rv
door rvschaik Dec 11, 2013 om 08:45
Computers & telefonie

Betalingen aan KPN

Is abonnement op de 12e afschrijven niet een beetje erg vroeg.wanneer je al twee maanden vooruit moet betalen

576 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik vind van wel. Had het bedrag nog mooi 2 weken op een spaarrekening kunnen zetten. Had het een mooi bedragje aan rente opgeleverd. Nu is dat voor KPN mooi meegenomen.

jantje7

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een eerste betaling is van een nieuw abo, zou dit zomaar kunnen. Als dit zo is, u wilt toch wel gebruik maken van uw tel.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat is al jaren zo maar het begint nu pas te irriteren

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat valt dus wel mee, want de gesprekken worden uiteraard achteraf afgerekend.

En het is alleen maar van toepassing als u enkel vaste telefonie hebt.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 09:59: Dat valt dus wel mee, want de gesprekken worden uiteraard achteraf afgerekend.

En het is alleen maar van toepassing als u enkel vaste telefonie hebt.

Klinkt als ik ben er van.
Vooraf factureren wat je zal gaan verbellen lijkt me lastig maar ze zijn er toe in staat om ook dat in de toekomst te bewerkstelligen.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mobiel bellen betaal je ook vooraf.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 10:53: Bij mobiel bellen betaal je ook vooraf.

Ik heb ook geen probleem met vooruitbetalen.(Goed lezen)
Het gaat er om dat er daarnaast nog bijna 3 weken extra gepikt wordt

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is jaren geleden ingevoerd door KPN na een tip van de klanten. Het was geen eigen initiatief van KPN.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 10:59: Het is jaren geleden ingevoerd door KPN na een tip van de klanten. Het was geen eigen initiatief van KPN.

Ja dat maakt het helemaal goed nu begrijp ik het. En dan 1 tip van de klanten. Het zijn tips van klanten of een tip van één klant. Mooi verhaal. Maar slaat kant noch wal. Vreemd wanneer iemand (KPN) iets wat krom is recht probeert te praten.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan betaalt u in het vervolg tot per acceptgiro, dan kunt u de betaling een dag of 14 ophouden.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@TS
Vaste telefonie heb je al voor 1 euro 25 per maand, wat betaal jij bij KPN? Persoonlijk zou ik mij daar iets meer druk over maken.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 11 dec 2013, 12:13: @TS
Vaste telefonie heb je al voor 1 euro 25 per maand, wat betaal jij bij KPN? Persoonlijk zou ik mij daar iets meer druk over maken.

10,12 euro. Iets duurder maar het gaat mij meer om het principe en niet om het geld

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

rvschaik schreef op woensdag 11 dec 2013, 11:05:
tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 10:59: Het is jaren geleden ingevoerd door KPN na een tip van de klanten. Het was geen eigen initiatief van KPN.

Ja dat maakt het helemaal goed nu begrijp ik het. En dan 1 tip van de klanten. Het zijn tips van klanten of een tip van één klant. Mooi verhaal. Maar slaat kant noch wal. Vreemd wanneer iemand (KPN) iets wat krom is recht probeert te praten.

Verscheidene klanten hebben dezelfde tip gegeven. Vroeger betaalde je achteraf. En toen de KPN er heel slecht voorstond, werd door KPN gevraagd om tips om de kaspositie te verbeteren. Daar kwam onder meer de tip uit het abonnement vóóruit te laten betalen.

Ik ben niet van KPN.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 12:30:

Verscheidene klanten hebben dezelfde tip gegeven. Vroeger betaalde je achteraf. En toen de KPN er heel slecht voorstond, werd door KPN gevraagd om tips om de kaspositie te verbeteren. Daar kwam onder meer de tip uit het abonnement vóóruit te laten betalen.

Dat geloof je toch niet? KPN zal zelf wel voor klant hebben gespeeld.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 11 dec 2013, 12:36:
tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 12:30:

Verscheidene klanten hebben dezelfde tip gegeven. Vroeger betaalde je achteraf. En toen de KPN er heel slecht voorstond, werd door KPN gevraagd om tips om de kaspositie te verbeteren. Daar kwam onder meer de tip uit het abonnement vóóruit te laten betalen.

Dat geloof je toch niet? KPN zal zelf wel voor klant hebben gespeeld.

Dat geloof ik dus juist wel.

Afgezien daarvan, vond ik het vroeger al heel wonderlijk hoe de betaling verliep bij KPN. alles achteraf. Dus ik had er geen probleem mee. Het is nu ook nog alleen maar van toepassing bij alleen een vaste aansluiting. Niet bij bijvoorbeeld een alles-in-een pakket. Dat gaat gewoon één maand vooruit.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarom geloof je dat juist wel?

Ik krijg een brief van een bedrijf, 'sorry mensen, maar het gaat nogal slecht met ons, weten jullie een oplossing?'

En ik schrijf terug 'zit er maar niet over in, ik ga wel 2 maanden vooruit betalen."

Never!

Overigens, ik moest toen voor mijn acceptgiro ineens 5 gulden betalen bij KPN. Dat was voor mij de reden om meteen te vertrekken.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip zou zijn. Betaal minder bonussen en belazer niet je klanten

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk idee, weer per acceptgiro gaan betalen. Maar wat zijn de kosten daarvan?

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:16: Leuk idee, weer per acceptgiro gaan betalen. Maar wat zijn de kosten daarvan?

Inderdaad en acceptgiro is zo 1980
Kost bomen en extra geld, dus slecht idee.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 11 dec 2013, 12:48: Maar waarom geloof je dat juist wel?

Ik krijg een brief van een bedrijf, 'sorry mensen, maar het gaat nogal slecht met ons, weten jullie een oplossing?'

En ik schrijf terug 'zit er maar niet over in, ik ga wel 2 maanden vooruit betalen."

Never!

Overigens, ik moest toen voor mijn acceptgiro ineens 5 gulden betalen bij KPN. Dat was voor mij de reden om meteen te vertrekken.

Vertrekken is lastig als ze in kartel dit soort dingen voor jou bepalen
Het zijn soms net bankiers

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe groot is de schade per maand uitgedrukt in centen met 2 cijfers achter de komma?

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:40: Hoe groot is de schade per maand uitgedrukt in centen met 2 cijfers achter de komma?

Als alle bedrijven dit gaan nadoen dan gaat het om meer cijfers voor de komma :>)
Wellicht krijgt u uw salaris ook van uw werkgever vooruit betaald?
Vast niet he? Alimentatie betalen mag ook vooruit. Dat dan weer wel.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooruit betalen heeft natuurlijk wel het voordeel dat als je opzegt, niet nog een flink bedrag na hoeft te betalen.;-)

Sommige mensen, ik niet, hebben ook nog een flinke rekening aan gesprekken en dat betaal je achteraf. Heft elkaar wel een beetje op, maar dat is slechts mijn mening.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

rvschaik schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:54:
jugendstil schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:40: Hoe groot is de schade per maand uitgedrukt in centen met 2 cijfers achter de komma?

Als alle bedrijven dit gaan nadoen dan gaat het om meer cijfers voor de komma :>)
Wellicht krijgt u uw salaris ook van uw werkgever vooruit betaald?
Vast niet he? Alimentatie betalen mag ook vooruit. Dat dan weer wel.

Uw huur, gas, licht, water en verzekeringen betaalt u ook vooruit.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:58: Vooruit betalen heeft natuurlijk wel het voordeel dat als je opzegt, niet nog een flink bedrag na hoeft te betalen.;-)

Sommige mensen, ik niet, hebben ook nog een flinke rekening aan gesprekken en dat betaal je achteraf. Heft elkaar wel een beetje op, maar dat is slechts mijn mening.

Dan moeten ze dat tijdig factureren en desnoods een brg vragen voor het gemiddeld besteedde bedrag, dat doet PostNL ook. Het een heeft overigens niets met het ander te maken.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 11 dec 2013, 14:02:
rvschaik schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:54:
jugendstil schreef op woensdag 11 dec 2013, 13:40: Hoe groot is de schade per maand uitgedrukt in centen met 2 cijfers achter de komma?

Als alle bedrijven dit gaan nadoen dan gaat het om meer cijfers voor de komma :>)
Wellicht krijgt u uw salaris ook van uw werkgever vooruit betaald?
Vast niet he? Alimentatie betalen mag ook vooruit. Dat dan weer wel.

Uw huur, gas, licht, water en verzekeringen betaalt u ook vooruit.

Wat net zo belachelijk is, maar die hebben het fatsoen om het de 30e pas af te schrijven.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is TS (Topic Starter) ooit rond de 12 de van de maand abonnee geworden? Dat verklaart veel.

En wat huur betreft, dat is niet belachelijk, dat is een "brengschuld".

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 dec 2013, 14:53: Is TS (Topic Starter) ooit rond de 12 de van de maand abonnee geworden? Dat verklaart veel.

En wat huur betreft, dat is niet belachelijk, dat is een "brengschuld".

Wie heeft hier verklaard dat het bij huur belachelijk is? bovendien heeft brengschuld niets te maken met vooruit of achteruit betalen maar met waar je betaald

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 dec 2013, 14:53: Is TS (Topic Starter) ooit rond de 12 de van de maand abonnee geworden? Dat verklaart veel.

En wat huur betreft, dat is niet belachelijk, dat is een "brengschuld".

Op welke datum je besluit om iets af te nemen is niet relevant. Het gaat om een termijnbetaling die je als afgesproken vooruit betaald. Dat daar twee of drie dagen voor genomen worden is billijk naar 19 dagen is bespottelijk.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

rvschaik schreef op woensdag 11 dec 2013, 08:45: Is abonnement op de 12e afschrijven niet een beetje erg vroeg.wanneer je al twee maanden vooruit moet betalen

Vroeger smokkelden de banken ook altijd met valutadata maar dat is gelukkig aangepakt.
Mooi doel voor Kassa om nu de andere oplichters aan te pakken