el
door ellenberends Mar 24, 2014 om 11:31
Huishouden & energie

Betaling

Als ik een bank wil bestellen en deze is niet op voorraad. Moet ik dan het hele bedrag meteen betalen? Ze willen de bank ook eventueel opslaan tot oktober, wanneer wij hem nodig hebben.

184 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 24, 2014 om 11:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt nooit worden verplicht tot meer dan 50% vooruitbetaling. De overige 50% moet dan betaald worden op het moment dat ze hem bij u aan huis komen afleveren.

Opslag is wat anders, dan is de bank in feite aan u geleverd op het moment dat de bank binnenkomt en dan moet u de overige 50% betalen als u hem op dat moment niet wilt laten bezorgen, dan houdt de verkoper hem in bewaring voor u.

Als ik u was zou ik niet voor zo'n constructie kiezen. U denkt nu dat u de ideale bank heeft gevonden, maar er komen nog maanden aan met allerlei uitverkopen. En diezelfde bank die u nu heeft besteld zou wel eens honderden euro's goedkoper in de winkel kunnen staan in bijv. juli. En dan heeft u geen recht op die korting.

Google ook even op het bedrijf of er klachten over te vinden zijn. En het liefst aangesloten bij de CBW en geschillencommissie wonen.

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2014 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je gaat nu toch al niet een bank kopen die je pas in oktober nodig hebt? Straks is die shop failliet, kun je naar je geld fluiten.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zelfs een aanbetaling van 50% is uitermate onverstandig. Als die zaak failliet gaat, krijgt u daarvan maar maximaal de helft. En dan moet u nog hetzelfde bedrag als de bank nu kost, bij een aangewezen andere zaak kopen.

Vooropgesteld dat ze bij het CBW zijn aangesloten. Zijn ze daar niet bij aangesloten, dan bent u gewoon uw geld kwijt.

Mijn standpunt is, nooit aanbetalen, of hooguit een gering bedrag van bijvoorbeeld € 50,00.

En als u pas in oktober een bank nodig hebt, zou ik maar even wachten met kopen. Is de levertijd straks langer, en hebt u per se zitplek nodig, dan zou ik even kijken bij de kringloop voor een paar centen, om die tijd te overbruggen.

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2014 om 12:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Of de bank staat totaal niet in (wat ik denk) uw nieuwe huis.