als dit denk ik.

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2014 om 22:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag het bij de stalling. NS verhuurt alleen de ruimte en heeft daar verder geen invloed op.

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2014 om 23:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=courtny schreef op vrijdag 5 sep 2014, 22:15]Per 1 januari 2015 houdt het betalen met de chip op. Hoe gaat NS-fietsenstalling dit oplossen, want daar betaal je met de chipknip.
Ik vermoed met "contactloos betalen" , althans dat lijkt mij zo maar ik weet niet of alle betaalpassen daar al op aangepast zijn, die van mij (ING) in ieder geval wel.
Ik gebruik de chipknip vrij veel voor het betalen in parkeergarages e.d.

Klik-> Chipknip verdwijnt: nog maar weinig alternatieven

mahadma
door mahadma - Sep 5, 2014 om 23:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Cash, munten?

door 1953 - Sep 6, 2014 om 04:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Geleidelijk aan wordt dit vervangen door contactloos betalen!

Tip!

co
door courtny - Sep 6, 2014 om 12:55
13 Antwoorden / 5 Vragen

Alle mensen die reageerden op mijn vraag hartelijk bedankt. Ik heb ondertussen contact met de klantenservice van ns-fietsenstalling gehad. Zij komen binnenkort met nieuws over het vervangende betalen van het stallen van de fiets. Ik weet nog niet wat dat wordt. In ieder geval is mijn bankpas niet geschikt voor contactloos betalen. Ik zal aan mijn bank vragen wat er mogelijk is.

ka
door kaasdude - Jan 19, 2015 om 07:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nou je kunt gratis naar binnen hoor, geen punt. Alleen jammer dat ik nu een duur abonnement heb gekocht....

ka
door kaasdude - Jan 19, 2015 om 07:31
6 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon die chipknip erin en voila!

door 1953 - Jan 19, 2015 om 12:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kaasdude schreef op maandag 19 jan 2015, 07:29]Nou je kunt gratis naar binnen hoor, geen punt. Alleen jammer dat ik nu een duur abonnement heb gekocht....

Ouwe koe uit de sloot opgehaald. Probleem van ts is ondertussen wel opgelost.

door 1953 - Jan 19, 2015 om 13:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kaasdude schreef op maandag 19 jan 2015, 07:31]Gewoon die chipknip erin en voila!

Chipknip hief zich per 1 januari 2015 op en is niet meer te gebruiken in dezen.

Contactloos betalen is nu van toepassing.

Gratis?! Betwijfel het!

reflecs
door reflecs - Jan 19, 2015 om 13:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Meneer, mevrouw 1953,
Het is voor u vast een kleine moeite even de website van NSFiets te bezoeken om de juiste informatie te vinden.
http://www.nsfiets.nl/nsfiets/blinde-paginas/ns-fietsparkeren/chipknip-2015.html

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2015 om 13:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 19 jan 2015, 12:59][quote=kaasdude schreef op maandag 19 jan 2015, 07:29]Nou je kunt gratis naar binnen hoor, geen punt. Alleen jammer dat ik nu een duur abonnement heb gekocht....

Ouwe koe uit de sloot opgehaald. Probleem van ts is ondertussen wel opgelost.
Hierzo minkukel, je doet zelf precies hetzelfde.
Ik word doodziek van dat onnozele gedoe van jou om bij elke reactie van iemand op een wat verlopen topic jouw dom gezever te lezen

[quote=1953 schreef op maandag 1 dec 2014, 01:59][quote=mandoline schreef op vrijdag 13 okt 2006, 06:30]ik doe de hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en zet het vast met wasknijpers, ook aan de zijkant kun je wasknijpers doen en zo kan ik gemakkelijk alleen de hoezen verwisselen.

'k weet het, haal nu zelf een oude koe van ruim 8 jaar opgevist!

Worstel elke keer weer met de dekbedhoes aanbrengen. Naast de tip van grote of reuze knijpers, kan ook mogelijk de doe-het-zelf-klemmen worden gebruikt.

"Luctor et emergo"! In dit geval met het dekbedhoes.

Klik voor je gezever hier-> Minkukel-link

Ik wil je bij deze zeggen dat elke keer als jij denkt een topic te bevuilen met jouw rare fratsen als een reactie wat later is als de originele of de laatste post, je deze link om je oren krijgt.

ka
door kaasdude - Feb 22, 2015 om 09:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 19 jan 2015, 13:02][quote=kaasdude schreef op maandag 19 jan 2015, 07:31]Gewoon die chipknip erin en voila!

Chipknip hief zich per 1 januari 2015 op en is niet meer te gebruiken in dezen.

Contactloos betalen is nu van toepassing.

Gratis?! Betwijfel het!

Beste 1953,

Inmiddels is februari al bijna voorbij, en bij ons kan je nog steeds 'gratis' de fiets stallen, als je in het bezit bent van de chipknip.

Hieronder een quote van de link die @reflects al even gestuurd had:
[quote]
U heeft nog steeds toegang tot de zelfservice stalling met uw chipknip. Totdat het betalingssysteem in de stalling vervangen is, betaalt u 0 euro per dag. U stalt dus gratis. U steekt uw chipknip in de daarvoor bestemde paslezer en u volgt de aanwijzingen op het scherm.

Nadat het toegangs- en betalingssysteem van uw stalling is vervangen, heeft u toegang tot de stalling met uw betaalpas (Maestro of Vpay) en betaalt u met uw pas zonder te pinnen (Dip & Go) het reguliere tarief (€ 1,30 per dag). Hoe dit werkt, ziet u in de instructie. Voor meer informatie over Dip & Go verwijzen wij u graag naar de website van uw eigen bank.

Het is hier nog steeds een 'nieuwe koe' wat mij betreft omdat ik nu al 2 maanden een nutteloos jaarabonnement in mijn bezit heb à €100/12 x 2 = +/- €16. (Reken zelf maar uit hoeveel dit landelijk is)
Ik ben niet de enige die nu een nutteloos abonement heeft.

Het gaat er om dat de NS al heeeeel lang had kunnen inspelen op deze aflopende chipknip, maar het niet op tijd heeft geregeld... Zie : http://www.rtvnh.nl/nieuws/157043/ns-blundert-met-chipknip-treinreizigers-kunnen-fiets-gratis-stallen-

Ik weet dat de NS hier mee bezig is, maar is TE LAAT!

Als je dan je vraag bij de NS steld via bijvoorbeeld facebook, hebben ze als argument: 'de dagstallers betalen nu te weinig'. Te weinig denk ik dan!!?? Hoe kan een consument nou ergens te weinig voor betalen, in het geval van 'gratis'. Teveel betalen ja, maar gratis is voor mij lekker 'goedkoop' en niet 'te weinig'.
Dus als je (nog) geen jaarabonnement hebt is het ok, ik zou ook nog even wachten met de aanschaf van een jaarabonnemt, totdat de chipknippers ook weer moeten betalen. Ik denk ook dat de NS nu 2 maanden aan inkomsten misgelopen heeft landelijk, en deze nog even met terugwerkende kracht wil terugverdienen natuurlijk.