fa
door famcjglavrijsen Oct 6, 2014 om 15:00
Huishouden & energie

Betaling keuken

Wij hebben een keuken besteld bij Keukenkampioen. Gezien de verschillende verhalen op internet is ons vertrouwen tot een dieptepunt gedaald.
In de overeenkomst staat dat wij moeten betalen bij aflevering van de keuken.
Mogen wij een deel van de betaling inhouden tot de keuken daadwerkelijk is geplaatst en alles naar behoren functioneert? Wat zijn onze rechten hierin?

4516 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Installeert Keukenkampioen ook de keuken? En is dat zogenaamd gratis?

Ik zou zelf zeker niet alles betalen voordat het perfect is, maakt niet uit wat er in het contract zou staan.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2014 om 15:22
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Plaats Keukenkampioen de keuken zelf? Dan zou ik niet alles betalen. Laat u hem door een derde plaatsen is het wel logisch.

fa
door famcjglavrijsen - Oct 6, 2014 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Plaatsing van de keuken vindt plaats door Keukenkampioen en is bij de prijs inbegrepen. Volgens zeggen van de verkoper voor "€ 1,-".

valerius-2
door valerius-2 - Oct 6, 2014 om 15:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee ze kunnen alleen maar betaling eisen als er in de voorwaarden hier van melding is. Dan staat er meestal aan dat wanneer de goederen geleverd zijn deze mogelijkheid aanwezig, maar dan wel als de montage in de prijs zit. Dan kan dit bedrag van montage pas na dat de montage gereed is.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2014 om 15:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=famcjglavrijsen schreef op maandag 6 okt 2014, 15:31]Plaatsing van de keuken vindt plaats door Keukenkampioen en is bij de prijs inbegrepen. Volgens zeggen van de verkoper voor "€ 1,-".

Oei, €1,00. Dat is best wel tricky. Tja, u heeft wel de overeenkomst getekend, dan maar de vingers kruisen dat de keuken goed geplaatst zal worden. Succes gewenst.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die € 1,00 plaatsingskosten is een boevenstreek van Keukenkampioen, om te voorkomen dat zij in overtreding zijn als ze het hele bedrag opeisen vóór plaatsing.

Wat hebt u aanbetasld?

Lees hier over de veroordeling van
Keukenkampioen.

Klik

fa
door famcjglavrijsen - Oct 6, 2014 om 16:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig hebben wij niets aanbetaald, maar dat neemt niet weg dat wij vooralsnog niet van plan zijn het hele bedrag te betalen bij levering. Ze moeten eerst maar laten zien dat de keuken ook werkelijk netjes en naar behoren wordt geplaatst.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets aanbetaald? Een groot wonder gelukkig, maar houd uw poot stijf bij de aflevering. Zo goed staan ze dus niet bekend.

sd
door sdfg - Oct 27, 2014 om 13:03
51 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb dezelfde slechte ervaring met de keuken boeven van keukenkampioen.

het stinkt aan alle kanten, montage is gratis en daarbij wordt € 1600 als korting gerekend voor installatie van 1 man in 1 dag dus € 200 p uur

als je offertes vergelijkt tussen verschillende vestigingen zit er duizenden euro's prijsverschil voor precies dezelfde keuken (tot 40%)!!

ik zou ook van de koopovereenkomst willen afzien op basis van de wet Oneerlijke handelspraktijken

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consumentenrecht/oneerlijke-handelspraktijken/agressieve-handelspraktijken/

iemand ervaring met deze wet neerlijke handelspraktijken?

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke oneerlijke handelspraktijken?