ni
door nieuw29 Apr 10, 2011 om 17:19
Voeding & gezondheid

Betalen van koekjes

Mijn vader woonde in een verpleeg tehuis waar hij verplicht was om koekjes geld te betalen €7,00 per maand .
Maar mijn vader wou dit helemaal niet bij inschrijving van het tehuis hadden ze dit ook al aangekruist (dus dat het verplicht was)mijn vader heeft de koekjes ook nooit aangenomen ,maar ook nooit betaald al die jaren hebben we ook nooit wat gehoord van het tehuis over nabetalingen nu mijn vader overleden is kregen wij een rekening van €300,00 koekjes geld zij dreigden ook met rechtelijke vorderingen moeten we deze rekening verplicht betalen ?

3953 45 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

€ 300,-- : € 7,-- per maand = 42 maanden : 12 = 3,5 jaar koekjes. Klopt het aantal jaren?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Groene lijst: waar heeft u recht op in een awbz instelling: klik hier

De instelling zorgt voor het eten
van de bewoners. Het gaat hierbij
omde gebruikelijke voeding:
3maaltijden per dag en voldoende
drinken, zoals koffie, thee en frisdranken.
De instelling zorgt ook
voor fruit en tussendoortjes.
De instelling overlegt met de
cliëntenraad welk eten en drinken
wordt gegeven.

maar
Wilt u naast de gebruikelijke
voeding nogmeer eten en drinken?
Bijvoorbeeld extra drinken, snacks
en alcoholische dranken? Danmoet
u de kosten daarvan zelf betalen.

Ik zou beginnen met:

nagaan of in de cliëntenraad is afgesproken dat de bewoners 7 euri per maand moeten betalen voor de koekjes.

Ik vind het zeer discutabel of u verplicht bent om dit bedrag te betalen. Met name omdat kosten in rekening gebracht worden die uw vader niet gemaakt heeft! Uw vader heeft immers categorisch de koekjes geweigerd omdat hij het hier niet mee eens was.

U kunt dus een aangetekend bezwaarschrift schrijven aan de gezondheids instelling als zij niet zwart op wit kunnen overleggen dat de cliëntenraad akkoord is gegaan met het in rekening brengen van de koekjes.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er aangekruisd staat dat uw vader geen koekjes wenst en ze zijn hem ook nooit gegeven lijkt mij hier een foutje in de administratie geslopen te zijn. Hoe kan men tot gerechtelijke vorderingen overgaan in dit geval is de vraag? Het maakt totaal niet uit om hoeveel jaar (of hoeveel koekjes) het gaat. Het principe is niet duidelijk en daar zou ik maar eens een uitleg bij vragen.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Druif,

Volgens mij is het precies anders om.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

nieuw29 schreef op zondag 10 apr 2011, 17:19: Maar mijn vader wou dit helemaal niet bij inschrijving van het tehuis hadden ze dit ook al aangekruist (dus dat het verplicht was)quote]

Bedoel je nu dat er wel was ingevuld dat het koekjesgeld verplicht was?
Dat is de hamvraag in deze kwestie.
Dure koekjes overigens.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad hele dure koekjes.

€ 7,00 gedeeld door 30 dagen (per maand) = € 0,23 per koekje!!!

Voor minder dan 1 euro heb je een rol koekjes waar er 15 tot 20 inzitten. En dat zijn dan nog supermarktprijzen en geen groothandelsprijzen.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 11 apr 2011, 09:45: Inderdaad hele dure koekjes.

€ 7,00 gedeeld door 30 dagen (per maand) = € 0,23 per koekje!!!

Voor minder dan 1 euro heb je een rol koekjes waar er 15 tot 20 inzitten. En dat zijn dan nog supermarktprijzen en geen groothandelsprijzen.

Vladja

Het blijft zeer discutabel. Ik ben erg benieuwd of dit ongastvrije verpleeghuis kan aantonen dat de cliëntenraad accoord gegaan is met deze regeling.

Hopelijk laat t.s. weten hoe deze zaak zich ontwikkelt.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Los van een cliëntenraad lijkt mij dat verplichte betaling van niet gewenste koekjes onrechtmatig is. Voor extra's kan betalingen worden gevraagd, maar zijn koekjes bij de thee extra?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf zou ik dit zo zeker niet betalen.
Waarom het huis niet met name genoemd ?
Er is een getekende overeenkomst waarop vermeld wat de verplichtingen zijn.
Is er in de periode dat vader daar woonde nooit aktie ondernomen ??

De vraag roept bij mij alleen maar vragen op.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoort gewoon bij de verzorging. Geef Uw klacht door aan Kassa en zorgbelang . Het lijkt mij verstandig om ook advies te vragen bij het Juridisch Loket.

Als ik een vraag of item heb voor 'Kassa' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?

U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, kan het niet laten!

Ik word gewoon misselijk van dit soort berichtjes!

Ouderen die Nederland hebben helpen opbouwen laten betalen voor een koekje terwijl dit VVD kabinet b.v. een hopeloze en peperdure militaire missie naar Kunduz in Afghanistan uitvoert.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkheid: hier mogen ze geen geld voor vragen. U zou zelfs geld kunnen vragen van het verzorgingshuis omdat U zelf koek moest kopen terwijl dit onderdeel is van de verzoging. Moest U ook toiletpapier betalen?
De folder waar T de Hond naar verwijst is duidelijk, lijkt mij goed om eens te lezen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op maandag 11 apr 2011, 15:31: Sorry, kan het niet laten!
Ik word gewoon misselijk van dit soort berichtjes!
Ouderen die Nederland hebben helpen opbouwen laten betalen voor een koekje terwijl dit VVD kabinet b.v. een hopeloze en peperdure militaire missie naar Kunduz in Afghanistan uitvoert.

Dit heeft niets te maken met het kabinet, maar alles met de hoge salarissen van de vele 'managers' in de zorg, waardoor die tehuizen te weinig geld overhouden voor de hulp die ze dienen te bieden. De zorg is ziek! Ik kan voorbeelden noemen over het PGB (persoongebonden budget), maar dat valt buiten deze context.
En denkt u dat dit van sinds het nieuwe kabinet is? Mis, dit manifesteert zich al jarenlang, zo blijkt uit de casus. En toen zat de PvdA in de regering.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het deels met u eens dat zowel linkse als rechtse politici voor "noodzakelijke" privatisering waren van overheidsbedrijven en instellingen, waardoor managers zich nu schaamteloos kunnen verrijken!

Maar dat is het punt niet.

Feit blijft dat er nu keihard bezuinigd wordt, terwijl er wel peperdure en hopeloze militaire gevechtsmissies naar Kunduz worden georganiseerd.

Met het verspilde geld voor de Kunduzmissie kunnen alle ouderen in verzorgingshuizen dagelijks een lekker koekje krijgen!

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het eten geven en voldoende te drinken geven aan hulp behoevende bewoners van een verpleeghuis is al een groot probleem. Des te schrijnender is het beleid van dit verpleeghuis dat de koekjes betaald moeten worden door de bewoners. Waarbij ik me af vraag hoeveel bewoners daadwerkelijk geholpen worden bij het opeten van de koekjes als zij dit niet zelfstandig kunnen!

Deze bewoner is overleden en het behaagt de financiële afdeling van dit tehuis om zijn nabestaanden te manipuleren om tot betaling over te gaan d.m.v. dreigementen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man is op 7 januari 2011 opgenomen in verpleeg/verzorgingshuis en is overleden op 17 maart j.l. Ik heb de rekeningen van 2 maanden EN 10 DAGEN per maand voor bijdrage drankjes en bijdrage koekjes á € 10.00
per maand dus totaal € 25.00. Terwijl ik de drankjes zelf meenam omdat ze die daar niet in huis hadden! U begrijpt dat ik geen stennis ga maken in deze droevige tijd, maar een beetje raar is het wel.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op maandag 11 apr 2011, 16:58: Mijn man is op 7 januari 2011 opgenomen in verpleeg/verzorgingshuis en is overleden op 17 maart j.l. Ik heb de rekeningen van 2 maanden EN 10 DAGEN per maand voor bijdrage drankjes en bijdrage koekjes á € 10.00
per maand dus totaal € 25.00. Terwijl ik de drankjes zelf meenam omdat ze die daar niet in huis hadden! U begrijpt dat ik geen stennis ga maken in deze droevige tijd, maar een beetje raar is het wel.

Stennis maken is niet het woord. Het is je teweer stellen in een onrechtvaardige situatie. Blijkbaar denkt de administratie (onder leiding van een manager) van dit huis dat de nabestaanden toch wel geen bezwaar zullen maken; misselijk! Sterkte met het verlies.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet hier ook even op reageren: in één woord: WALGELIJK en dat moest ik even kwijt

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

meta schreef op maandag 11 apr 2011, 17:22: Ik moet hier ook even op reageren: in één woord: WALGELIJK en dat moest ik even kwijt

Wat is er walgelijk? De casus, of het geleverde commentaar?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anduril, even de feiten. De laatste 3 voorgangers van Mevrouw Schippers waren:
Dhr. A.Klink (CDA)
Dhr. H.Hoogervorst (VVD)
Dhr. A.de Geus (CDA)

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op maandag 11 apr 2011, 17:57: Anduril, even de feiten. De laatste 3 voorgangers van Mevrouw Schippers waren:
Dhr. A.Klink (CDA)
Dhr. H.Hoogervorst (VVD)
Dhr. A.de Geus (CDA)

Dus is het 67% de 'schuld' van het CDA? In welke kabinetten zaten deze bewindslieden?

Inhakend op eerdere reacties: ik heb verplegend personeel koekjes zien eten. Zouden dat koekjes zijn die ...?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon te gek voor woorden dat sommige zorginstellingen de ouderen proberen uit te melken en proberen te belazeren met belachelijke rekeningen, volgens mij kun je beter in de bajes zitten. Zolang de zg managers hun zakken maar kunnen vullen. Mijn echtgenote heeft jaren in de zorg gewerkt en ook ik weet hoe het in haar instelling aan toe ging !

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 11 apr 2011, 09:45: Inderdaad hele dure koekjes.

€ 7,00 gedeeld door 30 dagen (per maand) = € 0,23 per koekje!!!

Voor minder dan 1 euro heb je een rol koekjes waar er 15 tot 20 inzitten. En dat zijn dan nog supermarktprijzen en geen groothandelsprijzen.Unquote

Vladja.

Ja Vladja, daar heb je een punt. Groothandelsprijzen. Zoals ik al aangaf toen mijn man daar nog was, heb ik aan de verzorging gevraagd waarom ze in het "winkeltje" verbonden aan het verzorgingshuis hun dure boodschappen deden. "Dat moet van het management" werd mij meegedeeld. Denk dat ze gewoon een deal hadden met dat winkeltje dat de hoofdprijs vroeg voor alles. NU begrijp ik ineens beter van die belachelijke prijzen. Zo'n manager zou natuurlijk alles inderdaad bij de groothandel moeten bestellen; maar op zo'n manier kunnen die mensen de kosten wel heel erg opvoeren. Dit geeft me eigenlijk een nog slechter gevoel dan ik al had.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik s.v.p. off topic even vragen hoe je iemand moet quoten en dat mijn antwoord dan weer uit het "gele" kader komt? Dom van mij natuurlijk, maar mijn "tipgever" kan me niet meer helpen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op maandag 11 apr 2011, 18:55: Mag ik s.v.p. off topic even vragen hoe je iemand moet quoten en dat mijn antwoord dan weer uit het "gele" kader komt? Dom van mij natuurlijk, maar mijn "tipgever" kan me niet meer helpen.

Je klikt op 'quote deze reactie' en start je eigen tekst op een nieuwe regel na de laatste ; eerder dom van je tipgever.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ze met tipgever haar overleden man bedoelt.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anduril, even goed lezen en nadenken voordat je zulke woorden gebruikt...

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 11 apr 2011, 19:27: Ik denk dat ze met tipgever haar overleden man bedoelt.

@brigden
Als dit zo is, excuses.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 11 apr 2011, 19:27: Ik denk dat ze met tipgever haar overleden man bedoelt.

Ja Sonjaatje; ik dacht dat Anduril dit wel zou begrijpen. Heb dus wel gedaan zoals hij schrijft; hoop dat dit goed gaat. Je antwoord doet me wel goed. En nu dus terug naar het koekjes-onderwerp.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Ik zou de gok wagen en afwachten of zij jou in rechte gaan betrekken (dagvaarden). Mijn inschatting is, dat de rechter de vordering zal afwijzen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkheid: het is aan het tehuis om te beslissen of zij wel/niet een (gratis) koekje bij de koffie geven. Een koekje bij koffie/thee is men vanuit de AWBZ niet verplicht te verstrekken.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten de eigen bijdrage van koekjes en drankjes had ik wel het "geluk" dat ons inkomen laag was (is) en ik per maand ook natuurlijk zijn verblijf moest betalen wat neerkwam op € 292,24 per maand. Voor dat bedrag aten we 2 maanden, maar dat terzijde want er waren mensen die wel € 800 kwijt waren. Plus ziektekosten € 120 p.m. plus eigen bijdrage € 175.00 per jaar. Door zijn medicijnverbruik was dit al "op" na 4 weken. Dan vallen die drankjes en koekjes bijdragen weliswaar in het niet; maar naar mijn idee zou dit alles wél inclusief moeten zijn.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@de rode duimen klikkers: prima hoor die rode duimen, maar mijn antwoord is wel correct!

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een antwoord voor anduril,

Ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt en ja hoor als het op de afdeling gegeten wordt zijn dat inderdaad de koekjes voor de bewoners,evenals het brood het beleg melk en andere aanverwante artikelen die tot het dagelijks leven van de bewoners behoren te zijn,in de gezondheidszorg vinden ze dat de gewoonste zaak van de wereld,hoe zou het toch komen dat het steeds duurder wordt ,er tegen in opstand komen heeft in al die jaren geen zin gehad.Dus een hard gelach als je de als bewoner de koekjes ook nog eens extra moet betalen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

NIET BETALEN zou ik zeggen, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? Ongeacht of er iets is aangekruist, door u of door de instelling, dit mag toch helemaal niet?

Kijk maar eens op de website van de SP, bij het thema zorg, en dan Welzijn / AWBZ.. Een beetje grasduinen, moet je zien wat ik tegenkwam. Lijkt me dat dit voor zich spreekt, en ik zou zeggen: een mailtje naar de SP om dit voorbeeld toe te laten voegen aan een al veel te lange lijst.

Quote: 17-02-2011 • SP-Kamerlid Renske Leijten presenteert vandaag een aanvalsplan om een einde te maken aan het uitmelken van bewoners van zorginstellingen. Bij de SP zijn uit het hele land voorbeelden gemeld van bewoners van ouderen- en gehandicapteninstellingen die een rekening kregen gepresenteerd voor zaken waar ze helemaal niet voor hoeven of zouden hoeven te betalen. Het onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit dat vandaag verscheen bevestigt dat beeld.

Leijten: ‘Als zaken in rekening worden gebracht die al betaald zijn uit AWBZ-premies, is dit keiharde fraude door de zorginstelling. Maar ook een factuur voor een bezoek van de glazenwasser in de instelling of zoiets kleins als een koekje bij de koffie vind ik getuigen van een beschamende boekhoudersmentaliteit.’ Leijten heeft een debat aangevraagd met de staatssecretarissen van Volksgezondheid en Justitie.

Leijten is geschrokken van de lange lijst met zaken die aan bewoners van zorginstellingen in rekening worden gebracht. ‘Je kan het zo gek niet bedenken of bewoners moeten ervoor betalen. Er worden rekeningen geschreven voor zaken als een douchebeurt, het gebruik van washandjes, een glas melk bij de maaltijd of vage zaken als ‘woon- en leefklimaat. Ook ontvangen bewoners rekeningen voor ‘vrijwillige bijdragen’, die niet vrijwillig blijken te zijn. Verder worden idioot hoge administratiekosten in rekening gebracht.’
Einde quote

Er staat nog wel meer, maar dat moet ieder die belangstelling heeft zelf daar maar verder lezen. Ik ga hier verder geen reclame maken voor de ene of de andere partij, maar de SP heeft hier wel een punt, en zet dit helder neer, én heeft een debat aangevraagd. Uit het artikel is mij niet duidelijk of dit al geweest is, zou in maart zijn?, of uitgesteld is, en wat de actuele stand van zaken hier is.

Sterkte!

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Als zaken in rekening worden gebracht die al betaald zijn uit AWBZ-premies.........

Koekjes vallen niet onder de AWBZ

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 11 apr 2011, 20:24: Voor alle duidelijkheid: het is aan het tehuis om te beslissen of zij wel/niet een (gratis) koekje bij de koffie geven. Een koekje bij koffie/thee is men vanuit de AWBZ niet verplicht te verstrekken.

Als dit zo is, dan nog geeft dit het tehuis niet het recht koekjes verplicht te laten betalen. Het zou dan en 'extra' zijn en dan staat het een gast vrij hiervan gebruik te maken of niet. Zo wordt het misbruik maken van onwetendheid en de afhankelijkheid in de situatie en dat heet oplichting.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

annajo schreef op maandag 11 apr 2011, 22:21: Een antwoord voor anduril,

Ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt en ja hoor als het op de afdeling gegeten wordt zijn dat inderdaad de koekjes voor de bewoners,evenals het brood het beleg melk en andere aanverwante artikelen die tot het dagelijks leven van de bewoners behoren te zijn,in de gezondheidszorg vinden ze dat de gewoonste zaak van de wereld,hoe zou het toch komen dat het steeds duurder wordt ,er tegen in opstand komen heeft in al die jaren geen zin gehad.Dus een hard gelach als je de als bewoner de koekjes ook nog eens extra moet betalen.

Moet ik hieruit begrijpen dat het personeel inderdaad het eten en drinken van de gasten consumeert?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anduril, als je het personeel in zijn algemeenheid bedoelt, neen, die ik heb zien lunchen uit hun eigen doosjes en bekers; wat betreft de meisjes/jongens die 's-middags de lunch klaarmaakten (het verzorgingshuis waar ik mee bekend ben) is onderverdeeld in huisjes. Ieder "huisje" heeft een bepaald aantal bewoners en die maakten iedere dag een soepje (uit pak) en bakte degene die dienst had haar eigen specialiteit snack. Iraans, Indisch, Surinaams en Nederlandse maakte bitterballetjes; dit alles naast het boterhammetje en melk of appelsap. En ja, die aten dan wél mee in de huiskamer waar ze ook de cliënten hielpen met eten en drinken.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Als dit zo is, dan nog geeft dit het tehuis niet het recht koekjes verplicht te laten betalen. Het zou dan en 'extra' zijn en dan staat het een gast vrij hiervan gebruik te maken of niet...........

Dat klopt! Mijn reactie slaat meer op andere reacties waarin geschreven wordt dat het onder de AWBZ valt.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit systeem bestaat ook in Roermond bij St.Camillus.
Mijn man moet iedere maand 5,00 euro betalen voor aktiviteiten, waar hij
helemaal NIET aan kan meedoen, want hij is bijna geheel verlamd.
Het is en blijft een gevecht om de euro's.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

toon59 schreef op dinsdag 12 apr 2011, 10:52: Dit systeem bestaat ook in Roermond bij St.Camillus.
Mijn man moet iedere maand 5,00 euro betalen voor aktiviteiten, waar hij
helemaal NIET aan kan meedoen, want hij is bijna geheel verlamd.
Het is en blijft een gevecht om de euro's.

Facturering van niet bestelde en niet geleverde goederen en diensten is oplichting. Niet betalen dus en bij herhaling klacht indienen.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er alles aan doen om uit dergelijke tehuizen weg te blijven. En mocht ik er onverhoopt toch in gestopt worden, dan is ook daar een uitgang of zal ik een andere oplossing vinden.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

annajo schreef op maandag 11 apr 2011, 22:21: Een antwoord voor anduril,

Ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt en ja hoor als het op de afdeling gegeten wordt zijn dat inderdaad de koekjes voor de bewoners,evenals het brood het beleg melk en andere aanverwante artikelen die tot het dagelijks leven van de bewoners behoren te zijn,in de gezondheidszorg vinden ze dat de gewoonste zaak van de wereld,hoe zou het toch komen dat het steeds duurder wordt ,er tegen in opstand komen heeft in al die jaren geen zin gehad.Dus een hard gelach als je de als bewoner de koekjes ook nog eens extra moet betalen.

Dat is misschien zo waar jij hebt gewerkt maar ik kan je vertellen dat in het zorgcentrum waar ik werk er niets van de bewoners wordt opgegeten.
Is,terech,t ten strengste verboden.
Dus niet iedereen over één kam scheren.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 11 apr 2011, 21:58: @de rode duimen klikkers: prima hoor die rode duimen, maar mijn antwoord is wel correct!

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de AWBZ.
En die duimpjes vind ik sowieso altijd belachelijk.

.