Betrouwbaarheid budget air
Ik heb een vliegreis geboekt via budget-air. Geld overgemaakt/afgeschreven van rekening.
Krijg ik een melding "Ër is iets fout gegaan tijdens betaling. Let op maak geen nieuwe boeking neem telefonisch contact met ons op. Wij kunnen voor je nagaan of de reservering is gelukt".
Dan neem je contact op 8o ct per minuut en zit dus binnen een mum van tijd aan het max. van 40 euro en dan ben je nog geen steek verder, want dan is er iemand mee bezig en die zal je terug bellen. In afwachting ....... zucht. Durf niets anders te boeken en weet niet of mijn geld terug komt of dat de reis lukt. NOOIT BUDGET AIR MEER VOOR MIJ!!!!!!!!!
Het kan natuurlijk een keer gebeuren. Probeer even contact op te nemen via de website, want waarschijnlijk is het echt een foutje.
Overigens is dat wel wat je krijgt bij "budget" als u voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten dan zult u dit merken in de service van het bedrijf. Zie goedkope telecom provider etc.
Ja, da's balen. Zo weet BudgetAir je uitgaven wel lekker op te schroeven en zij hun inkomsten. Wel klantonvriendelijk dat zij u niet bellen. U kunt een mail sturen aan info@bugetair.nl. Er staat ook een telefoonnummer op hun site waarmee je het bedrijf vanuit het buitenland kunt bellen. Als je =31 vervangt met een nul kom je op 023-5176310. Probeer dat eens.
80 cent per minuut, gewoon schandalig. Dit is volgens mij gewoon een verdien model van deze Nederlandse toko.
BudgetAir.nl
Piet Heinkade 55
1019 GM AMSTERDAM
Een gesprek met een klantenservice mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten, naast gebruikelijke belkosten.
klik HIER
en dien een klacht in bij consuwijzer (dan gaat het naar de ACM)
klik HIER
[quote=zoekster schreef op maandag 7 jul 2014, 11:21]
Een gesprek met een klantenservice mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten, naast gebruikelijke belkosten.
klik HIER
Als je 1 pagina doorklikt, naar hier, zie je dat Consuwijzer zichzelf tegenspreekt:
"Kost een informatienummer meer dan 15 cent per minuut? Dan moet u ook te horen krijgen wat het gesprek u maximaal gaat kosten. Voorbeeld: "dit nummer kost x per minuut met een maximum van y per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten"."
Dus: hoeveel waarde moet je aan informatie op die site hechten?
@pieterwolters
Er is een verschil gemaakt in de wet tussen gewone informatiediensten, zoals bijv. verkeersdiensten, belspelletjes enz en de klantenservice van een bedrijf.
Dat had beslist duidelijker gemogen in de teksten van consuwijzer, ik heb er dan maar eens de wetswijzigingen zelf op na geslagen. En dit is wat het is:
Als je een overeenkomst met een bedrijf hebt (kan een eenmalige zijn of een duurcontract), je bent dus een klant, mag de klantenservice van een bedrijf óf alleen de gebruikelijke belkosten rekenen of 1 vast tarief van maximaal 1 euro en de gebruikelijke belkosten. Er mag dus geen tarief per minuut voor het 0900 klantenservicenummer worden gevraagd.
Het staat er wel bij consuwijzer
Maar let op: Belt u in Nederland naar een 090x-nummer van een klantenservice? Dan mag dit niet meer kosten dan de gebruikelijke belkosten. Dit geldt alleen voor de klantenservice van een bedrijf waarvan u klant bent.
Belt u naar een klantenservice en brengt de aanbieder een vast tarief in rekening? Dat mag. Maar dit mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten. Uw gebruikelijke belkosten worden hierbij opgeteld.
Wat Budget Air doet mag dus niet, omdat zij hun klanten per minuut aanslaan. (de gebruikelijke belkosten zijn niet die 80 ct p/m maar de gewone verkeerstarieven)
klik HIER
Maar... als je nu geen overeenkomst bent gegaan met het bedrijf, (nog geen klant) mag die dan wel 80 ct vragen met max 40 euro? Dat mag alleen als er andere servicenummers beschikbaar zijn voor de niet-klant waar die zijn informatie kan opvragen. In zo'n geval moet er dus een nummer zijn voor een klant en een nummer zijn voor een niet-klant. Is er maar 1 klantenservicenummer, dan gelden dezelfde regels voor klant als niet-klant.
Dat is hier ook niet het geval, er is 1 klantenservicenummer is.
Daarmee is Budget Air in de fout.
klik HIER
Onder de wetteksten staat de uitleg van diezelfde wetteksten.
Overigens blijf ik erbij dat je ook toekomstige klanten niet zou moeten belasten met een tarief van 80 ct p/m. Ik zou daar nooit een overeenkomst met aangaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer