ma
door mariekelaamers Jun 30, 2015 om 12:54
Geldzaken & recht

Betalingen Zorgpremie fbto

Doordat ik werkeloos ben geworden voor twee jaar terug is ons budget ook wat minder geworden. Nu hebben we een behoorlijke achterstand gekregen bij het betalen van de zorgpremie van fbto.Dit omdat ze de premie automatisch de eerste van de maand afschrijven van onze rekening.
Doordat bijna alle rekeningen de 21ste van de maand eraf gaan ( dan komt het salaris van mijn man binnen) is de eerste van de maand ons saldo nihil. Hierdoor word dus alles wat er dan afgeschreven word word dan ook weer gestorneerd door de bank.
Nu hebben we een betalingsregeling afgesproken met fbto en die gaat keurig netjes de 21ste van de maand eraf, nu stort ik dan ook gelijk maar de premie de 21ste naar fbto zodat we geen achterstand meer krijgen.
Wat wil nu het geval, ze trekken dat geld van onze betalingsregeling af waardoor de premie toch weer niet betaald word. We hebben hierover gebeld en krijgen we te horen dat dit niet kan want de premie moet automatisch de eerste van de maand afgetrokken worden en dit kan niet op een andere manier, we kunnen beter stoppen met overmaken want de premie word niet betaald word gezegd.
Wat kunnen we hier aan dien want we willen graag betalen maar we mogen niet waardoor we straks echt in de problemen komen omdat de betalingsregeling San ook weer stop gezet gaat worden omdat we weer een premie achterstand hebben?
We hopen dat jullie ons kunnen helpen.
Met vriendelijke groet: fam. Willemsen

3183 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2015 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mariekelamers,

Eenmalig zorgen dat er voldoende geld op de 1e van de maand op je rekening staat en dan zou je weer bij moeten zijn. Dat dus ipv zelf de premie op de 21e te betalen.

Met vr.gr.

freya
door freya - Jun 30, 2015 om 13:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Toch knap hoor, dat de 21ste het salaris gestort wordt en blijkbaar de eerste van de volgende maand de rekening nagenoeg nihil is....
Het is niet lullig bedoeld hoor, maar als je de eerste van de maand niet meer in staat bent om de nota van FBTO te voldoen, waar leef je de resterende 20 dagen van die maand dan van?

br
door bravehenk - Jun 30, 2015 om 14:19
206 Antwoorden / 0 Vragen

Snap het probleem niet de 21e kan je wel je premie betalen de 1e niet, doordat jezelf maar wat
gaat overboeken ontstaat er een probleem logisch.
In nederland hebben we een mooi woord namelijk reserveren. Als dat niet lukt op 1 rekening dan maar een 2e rekening openen waarop u het geld stort wat overblijft na aftrek alle vaste lasten.Dit is dan uw besteedbaar huishoudpotje.Vellteje papier alle vaste lasten optellen en salaris ervan aftrekken.
U krijgt het salaris per de 21e iedere maand dus eenvoudig budgetteren. Ik krijg mijn salaris om de 4 weken dus iedere maand een andere datum.

gr Henk

ma
door mariekelaamers - Jun 30, 2015 om 15:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is naar heel veel telefoontjes geregeld dat we nu een acceptgiro gaan ontvangen.

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2015 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mariekelaamers schreef op dinsdag 30 jun 2015, 15:00]Het is naar heel veel telefoontjes geregeld dat we nu een acceptgiro gaan ontvangen.

Als je die dan maar wel binnen de betalingstermijn gebruikt!.

freya
door freya - Jun 30, 2015 om 15:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En als het een beetje wil is het te betalen bedrag op de acceptgiro met een paar euro verhoogd..... Veel bedrijven brengen extra kosten in rekening wanneer de klant met een acceptgiro wenst te betalen in plaats van per automatische incasso.

Ik voel de volgende vraag van de vragensteller al aankomen....

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die acceptgiro kost weer extra geld. Maar u houdt er een wonderlijke administratie op na. De 21ste kunt u betalen, maar de 1ste niet.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@reflecs

Allang blij? De Ts zet het verhasl om 12.54 hier neer en om 15.00 wordt geschreven dat het is opgelost. Lijkt Overtoom wel;-)

zoekster
door zoekster - Jun 30, 2015 om 16:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 30 jun 2015, 16:10][quote=freya schreef op dinsdag 30 jun 2015, 15:26]En als het een beetje wil is het te betalen bedrag op de acceptgiro met een paar euro verhoogd..... Veel bedrijven brengen extra kosten in rekening wanneer de klant met een acceptgiro wenst te betalen in plaats van per automatische incasso.

Ik voel de volgende vraag van de vragensteller al aankomen....

Ik zal ook even voelen.
...
Nee, niks.

Die vond ik wel grappig.

@mariekelaamers, jammer dat u op eigen houtje die betaling bent gaan doen, dan 'denkt' een bedrijf dat u extra vlug uw betalingsregeling aan het aflossen bent. Ik begrijp niet waarom u dat bent gaan doen en waarom u niet heeft gewacht tot de eerste. Is er soms een beslaglegging die de eerste van de maand plaatsvindt? Of een andere kostenpost die naar uw idee wel kan wachten?
U wil graag betalen maar mag niet. Het mag wel, maar dan via automatische incasso de eerste van de maand.

zoekster
door zoekster - Jun 30, 2015 om 16:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O sorry, ik had de overtoom gemist ;-)

Redacteur
door Redacteur - Jun 30, 2015 om 16:37
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen on topic reageren, dus ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie