mi
door mikevenlo Nov 4, 2015 om 18:31
Geldzaken & recht

Betrouwbaarheid beleggen via internet

Ik ben met TradeSolid in zee gegaan om te beleggen in opties. Ze vragen hoge bedragen om te investeren en beloven veel. Inmiddels heb ik een aantal opties met succes gekocht. Ik heb ca. €4000,- geïnvesteerd en inmiddels heb ik een tegoed opgebouwd van €7200,- Ik probeer nu geld op te nemen maar dat blijkt niet te lukken. Zijn er mensen met gelijke ervaringen en hoe kan ik nagaan of deze brookers solide zijn????

3737 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die zitten op de Bahama,s van uw geld.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan de naam niet vinden op het net. Ik ben bang dat Burgos gelijk heeft.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mikevenlo,

ik vind ook niets van TransSolid op het net.
De AFM kan weinig doen in het buitenland uiteraard. U kunt contact opnemen met het Meldpunt Financiële Markten, voor de contact informatie klik hier.
Voor u zal het wellicht niet veel uithalen, maar het zou mooi zijn als het voorkomt dat anderen in de toekomst hetzelfde overkomt als u nu.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....hoe kan ik nagaan of deze brookers solide zijn????.....
Dat had je dus eerder moeten doen!

Vrees het ergste voor je.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je een link geven naar de site?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik vragen hoe je daar terecht bent gekomen? Niet door zomaar te googlen op beleggen o.i.d.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

burgos schreef op woensdag 4 nov 2015, 19:09: Die zitten op de Bahama,s van uw geld.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook AFM kan transsolid niet vinden.......

Dat wordt waarschijnlijk bij de AFM een melding maken en ook een aangifte wegens bedrog.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/controleer-je-aanbieder?q=transsolid

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb een vergissing gemaakt. de naam van de side is niet transsolid maar tradesolid.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 4 nov 2015, 19:20: Ik kan de naam niet vinden op het net. Ik ben bang dat Burgos gelijk heeft.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 4 nov 2015, 19:20: Ik kan de naam niet vinden op het net. Ik ben bang dat Burgos gelijk heeft.

De naam was verkeerd. het gaat om tradesolid

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hopetobehelping schreef op woensdag 4 nov 2015, 20:10: Beste mikevenlo,

ik vind ook niets van TransSolid op het net.
De AFM kan weinig doen in het buitenland uiteraard. U kunt contact opnemen met het Meldpunt Financiële Markten, voor de contact informatie klik hier.
Voor u zal het wellicht niet veel uithalen, maar het zou mooi zijn als het voorkomt dat anderen in de toekomst hetzelfde overkomt als u nu.

Ik heb al contact gehad met AFM dit werd serieus opgepakt. Dank

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 4 nov 2015, 20:22: Kun je een link geven naar de site?

www.tradesolid.com

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 4 nov 2015, 19:20: Ik kan de naam niet vinden op het net. Ik ben bang dat Burgos gelijk heeft.

De naam was onjuist. Het moet zijnn www.tradesolid.com

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op donderdag 5 nov 2015, 10:01: Ook AFM kan transsolid niet vinden.......

Dat wordt waarschijnlijk bij de AFM een melding maken en ook een aangifte wegens bedrog.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/controleer-je-aanbieder?q=transsolid

Ik had de naam niet goed vermeld. Het moet zijn www.tradesolid.com. Ik heb inmiddels al contact gehad met AFM. dank voor de reactie

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 4 nov 2015, 20:22: Kun je een link geven naar de site?

Ze zijn te vinden via www.tradesolid.com. Dank voor je reactie

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keep trying........

Misschien kunt u ze nu ook benaderen (met het juiste adres).

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mikevenlo,

Al eens contact met ze opgenomen?
Mail, chat? Klik hier.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mikevenlo,

hoop dat de AFM u verder helpt.
Als ik kijk op http://www.tradesolid.com/ zie ik in ieder geval dat het hoofdkantoor gevestigd is in de UK. Dat bied in ieder geval meer perspectief dan een bedrijf op de Bahama's.
Zou als ik u was zoals edrick3 ook al aangeeft nogmaals proberen om contact met ze op te nemen, klik hier.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt niet uit al staan ze op de lijst van AFM als het een buitenlandse partij is, verschuild de AFM zich achter het Europese paspoort met andere woorden zij geven vergunning af omdat de partij al een vergunning heeft in het desbetreffende land waar ze gevestigd zijn. En zag dat het om Binary Options gaat wens je veel sterkte heb het zelfde gehad je krijg niet je geld terug is al een keer op RTL programma geweest met EZ Trader, mensen kregen hun winsten en inleg ook niet terug heb een klacht bij AFM neer gelegd maar die verschuilen zich achter regeltjes dus zou niks meer met Binary Options doen want heb al verschillende klachten gehoord over partijen waarvan de hoofdzetel in het buitenland is. Zoals Banc de Binary ook.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geleerd van de politici:
Veel beloven en weinig geven
doet de gek in blijdschap leven.

Waarom zijn dit soort oplichters toch zo succesvol ?
Simpel: de NL-er gunt zichzelf het mislopen van een voordeeltje niet.

