vo
door vonnie2 Sep 11, 2007 om 12:15
Geldzaken & recht

Betalingsafspraak met incassobureau

Hallo vandaag heb ik inc.bur Transfair aangeboden om de 108,00 die ik schuldig ben ivm een openstaande rekening van UPC op 23.9 te betalen. Zij gingen hier niet mee akkoord.

We praten over twee weken! Ze zeiden dat ik het dan maar ergens moet gaan lenen! Mag dit zomaar of moet een inc.bureau dit aanbod van mij eigenlijk accepteren. Of moet ik UPC schrijven? Heeft iemand een advies ?

566 6 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Sep 11, 2007 om 12:39
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Een kleine nuancering is op zijn plaats. Een incassobureau heeft de vordering van UPC overgenomen en is hiermee de schuldeiser geworden. Net als elk ander bedrijf mogen zij een betalingstermijn hanteren en bij overschreiding rente in rekening brengen. Houd er dus wel rekening mee, dat bij betaling over 2 weken, de rente derhalve ook zal oplopen (al zal dat waarschijnlijk niet erg veel zijn).

Mvgr - B

vladja
door vladja - Sep 11, 2007 om 13:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het incassobureau is niet de schuldeiser geworden. Het incassobureau is slechts - in opdracht van de schuldeiser - de incasseerder geworden in dit geval.

Vladja

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2007 om 17:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

een kleine nuance: maak als u kunt nu al bijv € 5,00 over. Daarmee is de gestelde vordering van de baan. men kan dan wel een nieuwe doen voor het bedrag minus de € 5,00. De rest gewoon op 23/9 betalen.

vladja
door vladja - Sep 11, 2007 om 23:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Incassobureaus hebben net zoveel rechten als uw buurman. Geen dus. Dat is anders bij een echte deurwaarder.

U hoeft die opmerking dus niet te accepteren. Betaal gewoon op 23.09 het bedrag.

Als u zelf heel netjes wilt zijn, dan kunt u er een gewone brief tegen aan gooien aan het incassobureau waarin u vermeldt dat u op 23.9 het geld zult overmaken.

Vladja

vo
door vonnie2 - Sep 11, 2007 om 23:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal, goh ik ben hier eigenlijk net nieuw en ik had niet verwacht zo snel allemaal tips te krijgen.

Ik heb vanmiddag een brief geschreven aan Transfair en een cc aan UPC. Overigens zag ik later pas dat er in de brief van Transfair stond dat als ik een betalingsregeling wilde ik een bepaald nummer kon bellen. Nou ja.. Maar goed, de brieven zijn weg en morgenochtend maak ik idd direct ook een aantal euro's over. Bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte van het vervolg.