ro
door roberta Jul 31, 2014 om 12:54
Voeding & gezondheid

Betalen voor ongevraagd medicijn?

De nieuwe huisarts vond het nodig mij ongevraagd pantoprazol voor te schrijven, toen ik om mijn herhaalrecept van ibuprofen kwam. Ibuprofen gebruik ik al jaren zonder problemen als pijnstiller, ik heb geen last van bijwerkingen en ik weet de risico's van langdurig gebruik. Misschien goed bedoeld, maar zonder overleg voorschrijven is bij niet welkom. Dit en andere zaken doen mij uitkijken naar een andere huisarts.

Dit ontdekte ik bij toeval, toen ik de apotheek belde, waarom mijn medicijnen nog niet bezorgd warren. Er werd ook verteld, dat er dus nog pantoprazol voor mij stond. Ik heb laten weten, dat ik dit medicijn niet wil gebruiken.

Nu vraag ik me af, of dit toch mag worden doorberekend aan de zorgverzekering, inclusief de 2 x 6 euro vergoeding voor de apotheek? Voor mijn eigen risico is het niet belangrijk, maar het gaat om het principe.

5918 35 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2014 om 12:59
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Nu vraag ik me af, of dit toch mag worden doorberekend aan de zorgverzekering, inclusief de 2 x 6 euro vergoeding voor de apotheek? Voor mijn eigen risico is het niet belangrijk, maar het gaat om het principe.

Het staat klaar, dus het is m.i. gefactureerd. Haalt u het niet af, dan betaalt u wel en heeft niets.

Spreek uw huisarts hierop aan.

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 13:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik vraag me af waarom wij allemaal mee betalen aan uw Ibuprofen.
Dat kun je gewoon vrij in de handel krijgen, oftewel zelf betalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ibuprofen worden mijns inziens niet vergoed uit de basisverzekering. Dus om daar nu een herhaalrecept voor te halen bij de dokter en dan thuis te laten bezorgen door de apotheek, heel zonde van het geld. Dat is bij elke drogist en haast elke supermarkt te koop.

En om daar nu een andere huisarts voor te nemen?

door 14peter - Jul 31, 2014 om 14:19
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:11]Ibuprofen worden mijns inziens niet vergoed uit de basisverzekering. Dus om daar nu een herhaalrecept voor te halen bij de dokter en dan thuis te laten bezorgen door de apotheek, heel zonde van het geld. Dat is bij elke drogist en haast elke supermarkt te koop.

En om daar nu een andere huisarts voor te nemen?

Wordt vergoed vanaf 600mg (BRON)

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 14:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:19]
Wordt vergoed vanaf 600mg (BRON)

Nah, dan neem je 2 pilletjes van 400mg
Waarom wordt dit soort flauwekul voorgeschreven en ook nog eens vergoedt?

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan komt daar nog bij de terhandstellingsvergoeding en minstens een half consult voor de huisarts.

Maar voor de Ts maakt het blijkbaar niet uit voor het eigen risico. Waarschijnlijk al er overheen.

door 14peter - Jul 31, 2014 om 14:36
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:27][quote=14peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:19]
Wordt vergoed vanaf 600mg (BRON)

Nah, dan neem je 2 pilletjes van 400mg
Waarom wordt dit soort flauwekul voorgeschreven en ook nog eens vergoedt?

Tja, dat vraag ik me bij wel meer dingen af...

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 14:41
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:36]
Tja, dat vraag ik me bij wel meer dingen af...

Maak eens een lijstje, dan kunnen we wellicht de hele boel verbeteren :-)
Ik wil best een lijstje maken...

door 14peter - Jul 31, 2014 om 14:50
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:41][quote=14peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:36]
Tja, dat vraag ik me bij wel meer dingen af...

Maak eens een lijstje, dan kunnen we wellicht de hele boel verbeteren :-)
Ik wil best een lijstje maken...

Misschien kunnen we dan beter een lijstje maken wat wel vergoed zo moeten worden. Scheelt behoorlijk in tijd, denk ik.

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 15:15
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=14 peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:50]Misschien kunnen we dan beter een lijstje maken wat wel vergoed zo moeten worden. Scheelt behoorlijk in tijd, denk ik.

:-) Misschien moeten we beginnen met de knelpunten?

Laat ik bij mezelf beginnen.
Ik moet volgens de dokter bloedverdunner slikken. Da's gewoon 100 mg Acethyl-salicyl-zuur, oftewel een kwart aspirientje per dag. Dat haal ik wel zelf, dat spul kost niks. Hoeft de huisarts niet te verdienen aan recepten die 10x duurder zijn.

Aspirine dus (Acetyl Salicy lZuur)

ADHD, oftewel een druk kind. Is dat een ziekte, een druk kind?

Retalin, een soort van Amphethamine

Diclofenac is gewoon vrij verkrijgbaar (en nog rommel ook)

Metoprolol, een beta-blokker

Naproxen - gewoon vrij verkrijgbaar

Hydrocortison - een ontstekingsremmer die meer bijwerkingen heeft dan dat het werkzaam is

Tramadol, (zelf ook gehad) een lichte vorm van Methadon, zeker verslavend

tsja, vul je lijst maar aan!
De lijst van de 50 meest gebruikte medicijnen staat HIER

mp
door mpl - Aug 1, 2014 om 12:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

@czar en 14 Peter, dit is een sterke pijnstiller en wordt echt niet zomaar voorgeschreven. Roberta zal waarschijnlijk een chronisch pijnpatiënt zijn en dit hard nodig hebben en jullie vinden dus dat dat niet vergoed hoeft te worden....waar betalen we dan een zorgverzekering voor? En hoe makkelijk praten jullie over bijv. ADHD en Ritalin....als jullie ergens geen verstand van hebben zeg dan niets. ADHD is wel degelijk een handicap en ritalin helpt deze mensen beter te functioneren in deze maatschappij, ze kunnen zich veel beter concentreren en daardoor kunnen kinderen beter presteren op school en volwassenen op hun werk en er is veel minder ziekteverzuim. ADHD is niet hetzelfde als een druk kind!

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@czar

Ben het helemaal met uw eens.

En zeker die kinderen worden gewoon vergiftigd.

Voor alles een pilletje.

er
door erky - Aug 1, 2014 om 12:49
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi roberta,
Er zijn twee invalshoeken die ik mis. De eerste is dat ibuprofen bij langdurig gebruik volgens de bijsluiter maagklachten kan veroorzaken. Dus heeft in het verleden mijn huisarts ook een maagbeschermer voorgeschreven. Een goede actie lijkt me. Dat ik er na 2,5 jaar intensief gebruik af ben gekomen zonder gedonder met de maag is nog geen garantie dat dit bij een ander ook zo werkt. Maar qua prijs, want daar gaat het vaak over, kan een andere pijnstiller (die geen maagbeschermer nodig heeft) dus goedkoper zijn in totaal. Ook mag een huisarts geen dure merkgeneesmiddelen meer voorschrijven, tenzij er weer sprake is van aangetoonde bijwerkingen bij het generieke middel.

De tweede invalshoek is die van kopen. Als jouw arts voorschrijft, krijg je een recept mee. Wat mij betreft is een recept geen bewijs van aankoop. Je koopt pas een geneesmiddel als je het hebt afgehaald en of betaald. Dat heb je niet. Er zijn soms 'algemene voorwaarden' bij een apotheek, die je NOOIT vooraf te zien krijgt dus ik ga er van uit dat bij de rechter die voorwaarden niet gelden. Je behoort redelijkerwijs op de hoogte te zijn dat er voorwaarden bestaan. Vraag jij die voorwaarden eenmaal op, dan gelden ze voor jou.

Het principe ligt dus tamelijk genuanceerd.
Succes,
Erky

ka
door kaartendraak - Aug 1, 2014 om 12:54
180 Antwoorden / 2 Vragen

Naar mijn ervaring voor mijn moeder hoef je ongevraagde medicijnen niet te nemen en dus niet te betalen, maar laat het WEL bij de apotheek in hun computer eruit halen. Hebben wij met statines gedaan die we absoluut niet meer wilden, apotheek heeft ze teruggenomen, uit de computer geschreven en de zorgverzekering heeft het terugbetaald toen we erachter kwamen dat het wel berekend was en de apotheek het toen alsnog afgeboekt had.

Je bent nog steeds baas over eigen lichaam en als je huisarts ietsvoorschrijft waar je het niet over gehad hebt en het niet mee eens bent mag je nog steeds weigeren. Spreek wel je huisarts erover op aan, zeker als het weer gebeurt.

audb
door audb - Aug 1, 2014 om 16:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een huisarts die niet met zijn patiënt overlegd?
ibuprofen is helaas niet alleen schadelijk voor de maag maar er zijn talloze bijwerkingen van bekend.
pantoprazol is een middel dat er juist voor zorgt dat uw maag wordt beschermd en dit kan nog in de computer hebben gestaan of dacht uw nieuwe huis arts dat de oude huisarts dat niet voor had geschreven.
Helaas is het wel zo dat juist nieuwe huisartsen veel beter op de hoogte zijn van de werking van medicijnen dan de oude generatie.
Ook al geeft u aan dat u geen last van uw maag hebt zelfs dan kan nieuwe inzichten overibuprofen er voor zorgen dat u wel degelijk pantoprazol moet gebruiken
Vraag gewoon aan uw huisarts waarom u het middel moet gebruiken terwijl u nooit ergens last van heeft gehad.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 2, 2014 om 01:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Roberta is gewoon een straaleigenwijze patient.
Die het beter weet dan de huisarts.
Wat het grote nut is van Pantoprazol hebben anderen hier al beschreven.
De huisarts mag blij zijn dat eigenwijze Roberta naar een andere praktijk gaat voor medische hulp.

forever-nl
door forever-nl - Aug 2, 2014 om 01:51
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik had hiervoor een huisarts die poogde een consult in rekening te brengen voor een administratieve handeling rond dossier overname van vorige huisarts. Ik heb ze daar op aangesproken en huisarts wilde voor het telefoongesprek weer een consult aanmaken. Uiteraard heb ik aangegeven dat er dan een tweede melding naar de NZa zou gaan. Inmiddels ligt de zaak bij onafhankelijke klachtencommissie (gezien er veel meer mis ging).

Nu een nieuwe huisarts en het eerste consult waf afgesproken voor 10 minuten, na 10 minuten stond ik al weer buiten bij de stoplichten. Nadien werd er een langer dan 20 minuten afspraak gedeclareerd... En vervolgens declareerde huisarts een telefonisch consult over het gesprek waarin ik aangaf het er niet mee eens te zijn.

Beetje offtopic misschien, los van de medische situatie ben ik er helemaal voor dat huisartsen in overleg medicijnen voorschrijven en niet zomaar op inzicht een patiënt op kosten jagen. Als huisarts dat toch doet of een andere arts lijkt het mij lastig dat een arts nog kan voldoen aan de wettelijke verplichtingen in het kader van de WGBO rond voorlichting over andere behandelmogelijkheden, het effect van de behandeling, en risico's van de behandeling.

Bij het voorschrijven van medicatie zou de arts moeten aangeven waarom hij het voorschrijft, en eventueel welke bijwerkingen vaak voorkomen. Of in ieder geval de patiënt benadrukken bijwerkingen te bespreken met hem of haar bij een volgend consult of naar inschatting direct te bellen en/of een afspraak te maken.

Als een huisarts dat niet doet dan is de kans ook veel groter dan een patiënt het nut niet in ziet van de medicatie (en ze niet slikt), of niet aan de bel trekt bij problemen (met eventueel erg nare gevolgen), etc.

marijke77
door marijke77 - Aug 2, 2014 om 13:15
158 Antwoorden / 3 Vragen

Niet al de ibuprofen is vrij verkrijgbaar en als je een medicijn niet wilt is het u vrij om het niet op te halen, kost het ook niks.

ma
door marnix1 - Aug 2, 2014 om 13:59
256 Antwoorden / 22 Vragen

@marijke, als een klant een medicijn niet ophaalt, waarom zou het dan niet betaald worden?
Ik denk dat de geachte apotheker het declareert op het moment dat ie het bestelt voor je en niet als je het hebt afgehaald.
Even off topic, ik heb laatst mijn apotheek gebeld en gevraagd of een recept dat zoveel pillen omvat gelijk door hen gelijk wordt gedeclareert of dat dat per delen gebeurt ,ik krijg nl vaak een herhaalrecept van de apotheek.
Later vind ik dan weer eens zo,n herhaalrecept terug in de kast terwijl ik allang een nieuw (groot) recept heb ingeleverd.
De assistente begreep mijn vraag niet. " wij declareren wat u krijgt".

aurora1
door aurora1 - Aug 2, 2014 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft vraagsteller bij de huisarts e.e.a. niet meegekregen of goed gehoord over het voorschrijven van dat medicijn?

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 3, 2014 om 12:23
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste wimmi20 na het lezen van uw opmerking ,Roberta is gewoon een straaleigenwijze patient.
Die het beter weet dan de huisarts.

De huisarts mag blij zijn dat eigenwijze Roberta naar een andere praktijk gaat voor medische hulp.

Heeft U wel eens gehoord van mondige patienten , wel Roberta is er dus eentje die geen knieval maakt voor een op een voetstuk gezette witte jassen drager of is de term pillendraaier hier beter op z'n plaats U mag het invullen en nou niet zelf ook straaleigenwijs worden door hier op te reageren met een van U al overbekende opmerking.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2014 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees nergens dat de Ts die kwestie met de huisarts opgenomen heeft. Lijkt mij de eerste stap. Zij heeft het hier alleen over betalen ja of nee.

door 1953 - Aug 3, 2014 om 13:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ibuprofen is receptvrij te verkrijgen! Waarom via de huisarts om een recept vragen?

Pantoprazol is een maagzuurremmer Pantoprazol.

U kunt van Ibuprofen bij (overmatig) gebruik maagklachten krijgen w.o. maagbloeding(en), maagperforatie.

Ibuprofen mag ook nimmer worden gebruikt bij gebruikers van stollingremmende medicatie.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 3, 2014 om 18:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kowalski,
u bent al net zo kortzichtig als ene Roberta.
De huisarts heeft meen ik 7 jaar gestudeerd, en u en Roberta niet.
De huisarts beveelt aan om de maag van Roberta te beschermen, want het langdurig gebruik van een hoge dosis Ibuprofen is schadelijk voor de maag, en kan bloedingen veroorzaken.
Maaarrr, Roberta heeft maling aan zichzelf, haar maag, haar gezondheid, en de deskundige huisarts.
En als haar nieuwe huisarts ook een maagzuurbinder voorschrijft gaat Roberta gewoon weer naar de volgende dokter, want Roberta weet het beter.
En Kowalski, u vraagt naar een van mijn overbekende opmerkingen :
u bent net zo medisch ongeschoold en eigenwijs als Roberta.
En uw tekst over huisartsen in het algemeen is abject en infaam.
Voor het geval u deze moeilijke woorden niet kent : onfatsoenlijk gezwam !

En voor 1953 :
Ibuprofen is niet geheel vrij te koop.
Vanaf 600 mg. (meen ik) alleen op recept.

door 1953 - Aug 4, 2014 om 02:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 3 aug 2014, 18:10]Kowalski,
u bent al net zo kortzichtig als ene Roberta.
De huisarts heeft meen ik 7 jaar gestudeerd, en u en Roberta niet.
De huisarts beveelt aan om de maag van Roberta te beschermen, want het langdurig gebruik van een hoge dosis Ibuprofen is schadelijk voor de maag, en kan bloedingen veroorzaken.
Maaarrr, Roberta heeft maling aan zichzelf, haar maag, haar gezondheid, en de deskundige huisarts.
En als haar nieuwe huisarts ook een maagzuurbinder voorschrijft gaat Roberta gewoon weer naar de volgende dokter, want Roberta weet het beter.
En Kowalski, u vraagt naar een van mijn overbekende opmerkingen :
u bent net zo medisch ongeschoold en eigenwijs als Roberta.
En uw tekst over huisartsen in het algemeen is abject en infaam.
Voor het geval u deze moeilijke woorden niet kent : onfatsoenlijk gezwam !

En voor 1953 :
Ibuprofen is niet geheel vrij te koop.
Vanaf 600 mg. (meen ik) alleen op recept.

Maximumdosis per dag: 1200 mg.

Ibuprofen 400 mg is alleen bij de drogist en de apotheek receptvrij verkrijgbaar.
Ibuprofen 600 mg is alleen op recept bij de apotheek verkrijgbaar. En dat laatste had je gelijk in.
Ibuprofen 200 mg is receptvrij bij ... gangbaar verkrijgbaar

wimmi20
door wimmi20 - Aug 4, 2014 om 02:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

uw verhaal klopt niet.
Ibuprofen 400 mg is vrij te koop bij o.a. Kruidvat.
En Kruidvat is geen specifieke drogist.
Tenzij de bedrijfsleider het diploma drogist heeft.

forever-nl
door forever-nl - Aug 4, 2014 om 02:30
400 Antwoorden / 11 Vragen

@wimmi20: Na 7 jaar studie zou ik verwachten dat een huisarts weet dat hij iemand voorlichting moet geven rond een behandeling (WGBO artikel 448), in plaats van iets maar gewoon voorschrijven. Als er dan een meningsverschil bestaat kan huisarts pogen de patiënt te overtuigen, of andersom natuurlijk. Zoals het nu te vaak gaat wordt er maar wat voorgeschreven. Gevolg is dat mensen de middelen niet volgens voorschrift innemen, of niet aan de bel trekken als zich bijwerkingen of problemen voordoen.

Huisarts: Meneer/mevrouw, bij gebruik van Ibuprofen is het verstandig een maagbeschermer te slikken. Dit om mogelijk nare bijwerkingen van Ibuprofen in het maaggebied tegen te gaan.
Patiënt: Dat is goed dokter schrijft u het maar voor.
Huisarts: Mijn voorstel is pantoprazol in dosering x iedere dag in te nemen om x uur. Bij dit medicijn zijn geen veelvoorkomende bijwerkingen bekend. Mocht er zich toch iets voordoen geeft u dat dan aan bij het volgende consult, als u het niet vertrouwd mag u uiteraard altijd eerder bellen.
Patiënt: Zal ik doen, bedankt!

bi
door biancavandermik - Aug 12, 2014 om 19:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is: Kan ik van de apotheker eisen dat hij het bedrag van de pantozol niet declareert als ik het niet ophaal?

U neemt het product niet af dus u hoeft het niet te betalen ook de 6 euro die berekend is voor de dienstverlening hoeft u niet te betalen.

pi
door pieterwolters - Aug 12, 2014 om 21:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:27][quote=14peter schreef op donderdag 31 jul 2014, 14:19]
Wordt vergoed vanaf 600mg (BRON)

Nah, dan neem je 2 pilletjes van 400mg
Waarom wordt dit soort flauwekul voorgeschreven en ook nog eens vergoedt?

Zo zijn er helaas nog heel veel meer zaken die op deze manier worden verstrekt. Niet alleen dit soort pillen maar ook simpele handelingen als oren uitspuiten. De administratiekosten (vanaf huisarts tot aan verwerking bij de verzekeraar) zijn een veelvoud van de werkelijke kosten.

su
door superklaver - Aug 18, 2014 om 17:50
68 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk heel goed dat de huisarts je er een maagbeschermer bij voorschrijft. Ibuprofen is troep. Het is dan wel ook vrij te verkrijgen. Maar het is gewoon heel schadelijk voor je maag en je nieren. Mensen die nierproblemen hebben mogen geen ibuprofen, naproxen, diclofenac, maar ook geen aspirine. Die mogen alleen maar paracetamol. Zegt mij al genoeg. Veel mensen hebben nierschade zonder het te weten. kom je vaak te laat achter. Mijn advies zou zijn. als je dit soort middelen wilt gebruiken of mee krijgt. laat je nierfunctie checken van te voren. Zelf vind ik dat de deze middelen helemaal niet meer in de vrije verkoop moeten houden. maar dat is mijn mening. Uw huisarts heeft juist gehandeld. Alleen jammer dat hij niet heeft vermeld dat hij er een maagbeschermer bij heeft voorgeschreven.

el
door elze30 - Sep 1, 2014 om 22:47
150 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=biancavandermik schreef op dinsdag 12 aug 2014, 19:49]De vraag is: Kan ik van de apotheker eisen dat hij het bedrag van de pantozol niet declareert als ik het niet ophaal?

U neemt het product niet af dus u hoeft het niet te betalen ook de 6 euro die berekend is voor de dienstverlening hoeft u niet te betalen.
Hallo Bianca en Roberta, ik heb dit schrijftelijk al eens nagevraagd bij de KPMG. Ik heb een vraag gesteld op www.apotheek.nl, " vraag het de apotheker". Het antwoord was dat het medicijn NIET gefactureerd wordt als het niet wordt opgehaald.
Ik zit namelijk met ene principieel probleem, dat veroorzaakt wordt door de digitale communicatie tussen huisarts en apotheek. Ik vind dat de patient het recept moet ontvangen , zodat hij zelf informatie over de voorgeschreven medicijnen kan opzoeken op internet. Ik vind dat de patient door de digitale receptcommunicatie eigenlijk buiten spel gezet wordt.
Om dit soort problemen te vermijden, moet de huisarts het recept dus op papier meegeven.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2014 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@elze30

Dus u gaat naar de huisarts met een medisch probleem, u wordt onderzocht, de huisarts adviseert een medicijn en schrijft dat voor.

Dan wilt u thuis eerst op internet gaan zitten spitten of de huisarts het wel goed heeft?

Rare gang van zaken.

czar
door czar - Sep 1, 2014 om 23:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 23:09]Dan wilt u thuis eerst op internet gaan zitten spitten of de huisarts het wel goed heeft?
Ik zoek zelf altijd op wat voor medicijn het is voordat ik het in m'n mik gooi.
Ik heb al vaak medicijnen geweigerd of ik ben gestopt met de inname daarvan.
Huisartsen schrijven namelijk vaak medicijnen voor die je niet nodig hebt. Ook niet alle huisartsen zijn cum laude geslaagd en ook huisartsen maken fouten.
Net zoals ik niet alles maar aanneem dat mijn garage mij voor houdt, neem ik ook niet alles aan wat de huisarts voorschrijft. Kortom, uiteindelijk bepaal ik zelf wel wat ik slik. Niks rare gang van zaken dus.
@elze30 heeft in mijn ogen volkomen gelijk. Als je het medicijn toch niet wilt innemen, hoef je het ook niet op te halen en te betalen of laten vergoeden.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2014 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men hoeft ook niet maar de huisarts te gaan.

Ziek de klachten gewoon even op op internet. Scheelt de huisarts ook weer het gezeur van zijn patiënten , die toch niet doen wat hij zegt.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 01:16
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 23:52]Men hoeft ook niet maar de huisarts te gaan.

Ik kom zelden bij een huisarts, maar als ik ga, dan is het ook goed mis.
Griepje? Gewoon onder de wol. Zere keel, gewoon dropje nemen, je kent dat wel.
Ik moet de eerste huisarts nog tegen komen die beter weet wat mij mankeert dan ik zelf. Je hebt ze soms gewoon nodig. Voor inentingen bijvoorbeeld, of om je door te verwijzen.