ki
door kippendief Jan 20, 2015 om 13:24
Elektronica & tv

Betreft wijziging canal digitaal

Wij hebben een basis tv abonnement via Canal digitaal (kastje met kaart) zodat we via de schotel televisie kunnen kijken als we dit willen.
Voor ons is er zo direct geen andere optie omdat we buitenaf wonen.

Vandaag kregen we een brief van Canal digitaal dat onze kosten per april 2016 met bijna 60 % omhoog gaan omdat de mediawet per april 2016 gaat veranderen. De signaal van de zenders NPO 1,2 en 3 zullen vanwege de bezuinigingen niet meer gratis via de satelliet beschikbaar worden gesteld en door aanscherping van de mediawet moet Canal Digitaal minimaal 30 tv zenders uit het zenderpakket aanbieden. We krijgen dan wel 50% korting als we overstappen naar een nieuw breder pakket.

Heb even de bekendmaking hierover bij gezocht en kan zo direct niets terugvinden mbt de kosten van het doorzenden van het signaal.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-10633.html

We zijn niet zulke televisiekijkers en zijn een beetje verbaasd dat we straks opeens zenders en extra kosten opgedrongen krijgen om aan de nieuwe mediawet en bezuinigingen te kunnen voldoen.

Betalen we niet via de belastingdienst voor het doorzenden van televisiesignaal?

Wie kan hier nader uitsluitsel over geven?

13222 29 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorheen kreeg CD betaald voor het doorzenden van Ned 1, 2 en 3. Sinds augustus 2014 niet meer.

Degenen bij CD met een abonnement merkten in oricipe verleden jaar niets van die wijziging. Alleen mensen met alleen een kaart zonder abonnement, konden die drie zenders niet meer ontvangen en moesten, als ze dat wel wilden een abinnement nemen.

Dus dat argument snijdt voor 2016 geen hout.

Het lijkt me ook onzinnig om nu al mededelingen te doen over 2016. Ik ken verscheidene mensen die CD hebben, heb dat zelf ook, maar nog van niemand over die brief gehoord, zelf ook niet.

U zou ook Digitenne kunnen overwegen als het abonnement de spuigaten uit gaat lopen.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2015 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Meer over dit onderwerp is hier KLIK te lezen.

CD is wel heel erg vroeg met die brief, duurt notabene nog meer dan een jaar.

Apetjoek
door Apetjoek - Jan 20, 2015 om 16:54
234 Antwoorden / 16 Vragen

hay, wordt BVN niet als "free to air" ontvangen dan kan u deze ontvangen zonder abbo.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2015 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog meer info KLIK

re
door reyes - Jan 21, 2015 om 11:25
26 Antwoorden / 11 Vragen

Beste kippendief

Als u niet zoveel tv kijkt kunt u ook canal digital opzeggen.
Dan kunt u gewoon alle vrije zenders toch kijken, behalve nederlandse.
Daarbij neemt u van kpn digitenne hebt u alle Nederlandse zenders, belgische
en nog veel meer. en is ook een stuk goedkoper dan cd.
succes reyes

da
door dalmulder - Jan 21, 2015 om 11:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij kijken al jaren naar CD in Duitsland, CD maakt hiervoor ook reclame op zijn website.
Betaalde nu ca 80,- Euro voor het hele jaar, (8 zenders). Sinds januari 2015 kan dit niet meer, kreeg een aanbieding voor 10,- Euro p/m, nood breekt wet. Wat echter CD niet vermeld op zijn WEbsite is dat een ieder die in Duitsland woont en een schotel heeft hangen aan de muur of balkon verplicht is om LUISTER en KIJKgeld te betalen van ca 300,- Euro per jaar en dit is in Nederland niet het geval.
Met mijn belasting betaling in Nederland betaal ik dus 2x deze toeslag. Als ik CD hierop aanspreek zal de reactie wel zijn, kom terug naar Nederland of je hebt pech gehad.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u in Duitsland betaalt aan kijkgeld is natuurlijk niet relevant.

In principe kunt u in Duitsland geen abonnement hebben op de Nederlandse CD, brtaling moet lopen via een Nederlands adres.

Wat u betaalt in Duitsland is voor Duitse zenders en niet voor Nederlandse.

gallito
door gallito - Jan 21, 2015 om 12:09
479 Antwoorden / 66 Vragen

Om o.a. het Canaldigitaal basispakket te kunnen (blijven) ontvangen heb je ook een digitale decoder nodig plus een duo lnb op je schotel.

