Betaling upc
Goedemiddag,
Ik ben afgesloten door upc vanwege betalingsachterstand.
Via deurwaarder alles betaald, laatste betaling 30 april gedaan.
Op 19 juni een schrijven ontvangen van incasso dat het dossier is gesloten, daar men een volledige betaling van mij heeft ontvangen. Deze betaling is in juni keurig aan UPC overgedragen.
Op 1 juli UPC gebeld, nee betaling is nog niet gedaan. Elke week weer gebeld en steeds hetzelfde verhaal. Tot afgelopen vrijdag dd 11 juli: we kunnen weer gebruik maken van diensten UPC en via medewerker UPC besteld. Binnen 4 a 5 werkdagen krijgen we pakket.
Grote verbazing alom wanneer we dinsdag dd 15 juli een brief ontvangen van UPC met de mededeling dat onze aanvraag is afgewezen daar er nog een factuur openstaat!!!
Na weken bellen met UPC kreeg ik vandaag dd 17 juli te horen dat het nog wel 6 (!!!) weken duurt verwerking betaling. Dit houdt in dat ik pas na 4 maand na betaling weer gebruik kan maken van diensten UPC.
Wie o wie heeft ook zon ervaring met UPC?
En geen respons op verstuurde emails.
duinman
Ze zullen bij UPC geen haast maken voor ex-wanbetalers, dat is hun gedachten. Terwijl soms tot vaak de persoon in kwestie er niets aan kan doen.
Het lijkt erop dat UPC met het uithanden geven van de vordering ook uw contract heeft beëindigd want normaliter worden na melding van de deurwaarder de bestaande diensten weer hervat. Edoch zolang UPC de betaling nog niet in het systeem heeft opgenomen is een nieuw contract afsluiten niet mogelijk. Wellicht kan een kopie van de deurwaardersbrief opsturen/mailen de boel nog iets versnellen.
[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:04]U zou het nog via de klachtenkompas.nl kunnen proberen. Daar zit de webcare van UPC en er wordt opgelost met een hoge tevredenheidscore. Misschien kan die de zaak wat versnellen.
Ik ga het zeker proberen. Dank voor de tip.
[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:14]Ze zullen bij UPC geen haast maken voor ex-wanbetalers, dat is hun gedachten. Terwijl soms tot vaak de persoon in kwestie er niets aan kan doen.
Dat vermoeden krijg ik ook, ondanks beloftes: wanneer het betaald is, kunt u weer gebruik maken van onze diensten.
[quote=ron530 schreef op donderdag 17 jul 2014, 16:32]Het lijkt erop dat UPC met het uithanden geven van de vordering ook uw contract heeft beëindigd want normaliter worden na melding van de deurwaarder de bestaande diensten weer hervat. Edoch zolang UPC de betaling nog niet in het systeem heeft opgenomen is een nieuw contract afsluiten niet mogelijk. Wellicht kan een kopie van de deurwaardersbrief opsturen/mailen de boel nog iets versnellen.
Ondanks telefonisch- en mailcontact deurwaarder en upc geen actie van hen. Heb diverse mails verzonden met als bijlage kopie brief deurwaarder dat het dossier is gesloten daar volledige betaling is ontvangen, totaal geen respons.
Iniedergeval sowieso wel [u]heraansluitingskosten[/u] verschuldigd.
Moet u wel abonnementskosten door blijven betalen? U kunt op dit moment UPC als nalatig beschouwen, u had uw betalingsverplichting volledig betaald aan het incassobureau. Beschouw het nu als een onrechtmatige daad zijdens UPC, wanprestatie met het onvermogen om u direct weer her aan te sluiten.
[quote=mahadma schreef op donderdag 17 jul 2014, 22:48]Er bestaan andere providers voor tv, tel en internet. Het is maar een idee.
Uiteraard hebben we daar ook naar gekeken, er zijn 2 kabelaanbieders: ZIGGO en UPC. In onze regio heeft UPC voor het zeggen.
We hebben KPN geprobeerd, maar dat is ons slecht bevallen. Trage internet, en eer alles werkte waren we 5 weken verder. Veel hinder van draadloze verbinding, WIFI werkt niet optimaal etc...
Dus we blijven maar hopen op UPC.
[quote=1953 schreef op donderdag 17 jul 2014, 23:23]Iniedergeval sowieso wel [u]heraansluitingskosten[/u] verschuldigd.
Moet u wel abonnementskosten door blijven betalen? U kunt op dit moment UPC als nalatig beschouwen, u had uw betalingsverplichting volledig betaald aan het incassobureau. Beschouw het nu als een onrechtmatige daad zijdens UPC, wanprestatie met het onvermogen om u direct weer her aan te sluiten.
We waren afgesloten en hebben sindsdien ook geen abonnementskosten betaald. Geen signaal meer kunnen ontvangen van UPC.
Het vreemde is dat we per 3 juli wel weer kabel hebben (bij toeval kwamen we daar via telefonisch contact UPC achter), dus we kunnen weer tv kijken via UPC. Maar geen pakket bestellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.
Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem
Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij schade o
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer