br
door bruinevos Jul 7, 2014 om 09:51
Vakantie & reizen

Betrouwbaarheid budget air

Ik heb een vliegreis geboekt via budget-air. Geld overgemaakt/afgeschreven van rekening.
Krijg ik een melding "Ër is iets fout gegaan tijdens betaling. Let op maak geen nieuwe boeking neem telefonisch contact met ons op. Wij kunnen voor je nagaan of de reservering is gelukt".
Dan neem je contact op 8o ct per minuut en zit dus binnen een mum van tijd aan het max. van 40 euro en dan ben je nog geen steek verder, want dan is er iemand mee bezig en die zal je terug bellen. In afwachting ....... zucht. Durf niets anders te boeken en weet niet of mijn geld terug komt of dat de reis lukt. NOOIT BUDGET AIR MEER VOOR MIJ!!!!!!!!!

8274 5 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 7, 2014 om 09:54
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan natuurlijk een keer gebeuren. Probeer even contact op te nemen via de website, want waarschijnlijk is het echt een foutje.

Overigens is dat wel wat je krijgt bij "budget" als u voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten dan zult u dit merken in de service van het bedrijf. Zie goedkope telecom provider etc.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 7, 2014 om 11:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ja, da's balen. Zo weet BudgetAir je uitgaven wel lekker op te schroeven en zij hun inkomsten. Wel klantonvriendelijk dat zij u niet bellen. U kunt een mail sturen aan info@bugetair.nl. Er staat ook een telefoonnummer op hun site waarmee je het bedrijf vanuit het buitenland kunt bellen. Als je =31 vervangt met een nul kom je op 023-5176310. Probeer dat eens.

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2014 om 11:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

80 cent per minuut, gewoon schandalig. Dit is volgens mij gewoon een verdien model van deze Nederlandse toko.
BudgetAir.nl
Piet Heinkade 55
1019 GM AMSTERDAM

Een gesprek met een klantenservice mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten, naast gebruikelijke belkosten.

klik HIER

en dien een klacht in bij consuwijzer (dan gaat het naar de ACM)
klik HIER

pi
door pieterwolters - Jul 7, 2014 om 18:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 7 jul 2014, 11:21]
Een gesprek met een klantenservice mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten, naast gebruikelijke belkosten.

klik HIER

Als je 1 pagina doorklikt, naar hier, zie je dat Consuwijzer zichzelf tegenspreekt:

"Kost een informatienummer meer dan 15 cent per minuut? Dan moet u ook te horen krijgen wat het gesprek u maximaal gaat kosten. Voorbeeld: "dit nummer kost x per minuut met een maximum van y per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten"."

Dus: hoeveel waarde moet je aan informatie op die site hechten?

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2014 om 20:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@pieterwolters

Er is een verschil gemaakt in de wet tussen gewone informatiediensten, zoals bijv. verkeersdiensten, belspelletjes enz en de klantenservice van een bedrijf.

Dat had beslist duidelijker gemogen in de teksten van consuwijzer, ik heb er dan maar eens de wetswijzigingen zelf op na geslagen. En dit is wat het is:

Als je een overeenkomst met een bedrijf hebt (kan een eenmalige zijn of een duurcontract), je bent dus een klant, mag de klantenservice van een bedrijf óf alleen de gebruikelijke belkosten rekenen of 1 vast tarief van maximaal 1 euro en de gebruikelijke belkosten. Er mag dus geen tarief per minuut voor het 0900 klantenservicenummer worden gevraagd.

Het staat er wel bij consuwijzer

Maar let op: Belt u in Nederland naar een 090x-nummer van een klantenservice? Dan mag dit niet meer kosten dan de gebruikelijke belkosten. Dit geldt alleen voor de klantenservice van een bedrijf waarvan u klant bent.

Belt u naar een klantenservice en brengt de aanbieder een vast tarief in rekening? Dat mag. Maar dit mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten. Uw gebruikelijke belkosten worden hierbij opgeteld.

Wat Budget Air doet mag dus niet, omdat zij hun klanten per minuut aanslaan. (de gebruikelijke belkosten zijn niet die 80 ct p/m maar de gewone verkeerstarieven)

klik HIER

Maar... als je nu geen overeenkomst bent gegaan met het bedrijf, (nog geen klant) mag die dan wel 80 ct vragen met max 40 euro? Dat mag alleen als er andere servicenummers beschikbaar zijn voor de niet-klant waar die zijn informatie kan opvragen. In zo'n geval moet er dus een nummer zijn voor een klant en een nummer zijn voor een niet-klant. Is er maar 1 klantenservicenummer, dan gelden dezelfde regels voor klant als niet-klant.

Dat is hier ook niet het geval, er is 1 klantenservicenummer is.

Daarmee is Budget Air in de fout.

klik HIER

Onder de wetteksten staat de uitleg van diezelfde wetteksten.

Overigens blijf ik erbij dat je ook toekomstige klanten niet zou moeten belasten met een tarief van 80 ct p/m. Ik zou daar nooit een overeenkomst met aangaan.