elton39
door elton39 Jun 6, 2007 om 17:39
Geldzaken & recht

Bewindvoerder

Ik zit in schuld sanering een pijnlijke stap op zich maar beter laat dan nooit. schuldsanering is al pijnlijk maar onderstaand maakt hetnog pijnlijker.

Nu heb ik een vraag over bewindvoerders in het algemeen,ik heb  er 1 die geen greintje menselijk toont,ik weet ze is voor de schuldeisers maar heb gewoon slechte ervaringen met haar, een niet nader te noemen bewindvoeder te Vroomshoop (ov) ik heb 2 vragen

  1. Zijn er mensen met de zelfde (nare)ervaring

  2. Hoe gaan jullie daarmee om

Alvast bedankt voor reactie Elton

2387 5 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jun 6, 2007 om 18:21
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi Elton, Als u in de begin periode zit is het een zure appel, u krijgt huisbezoek en alles wordt ge-inventariseerd. U krijgt een vrij te laten bedrag en dat is het. Anders dan een curator is de bewindvoerder er voor u. Ik weet niet of u in budgetbeheer zit of uw zaken zelf regelt (zoals in mijn geval ik doe het zelf) van mijn bewindvoerder hoor ik niets en zij controleert op afstand. Mocht uw BWV nalatig zijn dan kunt u dat bij de rechter commisaris aangeven en een verzoek indienen u een andere toe te wijzen. Ik heb een link voor u betreft een forum voor lotgenoten en wie weet is uw BWV daar bekend.

http://wsnpforum.messageboard.nl/portal.php

link Kopieren naar adres balk in explorer wie weet wordt u wijzer.

Succes ronny.

elton39
door elton39 - Jun 6, 2007 om 19:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel,het probleem is dat wij haar niet op fouten mogen wijzen en post missen toenwe dit melde aanhaar kwamer nog netgeen vuur uit haar ogen tot dat WIJ dus post kregen via haar van een verkeerde seniet.ik dus een klacht loopt er al en volgens rechtbank wirdt er in de regel geen nwe aangesteld.
En antwoord op uw vraag,nee GKB Drenthe doet mijn financieële kant helaas ook niet geheel vlekkeloos,we moeten rond komen van 55 euro per week volgens BWV moesten we maar huisdieren wegdoen ter besparing,echter zij heeft geen tijd om mails te beantwoorden misschien eeen optie voor haar om haar kinderen naar een naschoolse opvang te brengen.
Ik ga in ieder geval even je link napluizen thx !

ro
door ronny530 - Jun 6, 2007 om 19:44
2751 Antwoorden / 41 Vragen

In mijn geval was er eerst een postblokade en lag de post klaar met vertraging, omdat alles gelezen wordt kon ik die bij de balie van de stadsbank afhalen. De bewindvoerder is maar een klein onderdeel van het geheel hij/zij inventariseert en doet verslag. De werkelijke afhandeling doet de afdeling bewindvoering met soms malloten die niet op mails reageren want de wet schrijft voor alles per brief te doen. met bugdetbeheer heb ik geen ervaring maar van het VTLB wordt een deel gereserveerd. Na gelang de gezinsamenstelling wordt het VTLB bepaald. 55 euro is geen vetpot maar als er geen ruimte is dat zal u toch keuzes moeten maken. Veranderen van BWV heeft als het er een van het zelfde kantoor is geen enkele zin, dan wordt het nog veel moeilijker. De WSNP kent spelregels en als die niet nageleeft worden dan is het de willekeur aan de afdeling bewindvoering. Met andere woorden je ligt er eerder uit dan je er in komt.

Ik hoop dat je op de wsnp site wat verder komt.

Succes Ronny.

ma
door markanika - Jun 18, 2007 om 20:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo elton

Bewindvoerders zijn niet menselijk, ze zullen je vragen niet of nouwelijks beantwoorden. Ik heb 3 jaar in de wsnp gezeten en ben er nu 1.5 jaar uit  ik zat eerst bij de gkb daar wilde ik zo snel mogelijk bij weg want daar krijg je zakgeld en voor de rest moet je op je knieen ik had 4 kinderen te onderhouden maar kreeg me kindebijslag niet. Ik kwam niet onder het gkb uit dacht ik maar bij de vraag aan de bewindvoerder gelukkig niet van de gkb  maar via rechtshulp  mocht ik wel mijn eigen geld in beheer hebben wat de gkb uiteraard niet zag zitten  maar toen ik mijn kinderbijslag op mijn dochter haar rekening had laten storten was het klaar ik werd er terstond uit gezet. Wat een LOL ik heb bijna 3 jaar mijn verplichte afdracht gedaan maar ik kon wel verder me mijn geld doen wat ik wou ik heb zelfs in die tijd een andere auto gekocht geld gesppaart ect.  En om op jou vraag terug te komen leef zo als jij dat wil en vraag na 15 maanden of de postblokade er af mag.  op mijn manier is die 3 jaar zo om gegaan en weet je wat het mooiste is je leert sparen van dat kleine beetje wat je heb. Oja als de 3 jaar om is duurt het nog een half jaar voor dat alles echt rond is .

sterkte en maak er wat van

groeten jolanda

elton39
door elton39 - Jun 18, 2007 om 20:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe bedoel je duurt het nog een half jaar? schuldenvrij is dan toch schuldenvij??

en @ alle anderen dank voor antwoorden..........alhoewel je er niet vrolijk van kan worden