em
door emmiwolf20 Oct 23, 2014 om 16:36
Auto & vervoer

BETALEN NA AFSPRAKEN NIET NAGEKOMEN

Wij hebben en loodgietersbedrijf gebeld omdat wij bij de storm en nokdakpan los hebben liggen.
3 keer zijn ze hun de afspraken niet nagekomen ,tot wij dan echt weg moesten en gebeld hebben ,dat wij ervan afzien.
Tot ons verbazing troffen wij en rekening aan.
Ik heb niets ondertekent.

Ons vraag is moeten wij deze alsnog betalen?

983 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2014 om 17:06
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=emmiwolf20 schreef op donderdag 23 okt 2014, 16:36]Wij hebben en loodgietersbedrijf gebeld omdat wij bij de storm en nokdakpan los hebben liggen.
3 keer zijn ze hun de afspraken niet nagekomen ,tot wij dan echt weg moesten en gebeld hebben ,dat wij ervan afzien.
Tot ons verbazing troffen wij en rekening aan.
Ik heb niets ondertekent.

Ons vraag is moeten wij deze alsnog betalen?

Nou, als zij zich 3 maal niet aan de afspraak hebben gehouden zou ik ook niet zo kien zijn om iets te betalen wat niet gedaan is. Maar ik weet niet of en hoe die afspraak tot stand gekomen is: ja met bellen, maar hoeveel is er besproken qua betaling etc.? Zij kunnen er naar alle waarschijnlijkheid wel onderuit met "de hevige storm en het vele werk". Als het met de recente storm te maken heeft. Maar ja, dan hadden ze de opdracht niet aan moeten nemen.

zoekster
door zoekster - Oct 23, 2014 om 17:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hebben ze er nog iets voor gedaan, of is het puur rekening versturen? In dat laatste geval zou ik geen cent betalen.

getty
door getty - Oct 23, 2014 om 18:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zijn ze misschien aan de deur geweest toen u er niet was en rekenen ze nu voorrijdkosten?

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2014 om 18:46
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=getty schreef op donderdag 23 okt 2014, 18:34]Zijn ze misschien aan de deur geweest toen u er niet was en rekenen ze nu voorrijdkosten?

@emmiwolf20 schrijft dat ze heeft gebeld dat ze niet meer thuis waren. Dus lijkt me stug; tenzij ze voor een dichte deur wilden staan om een rekening te sturen.

ho
door hopetobehelping - Oct 23, 2014 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste emmiwolf20,

ik ben wel benieuwd wat er op die rekening stond.
Alleen voorrijkosten of ook werkzaamheden die men claimt te hebben uitgevoerd ?

Men heeft helemaal niets voor u gedaan als ik het goed begrijp.
Dan hoeft u ook niets te betalen.

Men heeft u 3 keer voor niets laten wachten als ik het goed begrijp. Ik zou bijna de neiging krijgen om ze een factuur te sturen voor de tijd die kwijt was met het onnodig wachten.