de
door denelis May 16, 2015 om 11:10
Vrije tijd & tuin

Betrouwbare site????

Heeft iemand een idee of deze site www.proloopschoenen.nl
betrouwbaar is? Alles lijkt er goed uit te zien maar toch vertrouw ik hem niet omdat de prijzen heel laag zijn €55 en op andere sites €189,95 voor deze producten. Op scamadviser
wordt hij als heel betrouwbaar beschreven.
Zijn dit misschien imitatie producten of namaak?

11415 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 16, 2015 om 11:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo denelis,

Wat denk je zelf?
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook meestal zo.

Bij mij wordt aangegeven: deze site is onveilig!
De site wordt geeneens geladen.

Dus....

Met vr.gr.

hutch
door hutch - May 16, 2015 om 11:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ligt er maar aan wat u onder 'betrouwbaar' verstaat.

Gezien de prijzen is de kans héél groot, dat u Chinese imitatie rommel krijgt, welke via Duitsland geïmporteerd is.

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=denelis schreef op zaterdag 16 mei 2015, 11:10]Heeft iemand een idee of deze site www.proloopschoenen.nl
betrouwbaar is? Alles lijkt er goed uit te zien maar toch vertrouw ik hem niet omdat de prijzen heel laag zijn €55 en op andere sites €189,95 voor deze producten. Op scamadviser
wordt hij als heel betrouwbaar beschreven.
Zijn dit misschien imitatie producten of namaak?

Alles lijkt er goed uit te zien? Zie jij dan fatsoenlijke contactgegevens als naam/adres/telefoonnr.? Ik niet namelijk. Zie ook geen KvK nr. Klachten kun je mailen naar bestshoppay@gmail.com, ook niet bepaald een Nederlands e-mailadres.

Kortom: shop bevindt zich niet in Nederland en je krijgt rommel i.p.v. merkschoenen.

tenormin
door tenormin - May 16, 2015 om 11:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, zou de site maar overslaan, zie nergens contactgegevens, KvK nummer enz. Dit is dan weer het bekende goedkoop is duurkoop verhaal. Niet doen, is mijn advies.

door 14peter - May 16, 2015 om 12:15
567 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens SIDN staat het domein geregistreerd via een regisrar in de Verenigde Arabische Emiraten. Dat staat garant voor chinese imitatierommel waarbij je een flinke douw van de douane tegemoet kunt zien voor de importheffing en belasting of anders een oplichter die middels schimmige constructies buiten beeld tracht te blijven.

de
door denelis - May 16, 2015 om 12:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

proloopschoenen.nl handelend onder Oqium BV
Magdalenenstraat
1811 JR Alkmaar
E-mailadres:bestshoppay@gmail.com
KvK-nummer: 24448901
Btw-identificatienummer: NL820249269B01

onder "algemene voorwaarden" staan bovengenoemde gegevens

Deze gegevens staan gewoon op de site, maar geen tefefoonnummer. Dat is het enige wat mist in gegevens en het is idd een raar e-mailadres.

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En zie wat er gebeurd als je koekelt op Oquim BV KLIK

Maar goed, je moet het zelf weten. Als jij denkt dat je merkschoenen geleverd krijgt voor dat geld, gewoon doen.

ho
door hopetobehelping - May 16, 2015 om 12:49
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste denelis,

de website bestaat nog maar een paar maanden. Het ziet er allemaal 'erg gelikt' uit maar ik zou als ik u was toch maar een deurtje verder gaan.
Men claimt in de FAQ dat u uw schoenen ook kunt retourneren bij een winkel in Alkmaar. Het is maar de vraag of dat klopt, de prijzen daar zijn hele andere prijzen.

Bij een keuze op de website krijg ik een melding "website bestaat niet" met een vermelding naar 23sportschoenenoutlet.nl (waarschijnlijk een foutje bij het kopiëren van de vorige website). Ook een website gevestigd in de Verenigde Arabische Emiraten (nu niet bereikbaar, wellicht uit de lucht gehaald).
Met enige regelmaat komt men met een nieuwe website en dat zal niet zijn omdat de vorige zo goed en betrouwbaar was. Ik zie een paar berichten met Google dat de afschrijvingen richting China gaan.

Zou er als ik u was dus niet aan beginnen. Ik zou bijna zeggen 'ik eet mijn sportschoenen op' als het niet om imitatie spullen uit China gaat.

door 14peter - May 16, 2015 om 12:54
567 Antwoorden / 2 Vragen

O het zit netjes in Alkmaar, net als bij deze vraag...

ho
door hopetobehelping - May 16, 2015 om 12:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste denelis,

excuses, zie het nu pas.
Bij de winkel in Alkmaar waar men claimt dat u uw schoenen kunt retourneren staat 'Permanent gesloten'. Het bedrijf Is uitgeschreven bij de kamer van koophandel.
Nog een reden lijkt mij om er maar niet aan te beginnen.

edrick3
door edrick3 - May 16, 2015 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@denelsi,

Kijk ook nog eens bij deze TIP ter info.

valerius-2
door valerius-2 - May 16, 2015 om 20:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U voelt zelf al aan dat dit niet zuiver is, ga dus maar uit van gevoel.

de
door denelis - May 16, 2015 om 20:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties,
Weet ik het helemaal zeker dat ik het niet ga doen.
Het product is ook niet in de winkel te vinden het hier 7 sportzaken gehad en konden hem wel bestellen maar hadden hem niet in de winkel.
Vandaar het online zoeken naar de goedkoopste.
Nu maar bij de fabrikant zelf bestellen.

lo
door loesje--grendel - May 19, 2015 om 08:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dom genoeg wel schoenen besteld, moest ook nog inklaringskosten en BTW aan DHL betalen, toen kwam ik er pas achter dat de schoenen uit Hong Kong kwamen en niet zoals op de site vermeld uit Duitsland....Bij het openmaken van het pakje ontdekte ik dat het niet de bestelde schoenen waren en ook nog de verkeerde maat. Ik koop al jaren via internet en dit is de eerste slechte ervaring....Waarschuwing dus.....NIET KOPEN VIA DEZE SITE....voor mij een dure les......voor ieder ander een waarschuwing.

ri
door rinus6 - Aug 13, 2015 om 09:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties, ik vond de site al verdacht en na dit alles gelezen te hebben ben ik er 100% zeker van dat ik niks via deze site koop. Ook een andere site die op dezelfde manier te werk gaat is pvmmultimedia.nl Ook zeer lage prijzen, geen iDeal mogelijkheid, wat al zeer verdacht is, en ook verzendkosten van 13euro... Dus het komt van heel ver, niet uit Nederland in ieder geval. Geen contactgegevens, niet makkelijk te vinden in ieder geval, ook zeer verdacht. Pas dus op.