re
door renesimon Mar 16, 2015 om 19:39
Voeding & gezondheid

Bezorgen van medicijnen

Bij mijn vorige apotheek Mediq Heerlerheide veel problemen gehad i.v.m. bezorging. Bezorgingen van de medicatierol werden verkeerd gelabeld, ik moest een brievenbusovereenkomst tekenen, zodat de bezorging door de brievenbus kon geschieden en ga zo maar door. Overgestapt naar een andere apotheek. Alles viel te regelen. Indien ik niet thuis was, werd de rol achterom onder de terrasoverkapping bezorgd. Ik had zelfs een koelbox buiten staan voor de eventueel te bezorgen insuline. Maar wat schetst mijn verbazing, na enkele maanden probleemloos mijn medicatie te hebben ontvangen. Komen er nu ineens vragen over andere bezorgtijden. Ik geef aan dat de medicatie indien ik niet thuis ben de aflevering zoals bovenvermeld kan worden afgeleverd. Dit doen ze ineens niet meer. Ook niet door de brievenbus. Overdag is er niemand thuis om de medicatie in ontvangst te nemen. Bezorging later op de dag is voor hun ook geen optie. Ik weet me geen raad meer. Zo ben ik van de regen in de drup gekomen.

11820 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het over de baxterrol heeft: dit mag, bij ons in ieder geval, nooit in de brievenbus of in een koelbox gelegd worden. Moet altijd iemand thuis zijn om de medicatie in ontvangst te nemen. Hier wordt wel 's-avonds bezorgd. Als u in dezelfde plaats werkt misschien mogelijk om het op uw werk te laten afleveren?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee zij willen van avondbezorging af en de optie afleveren op mijn werk is ook niet handig, daar ik vaak op andere locaties van ons bedrijf zit.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarom gast u het dan niet zelf halen?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 20:39: Maar waarom gast u het dan niet zelf halen?

Wel, dan ben ik het in dit geval met tijger1 eens: u werkt, bent dus mobiel en gaat de medicijnen zelf afhalen b.v. in uw lunchtijd. Zelfs een collega kan, met uw geboortedatum in het hoofd, de medicijnen afhalen. Dat alles is wel toegestaan, wat u in uw O.T. schrijft is, nogmaals, hier niet toegestaan, zeker niet de insuline. Moet er niet aan denken dat, als een ondernemend kind de koelbox zou vinden en gaat experimenteren, en dan de claim die de apotheek krijgt.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad dan maar zelf halen, dat doen de meeste mensen die mobiel zijn en zoiets rondom hun werk moeten plannen.
Gevaarlijk is het niet alleen voor insuline en dat misschien kinderen erbij kunnen. Als een bezorger van een apotheek onderweg iets verliest staat het halve land op zijn kop om die medicijnen te vinden en doet men er zelfs mededeling van op tv vanwege mogelijke gevaren voor bijv. kinderen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aflevering bij buren, familie, vrienden of op een vaste locatie van uw werkgever, waar u het dan kunt ophalen.
U kunt hen op de hoogte stellen hoe de medicatie te bewaren en een eventueel noodzakelijke voorziening hiervoor beschikbaar stellen.
U kunt de oplossing van deze situatie niet eenzijdig bij de apotheek leggen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mens heeft éénmaal in de drie maanden een uurtje tijd om zulke belangrijke dingen als medicijnen, op te halen?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

renesimon schreef op maandag 16 mrt 2015, 19:39: Overgestapt naar een andere apotheek. Alles viel te regelen. Indien ik niet thuis was, werd de rol achterom onder de terrasoverkapping bezorgd. Ik had zelfs een koelbox buiten staan voor de eventueel te bezorgen insuline. Maar wat schetst mijn verbazing, na enkele maanden probleemloos mijn medicatie te hebben ontvangen. Komen er nu ineens vragen over andere bezorgtijden. Ik geef aan dat de medicatie indien ik niet thuis ben de aflevering zoals bovenvermeld kan worden afgeleverd. Dit doen ze ineens niet meer. Ook niet door de brievenbus. Overdag is er niemand thuis om de medicatie in ontvangst te nemen. Bezorging later op de dag is voor hun ook geen optie. Ik weet me geen raad meer. Zo ben ik van de regen in de drup gekomen.

Ik ben er bijna zeker van dat als jij de extra afleveringskosten betaald, want het speciaal bezorgen kost toch extra geld voor die apotheker, je gewoon je medicijnen thuis bezorgd krijgt.
Of is dat de bedoeling niet, of is dat extra betalen voor het bezorgen niet mogelijk?

Ooit, heel lang geleden, ging voor niks de zon op, maar dit wordt steeds meer VVT, oftewel voltooid verleden tijd...

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de reden dat u niet in staat bent de medicijnen even zelf te gaan halen op zaterdag. U werkt blijkbaar full time, dus zult u ook wel instaat om een kwartiertje uw medicijnen te halen. Tenzij u op Tiengemeten woont... Misschien een drone aanschaffen?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:13: Wat is de reden dat u niet in staat bent de medicijnen even zelf te gaan halen op zaterdag. U werkt blijkbaar full time, dus zult u ook wel instaat om een kwartiertje uw medicijnen te halen. Tenzij u op Tiengemeten woont... Misschien een drone aanschaffen?