Dus, stinken zo velen ik al dit soort aanbiedingen.
Van "U geeft gewonnen", zonder ooit met die loterij deelgenomen te hebben tot..,
"Uw betoverachtergrootoma heeft U als enige nagelaten" en..
"als weduwe van oplichter X in diep Afrika willen we juist U multi-miljonair maken,
dus..

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen goed lezen het is TradeSolid. Dit bedrijf bestaat pas sinds 2015, en is gevestigd op Anguilla,een eilandje (Engels belasting paradijsje) in de buurt van de Virgin Islands. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Ik kan niets vinden over hun reputatie en of zij wel een vergunning hebben voor trading binnen de EU. Mede gezien het korte bestaan, zou ik nooit zaken doen met dit bedrijf. Het is erg onhandig om pas als er problemen ontstaan, dit uit te gaan zoeken. Ik ben bang dat je een groot probleem hebt om je geld terug te krijgen. Je zou in reviews kunnen vertellen wat dit bedrijf je flikt, daar hebben ze een hekel aan, omdat dat ze altijd nieuwe klanten kost. En neem contact op met de AFM, voor advies over wat je zou kunnen doen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op donderdag 5 nov 2015, 11:11: Keep trying........

Misschien kunt u ze nu ook benaderen (met het juiste adres).

Nee dat lukt niet meer. Mijn e-mails worden niet meer beantwoord.
Een paar dagen geleden belden ze zo ongeveer elke dag op nu si er plotseling complete radiostilte. Ik vrees dat ik er inderdaad ingetuind ben en dat ik mijn verlies maar moet nemen. Niet dat ik meteen op mijn rug ga liggen; ik zal doen wat ik kan om te kijken of er nog wat te halen is maar ik vrees van niet. Mijn account is plotseling ook opgeheven. Ik kan dus ook niets meer doen met mijn eigen geld. Het blijken gewoon een stelletje oplichters.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

jodocus2 schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:28: Mensen goed lezen het is TradeSolid. Dit bedrijf bestaat pas sinds 2015, en is gevestigd op Anguilla,een eilandje (Engels belasting paradijsje) in de buurt van de Virgin Islands. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Ik kan niets vinden over hun reputatie en of zij wel een vergunning hebben voor trading binnen de EU. Mede gezien het korte bestaan, zou ik nooit zaken doen met dit bedrijf. Het is erg onhandig om pas als er problemen ontstaan, dit uit te gaan zoeken. Ik ben bang dat je een groot probleem hebt om je geld terug te krijgen. Je zou in reviews kunnen vertellen wat dit bedrijf je flikt, daar hebben ze een hekel aan, omdat dat ze altijd nieuwe klanten kost. En neem contact op met de AFM, voor advies over wat je zou kunnen doen.

Contact met het AFM heb ik al. De suggestie om in reviews te vertellen wat ze me geflikt hebben is prima maar waar kan ik dat het beste doen?

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Raadpleeg http://www.tradesolid.com/client-testimonials/. en start zelf een een live chat.
Ik heb VARA adres meegezonden met de klachten. Ik krijg steeds antwoord. Maar niet of ze terugbetalen. Tradesolid kan op je naam checken of het een en ander klopt, krijg ik de indruk.
Op Google map het bedrijf niet te vinden. Zit in een zijstraat waar geen auto mag doorrijden.
Ze willen Google translate niet gebruiken. Is geen nederlands sprekende persoon aanwezig.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Steeds lopen mensen erin. Beleggen of andere bankzaken doen bij een vrij onbekende bank in Verweggistan.
Kijk bv. naar de Icesave affaire.
In Nederland zijn goede beleggingsbanken genoeg te vinden. Misschien rekenen ze een paar promille meer, maar bekend bij de AFM en relatief heel weinig risico.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

mikevenlo schreef op vrijdag 6 nov 2015, 14:24:
jodocus2 schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:28: Mensen goed lezen het is TradeSolid. Dit bedrijf bestaat pas sinds 2015, en is gevestigd op Anguilla,een eilandje (Engels belasting paradijsje) in de buurt van de Virgin Islands. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Ik kan niets vinden over hun reputatie en of zij wel een vergunning hebben voor trading binnen de EU. Mede gezien het korte bestaan, zou ik nooit zaken doen met dit bedrijf. Het is erg onhandig om pas als er problemen ontstaan, dit uit te gaan zoeken. Ik ben bang dat je een groot probleem hebt om je geld terug te krijgen. Je zou in reviews kunnen vertellen wat dit bedrijf je flikt, daar hebben ze een hekel aan, omdat dat ze altijd nieuwe klanten kost. En neem contact op met de AFM, voor advies over wat je zou kunnen doen.

Contact met het AFM heb ik al. De suggestie om in reviews te vertellen wat ze me geflikt hebben is prima maar waar kan ik dat het beste doen?

Het is nogal een rommeltje op het internet als het om dit soort bedrijven gaat. Op de site www.scambook.com staat wel een soortgelijke klacht over TradeSolid.
Zie link: http://www.scambook.com/report/view/342658/tradesolidcom-Complaint-342658-for-$5,000.00
Kan de AFM je niet verder helpen, er moet in Engeland toch een instantie zijn waar je dit kunt aankaarten. Er bestaat geloof ik ook een soort Europese AFM. Dit lijkt mij duidelijk een geval van oplichting dus een strafbaar feit.
Succes !

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De AFM helpt geen particulieren. Je kunt daar alleen iets melden.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte doen een optie?