Met basis HD ontvang je
18 HDTV zenders
+ 170 vrij te ontvangen zenders, waarvan 23 in HD
voor € 17,95 per maand.

zenderlijst

ho
door holy53 - Jan 21, 2015 om 12:13
68 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 21 jan 2015, 11:42]Wat u in Duitsland betaalt aan kijkgeld is natuurlijk niet relevant.

In principe kunt u in Duitsland geen abonnement hebben op de Nederlandse CD, brtaling moet lopen via een Nederlands adres.

Wat u betaalt in Duitsland is voor Duitse zenders en niet voor Nederlandse.

ho
door holy53 - Jan 21, 2015 om 12:21
68 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 21 jan 2015, 11:42]Wat u in Duitsland betaalt aan kijkgeld is natuurlijk niet relevant.

In principe kunt u in Duitsland geen abonnement hebben op de Nederlandse CD, brtaling moet lopen via een Nederlands adres.

Wat u betaalt in Duitsland is voor Duitse zenders en niet voor Nederlandse.

Is al een tijd mogelijk om in Duitsland CD te bekijken. Registratie kan gewoon met buitenlands adres tegenwoordig. Ook betaling gaat gewoon via bank in Duitsland.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holy53

Niet volgens de site van CD.

Kijken is uiteraard geen probleem.

da
door dalmulder - Jan 21, 2015 om 13:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1 is wel heel slecht geinformeerd. Betalen en adres in Duitsland is voor CD geen probleem. Waarom wij Nederlandse TV kijken is dat de Duitse kabelaanbieders geen Nederlandse zenders op hun kabel hebben en willen. Waarom doet de Nederlandse kabel wel Duitse zenders doorgeven. Bij navraag aan de Duitse kabellaars kreeg ik als antwoord dat de Nederlandse progamma's niet het kijken waard zijn en zij de Duitsers geen interesse hebben in al die Talkshows etc.

gallito
door gallito - Jan 21, 2015 om 13:09
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=holy53 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:21]

Is al een tijd mogelijk om in Duitsland CD te bekijken. Registratie kan gewoon met buitenlands adres tegenwoordig. Ook betaling gaat gewoon via bank in Duitsland.

Heb je dit uit eigen persoonlijke ervaring of van horen zeggen?
Heb je de link die dit bevestigd?
Bij mijn weten staat het voor in de (verre) toekomst in de planning, maar is het nog niet gerealiseerd..

@dalmulder
De Duitse zenders zijn bijna allemaal 'free to air' dat is de reden van doorzending. De rest van je verklaring is onzin.

ho
door honza23 - Jan 21, 2015 om 13:14
261 Antwoorden / 3 Vragen

als je iets zoekt voor NPO 1, 2 en 3 zijn er 2 goedkope opties:

1) zoek ergens (Marktplaats?) een Digitenne tuner met antenne: dan heb je die zenders gratis

2) ik heb een keer bij de Aldi een TV-set gekocht: antenne, klein apparaatje en aansluiting op TV, was iets van 25 euro, werkt net als Digitenne: NPO 1 2 en 3 gratis te ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dalmulder en @holy53

Wilt u even een link neerzetten waar dat staat op de site van CD, want bij hun eigen FAQ staat dat er een Nederlands adres moet zijn en dat er alleen geincasseerd kan worden van een Nederlandse bankrekening.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees bijvoorbeeld hier:

Klik en tik in het zoekvak buitenland in.

audb
door audb - Jan 21, 2015 om 16:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Digitenne zou in theorie overal in Nederland te ontvangen zijn in werkelijkheid is dat echter niet zo of je hebt een hele hoge mast nodig en dan voornamelijk in bosrijke gebieden.
Zelf heb ik in Amsterdam noord een tijdje Digitenne gehad omdat de kabel van UPC stoorde door jawel Digitenne!.
De 30 meter hoge mast bleek namelijk op nog geen kilometer van me huis te staan maar tot me verbazing moest ik voor het goed kunnen ontvangen van de tv signaal een buiten antenne plaatsen.
Nou had dat natuurlijk gekund als ik in een betonnen doos woonde maar daar was geen sprake van het signaal was gewoon te zwak en het bleek later ook dat de antenne`s niet rondom of officieel genoemd omni direct maar een op de stad gerichte antenne!
En zelfs hier in Lelystad waar ik nu woon heb je echt een buiten antenne nodig die je ook nog eens op het dak moet plaatsen anders heb je ook te weinig goed signaal om normaal tv te kunnen kijken,
Helaas is het ook zo dat de tv signaal tegenwoordig digitaal wordt verzonden waardoor deze ook gevoeliger is voor storing.

pe
door peter-10 - Jan 21, 2015 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dalmulder schreef op woensdag 21 jan 2015, 11:31]Wij kijken al jaren naar CD in Duitsland, CD maakt hiervoor ook reclame op zijn website.
Betaalde nu ca 80,- Euro voor het hele jaar, (8 zenders). Sinds januari 2015 kan dit niet meer, kreeg een aanbieding voor 10,- Euro p/m, nood breekt wet. Wat echter CD niet vermeld op zijn WEbsite is dat een ieder die in Duitsland woont en een schotel heeft hangen aan de muur of balkon verplicht is om LUISTER en KIJKgeld te betalen van ca 300,- Euro per jaar en dit is in Nederland niet het geval.
Met mijn belasting betaling in Nederland betaal ik dus 2x deze toeslag. Als ik CD hierop aanspreek zal de reactie wel zijn, kom terug naar Nederland of je hebt pech gehad.

Hallo,

Indien je in Nederland woont en belasting betaald hoef je in een tweede woning in het buitenland GEEN kijk en luistergeld te betalen, dit is een regel die door Europa is vast gesteld.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peter10

Mulder woont in Duitsland. En die beladting kan CD natuurlijk niets schelen.

deexpert
door deexpert - Jan 21, 2015 om 17:44
104 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=holy53 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:21][quote=tijger1 schreef op woensdag 21 jan 2015, 11:42]Wat u in Duitsland betaalt aan kijkgeld is natuurlijk niet relevant.

In principe kunt u in Duitsland geen abonnement hebben op de Nederlandse CD, brtaling moet lopen via een Nederlands adres.

Wat u betaalt in Duitsland is voor Duitse zenders en niet voor Nederlandse.

Is al een tijd mogelijk om in Duitsland CD te bekijken. Registratie kan gewoon met buitenlands adres tegenwoordig. Ook betaling gaat gewoon via bank in Duitsland.

Zo zie je maar, je kan er niet van uit gaan dat alles wat op internet staat ook klopt. CD heeft in de grensstreek met België en Duitsland zelfs wervingsacties gedaan. Langs de deur met leuke aanbiedingen. Nu is het dus mogelijk om op je buitenlandse adres te laten registreren.

da
door dalmulder - Jan 21, 2015 om 18:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1, als je zo bijdehand bent als je je voordoet en alleen negatieve reacties plaatst. Dan weet je zelf ook wel de weg te vinden om te betalen en aanmelden via Duitsland.
Ik heb het idee dat je het eigenlijk wel eens bent met de prijsverhoging van CD.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

=dalmulder schreef op woensdag 21 jan 2015, 18:32: tijger1, als je zo bijdehand bent als je je voordoet en alleen negatieve reacties plaatst. Dan weet je zelf ook wel de weg te vinden om te betalen en aanmelden via Duitsland.
Ik heb het idee dat je het eigenlijk wel eens bent met de prijsverhoging van CD.

WT een rare reactie van u. Wat heeft die prijsverhoging in 2016 van doen met het kunnen hebben van een abonnement in het buitenland?

En kijkgeld betalen in Duitsland heeft toch ook niets van doen met het hebben van een Nederlands abonnement?

welcome
door welcome - Jan 21, 2015 om 21:25
39 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, moet ik de NPO bedanken of de Staatsecretaris voor het kwijt raken van mijn NPO ontvangst, het is van de gekke. Voor HD ontvangst moet je een verplicht abonnement afsluiten voor zenders die je niet wilt, alleen NPO kan niet, ik moet ook de bagger van commercieel er bij nemen en BETALEN voor een commerciele zender is uit den boze. Vrije ontvangst van DVB-T2 is er niet eens, uitsluitend over de schotel kan je HD ontvangen, en de winst hiervan gaat naar Luxemburg. Ook zit ik met een verlies van €250 van kaarten en CA modules, mijn dank. Goed, ik kijk nu via het internet en uitzending gemist en BVN, die wel een goed beleid hebben gevoerd om dit mogelijk te maken, maar iemand heeft zitten te slapen bij het afsluiten van het contract met Canal+. Ze hebben een monopoly en dat is uitbuiten geblazen. Eerst was er voor €10 een offer, maar dat was gauw weg. Gelukkig heb ik de Duitse, Franse, Engelse en Italiaanse zenders gratis en in HD, want Canal+ hanteert machts misbruik.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@welcome

U begrijpt het niet zo goed. Eerst werd CD betaalt voor het doorgeven van 1,2 en 3. Dat is verleden jaar augustus gestopt. En nu geeft CD het niet meer gratis door. Simpel toch?

Toch goed voor uw taalontwikkeling? Al die buitenlandse zenders.

welcome
door welcome - Jan 22, 2015 om 20:59
39 Antwoorden / 2 Vragen

Heer Tijger,
Ik denk helaas dat u het niet begrijpt, Canal+ heeft Multichoice overgenomen en ik ga nog verder terug, toen ik nog een Luxcrypt decoder moest gebruiken en CD was niet aan de horizon te zien en nog verder terug was het Filmnet. Na de overnames moesten er elke keer weer nieuwe kaarten worden gekocht en zo kosten de overnamens niets. Later bij HD moest er wederom nieuwe kaarten gekocht worden en ook werd Irdeto afgeschaft dus ook gelijk nieuwe CAM's moesten aangeschaft worden. Toen de Luxemburgse zenders over gingen op Digitaal werden ze gratis uitgezonden en later werden ze betaal zenders. Multichoice was toen niet gelukkig dat de Ned1,2 en 3 gratis werden doorgegeven, want als je een kaart bestelde werd je in eerste instantie afgepoeierd, want daar was geen commissie en wilden ze het hele pakket aansmeren. Ik weiger om te betalen voor een reclame zender, daar reclame was bedacht om de programma's gratis te verspreiden. Helaas zitten we in Nedrland met het probleem dat we geen gratis HD televisie kunnen ontvangen zonder gebruik te maken van een derde partij. DVB-T2 is niet aanwezig, dat zit je met een lage kwaliteit van DVB-T. Voor ouderen met een AOW zijn de kosten vrij hoog voor alle betaal kanalen die er nu zijn en zou de ontvangst gratis moeten zijn, wat is ook beter voor de adverteerders.
Ik krijg verder de indruk dat u voor CD werkt gezien al uw commentaren, dat doe geen moeite of wil je mijn smartcard nummers hebben om ze te activeren?

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@welcome

Ik ben het helemaal eens met uw verhaal dat het kijken naar CD gratis moet zijn voor AOW-ers. Fijn, hoef ik ook niets meer te betalen.;-))

En dan nog even uw opmerking dat ik wel voor CD zou werken. Gelukkig niet, geniet al jaren van mijn AOW en ik zou dan zeker een gratis abonnement eisen.

Maar ik zou zeggen, zoek mijn reacties over CD kwesties eens op en lees die. Ze zouden echt niet blij met mij zijn als hun medewerker.

Ook ik had Irdeto en Cam's, liggen allemaal in het archief naast de regelmatige schriftelijke correspondentie die ik met CD gevoerd heb over hun fouten.

Daar gaat dus mijn bonus.

Cookies
door Cookies - Jan 22, 2015 om 22:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Voor ouderen met een AOW zijn de kosten vrij hoog voor alle betaal kanalen die er nu zijn en zou de ontvangst gratis moeten zijn........

Wel ja, het moet toch niet gekker worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 22 jan 2015, 22:19]........Voor ouderen met een AOW zijn de kosten vrij hoog voor alle betaal kanalen die er nu zijn en zou de ontvangst gratis moeten zijn........

Wel ja, het moet toch niet gekker worden.

Bent u het daar dan niet mee eens?;-)) ik kan dat maar moeilijk betalen hoor met al mijn bijbanen.;-))

garnicservice
door garnicservice - Apr 14, 2015 om 01:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

CD heeft gewoon de monopoly positie op satelliet gebied.
Het is kiezen tussen beeld of geen beeld.

Wij kiezen voor het laatste (geen beeld)

Trouwe klanten kennen ze niet , klantvriendelijk staat niet in hun woordenboek.
Door het afschaffen van het set top box pakket ,
Houden wij het voor bekeken wat de M7 group betreft.

Dag Dag Canal Digitaal , Dag Dag Tv- Vlaanderen.