ro
door robijntje46 Jul 11, 2014 om 19:20
Geldzaken & recht

Betaling aan yebbi

Ik word lastig gevallen door Yebbi.nl. Ik heb vandaag 3 mails ontvangen tot betaling van € 22,69. Ik heb me niet bij deze club aangemeld en kom er blijkbaar ook niet vanaf. Het telefoonnummer wat onder de aanmaning staat is niet in gebruik. Ik heb de politie gebeld en ga in ieder geval maandag aangifte doen!

454 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent kennelijk niet de eerste. Zie [URL=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/weet-iemand-wat-yebbi-voor-een-spam-is/]hier (klik).[/url]

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2014 om 19:28
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als het totaal niet klopt, dan eenvoudigweg niet betalen. Wie eist, bewijst!

hutch
door hutch - Jul 11, 2014 om 19:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Indien u met Yebbi.nl (Michel M.) geen overeenkomst heeft, dan blokkeren en verwijderen.

Geen geld en geen tijd (meer) aan besteden. Heel simpel.

go
door gonnepoes - Jul 11, 2014 om 19:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik heb vandaag ook drie berichten gehad om te betalen.
ook het bebrag van 22,69.
ik weet niet waarvoor, en ga ook aangifte doen.

hutch
door hutch - Jul 11, 2014 om 20:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschuwing:

De bedoeling is NIET dat u gaat betalen....... dat zal voor de meesten wel duidelijk zijn.

De bedoeling is WEL dat gaat bellen naar dat dure telefoonnummer: € 0,90 per minuut.

U gaat dat nummer bellen en wordt doorgeschakeld (of hoe dat ook werkt?) naar een boxnummer...... waar vervolgens niemand reageert. En u maar wachten voor die € 0,90 per minuut. Dat is dus lekker 'verdienen'. Een vorm van pure oplichting.

Dus NIET gaan bellen. Blokkeren die handel.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2014 om 20:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aangifte doen? Dit valt in eerste instantie onder civiel recht..

ro
door robijntje46 - Jul 11, 2014 om 20:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga niet gelijk een prodcedure starten en ga ook niet wachten tot ik gedagvaard word. Aangifte is de eerste stap.

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je wordt helemaal niet gedagvaard. Het zijn oplichters die deze mail naar zoveel mogelijk adressen sturen in de hoop dat een paar procent dat nummer gaat bellen.

door 1953 - Jul 11, 2014 om 22:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Who's the hell is Yebbi?

De vermeende verzoeken tot betaling gewoonweg negeren!

Yebbi legt de vordering(en) maar voor aan de kantonrechter. Naar de kantonrechter gaan zullen ze zeker niet doen.

Welke incassobureau tuint hierin?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Daar gaat het helemaal niet om.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 12, 2014 om 00:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon niet op reageren zonder dat zij bewijzen dat u inderdaad niets met dat niet aan kunnen tonen.