ma
door marmic007 Apr 30, 2015 om 21:45
Geldzaken & recht

Betaling staan caravan

ik heb een vraag onze carvan is uitgebrand het is een stacaraven maar nu verwacht de eigen naar van de camping de helft van de staan geld terwijl het seizoen nu in gaat je betaalt normaal voor een heel jaarplaats 1400 euro dus ik vind het niet rieel kunnen ze daar voor een incasso of een deurwaarder of wat voor gedoe mee krjgen ze krijgen al 2500 euro voor het schoonmaken van plaats en verwijderen van de caravan [edit-redactie]

4050 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2015 om 23:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marmic007 schreef op donderdag 30 apr 2015, 21:45]Ik heb een vraag: onze caravan is uitgebrand; het is een sta caravan, maar nu verwacht de eigenaar van de camping de helft van het sta geld. Terwijl het seizoen nu in gaat! Je betaalt normaal voor een heel seizoen €1400,00 dus ik vind het niet reëel. Kunnen ze daar voor een incasso of een deurwaarder of wat voor gedoe mee krijgen? Ze krijgen al €2.500,00 voor het schoonmaken van plaats en verwijderen van de caravan.

Neem aan dat de kosten gedekt zijn door de verzekering. En dat u nu alleen de helft van het sta geld hoeft te betalen (als ik uw verhaal goed begrijp) is toch alleen maar prima. Of bedoelt u dat u nu helemaal geen andere caravan meer heeft om op die plek neer te zetten?

door 1953 - May 1, 2015 om 00:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat vervelend dat het u overkwam met uw stacaravan.

Het doet geen afbreuk aan de overeenkomst die u heeft met de campingeigenaar, n.l. de staanplaats van uw stacaravan. Niks mis mee dat de campingeigenaar u verzoekt om betaling van 50% het staangeld op zijn camping.

Aks u geen nieuwe of occasion stacaravan kunt aanschaffen, dan zou de campingeigenaar mogelijk een coulance kunnen toepassen door alleen bij die 50% te houden. De campingeigenaar zal best wel aan een ander de staanplaats kunnen verhuren.

ma
door marmic007 - May 1, 2015 om 00:54
1 Antwoorden / 2 Vragen

ja wi gaan daar niet meer staan op die caravan

ge
door gerboe - May 1, 2015 om 09:12
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niet meer op de camping gaat staan gaat het puur om het opzeggen van het contract. Dat heeft niets met de brand te maken. Dat zijn twee verschillende zaken. Als u de overeenkomst niet op tijd heeft opgezegd dan is een vergoeding van de helft van het stageld misschien nog niet zo gek als coulance.

pino123
door pino123 - May 1, 2015 om 09:22
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind het persoonlijk een nette regeling. Ze houden u ook kunnen houden aan het contract.

door 1953 - May 1, 2015 om 10:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=marmic007 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 00:54]ja wi gaan daar niet meer staan op die caravan

U moet middels een aangetekende brief naar de campingeigenaar verzoeken de ontbinding van de seizoenplaats op de camping per heden, met de 50% betaling staanplaatskosten als finale kwijting.

De verkoolde resten van de stacaravan moeten wel z.s.m. door u worden verwijderd.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Lees nou eerst eens de vraag voor u een reactie plaatst.

tenormin
door tenormin - May 1, 2015 om 11:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 10:40]

De verkoolde resten van de stacaravan moeten wel z.s.m. door u worden verwijderd.

In uw ogen mogen "die verkoolde resten" er nog wel liggen echter, de campingeigenaar heeft al €2.500,00 ontvangen om een en ander te verwijderen. En de TS wil daar niet meer staan. Dus het aanbod is best wel redelijk: de helft van het staangeld wel te betalen. Meestal betaalt men in twee gedeelten een staanplaats: van Januari tot Juni en Juli t/m December.

@1953: dus nogmaals: de verkoolde resten zijn echt weg.

me
door mein33 - May 1, 2015 om 15:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=marmic007 schreef op donderdag 30 apr 2015, 21:45]ik heb een vraag onze carvan is uitgebrand het is een stacaraven maar nu verwacht de eigen naar van de camping de helft van de staan geld terwijl het seizoen nu in gaat je betaalt normaal voor een heel jaarplaats 1400 euro dus ik vind het niet rieel kunnen ze daar voor een incasso of een deurwaarder of wat voor gedoe mee krjgen ze krijgen al 2500 euro voor het schoonmaken van plaats en verwijderen van de caravan [edit-redactie]

U moet de zaken wel van elkaar scheiden.

1/ de normale kosten voor een jaarplaats had de camping eigenaar € 1400,00 ontvangen, maar u gaat door omstandigheden geen gebruik maken van deze plaats terwijl u die wel gehuurd heeft.
De campingeigenaar komt u nu tegemoet door slechts de helft van zijn inkomstenderving aan u in rekening te brengen, terwijl hij dat niet hoeft te doen.
U zult deze kosten wel moeten betalen, hetgeen ook niet meer dan redelijk is, de campingeigenaar hoeft toch niet de volledige kosten voor een, buiten zijn toedoen, ontstane schade te dragen.
Betaald u niet dan krijgt u daar zondemeer en terecht problemen mee.

2/ De caravan is door brand verwoest en hopelijk bent u voor die schade verzekerd en betaald de verzekering ook de kosten die voortvloeien uit het verwijderen van resten van de caravan, schoonmaken en herstellen van de campingplaats. De campingeigenaar hoeft dat toch zeker niet voor niets te doen, het is geen filantropische instelling.

U krijgt van de verzekering, naar ik mag aannemen, ook een schadevergoeding voor de verbrande caravan.

Vergeet niet de staanplaats voor het volgende seizoen (2016) nu reeds op te zeggen bij de campingeigenaar.

mahadma
door mahadma - May 1, 2015 om 16:23
11539 Antwoorden / 51 Vragen

[edit-red.]

Contracten van caravan/huisjes plaatsen zijn 99,99999% in het voordeel van de grondeigenaar/verhuurder. Als ik het goed gelezen en begrepen heb vrees ik dat u geen poot om op te staan heeft. [edit]

ro
door ron530 - May 1, 2015 om 19:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het betreft een jaarplaats want een stacaravan (rare benaming eigenlijk want je kunt er ook in liggen) is niet zomaar te verplaatsen. Sec gezien houdt een jaarplaats ook de winterstalling na het campeer seizoen in. Het begin van het seizoen is meestal in het paasweekeinde en eindigt ergens in september. Het is heel triest dat de stacaravan van u net voor het seizoen verloren is gegaan maar de kosten voor de winterstalling zijn wel gemaakt. Om nog even op de uiteindelijke essentie van de vraag terug te komen "moet ik nog betalen omdat de verzekering de sloop en de schoonmaak van die plaats heeft betaald" kan ik kort zijn, ja u moet de helft van de jaarplaats voldoen want in die tijd stond de caravan er gewoon nog te wachten op een nieuw seizoen.

tenormin
door tenormin - May 1, 2015 om 19:46
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@ron530, je weet best het verschil tussen een sta caravan en een luxe sleurhut. Die gaan inderdaad in de winter ergens een stalling in. De caravan waar hier over gesproken/geschreven is, is volgens mij net zo'n ding als wij hadden: wel met wielen eronder, dus sta caravan (ja, je kunt er ook liggen). Die blijven gewoon het hele jaar staan. Plus, de meeste Campings (tegenwoordig recreatieoorden met Chalets), zijn 11 maanden van het jaar te bewonen als men dat wil. 4 Weken per jaar moet je eraf. Ook daar word tegenwoordig flink misbruik van gemaakt. Loop zo'n sta caravan park maar eens op: vol met Polen en Bulgaren. Maar heeft niks met de brand te maken.

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:21
862 Antwoorden / 0 Vragen

je betaalt voor de plek en niet voorhetgeen wat erop staat

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:24
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je de plek opzegt dan moet je zorgen dat die schoon opgelevert wordt

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:54
862 Antwoorden / 0 Vragen

snap ik even niet dit ??? waarom maak je het zelf niet schoon ?????

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 13:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 11:54]snap ik even niet dit ??? waarom maak je het zelf niet schoon ?????

Nee, dat u het niet snapt is omdat u de vraag niet leest.