De meeste apotheken zijn Zaterdags gesloten en dan kan men ook niet zijn eigen medicijnen gaan halen. Tenzij je van apotheek veranderd die bij een ziekenhuis is aangesloten, die zijn (hier althans) zowel Zaterdag en Zondag open. En heeft men 's-nachts medicijnen nodig dan word het zelfs met een taxi thuisbezorgd (omdat we dan naar Den Haag zouden moeten). Dat moet je sowieso zelf betalen.

@gompy-2

Mijn medicijnen worden altijd gebracht; vroeger moest je niet meer kunnen lopen, tegenwoordig is dat veranderd. Of er zal moeten worden betaald? 't Zal wel, maar ik heb in eind Februari al mijn hele eigen risico opge"pilt" dus dat kan me dan ook niet meer schelen. Kijk, als die service er niet was, dan houd het op maar ze vragen het zelfs, dus graag.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Gompy heeft het over extra bezorgkosten, als de Ts het apart op speciale tijden bezorgd wil hebben.

Het is verdikkeme geen pizza. Haal ze zelf, klaar.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

Dat je medicijnen nog gebracht worden geloof ik ook wel, en er zijn wel meer apothekers die dat doen.
Mijn reactie was bedoeld omdat, zoals ik het verhaal begrijp, de apotheker niet meer wil bezorgen op de tijden zoals de TS wenst dat het gebeurd.
Waarschijnlijk uit kostenoverwegingen.
Als TS dan wil dat het speciaal gebracht moet worden dan zal TS in de buidel moeten tasten en misschien worden ze dan wel bezorgd.
Quote:

Klik-> Apothekers bezorgen liever geen medicijnen.

Veel apothekers beperken zo veel mogelijk het thuis bezorgen van medicijnen, terwijl de kosten voor het bezorgen zijn opgenomen in het apotheektarief. Wat zij niet hoeven uit te geven, is dan winst voor de apothekers.

Uit een rondgang langs websites van apothekers blijkt dat zij vrijwel steeds aangeven dat bezorging bij voorkeur alleen plaatsvindt bij mensen die zelf niet in staat zijn om naar de apotheek komen. Bezorging van medicijnen is dus verre van vanzelfsprekend. Dat geldt vooral voor bezorging buiten het eigen verzorgingsgebied. Sommige apotheken berekenen incidenteel ook kosten door aan de patiënt voor bezorging.

Dat apothekers minder geld uitgeven aan de bezorging van medicijnen wordt ondersteund door het rapport ‘Inkoopvoordelen en praktijkkosten apotheekhoudenden 2009, 2010 en 2011’ van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Een standaardapotheek heeft in 2009 een vergoeding van elf duizend euro gekregen voor het bezorgen van medicijnen maar heeft daar in werkelijkheid acht duizend euro aan uitgegeven. Het verschil van drie duizend euro is voor de apotheker zelf.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:54:
Het is verdikkeme geen pizza. Haal ze zelf, klaar.

Die worden ook thuisbezorgd, uiteraard tegen betaling. ?

@gompy-2, ik heb werkelijk toch de indruk dat het hier heel anders gaat de laatste jaren; het lijkt er zelfs op dat ze het graag willen bezorgen. Vraag me niet waarom maar als ik mijn medicatie bestel, gewoon bij de ass. van de dokter wordt al gezegd: liever thuisbezorgd toch? Nou graag. Is natuurlijk wel een groot verschil met de TS: ik moet heel vaak thuis zijn: mijn enige "uitstapjes" zijn tegenwoordig die huizen waar ze zieke mensen onderzoeken. ? Never mind: keep smiling.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de KNMP, de beroeps- en brancheorganisatie voor apothekers, is het gratis bezorgen van medicijnen standaard volgens een artikel uit 2011 dus schijnt het geen gunst te zijn, maar verder heb ik me er ook niet in verdiept, het kan inmiddels ook best wel veranderd zijn hoor.
Klik-> Gratis bezorgen is standaard volgens de KNMP

Begrepen van je ziekenhuis bezoeken Tenormin.
Hoop niet dat het erge dingen zijn???

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor ern apotheek ook efficiënt de medicijnen te bezorgen. Dan hebben de medewerkers meer tijd om alles klaar te maken en het gaat in één ruk de apotheek uit.

Als iedereen alles komt halen, moeten ze de hele dag aan de toonbank staan.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 18:21: Het is voor ern apotheek ook efficiënt de medicijnen te bezorgen. Dan hebben de medewerkers meer tijd om alles klaar te maken en het gaat in één ruk de apotheek uit.

Als iedereen alles komt halen, moeten ze de hele dag aan de toonbank staan.

Tot voor vorig jaar: apotheek: nummertje trekken, waren soms wel 18 wachtenden voor me. Veel, En wat ook in een mens zit is toch: schiet eens op, ja toch? Daar zag ik toch echt wel dat mensen hun recepten verzilverd wilde hebben. Niet dat het uitmaakt (ernstige gevallen daargelaten): een (nieuw) medicijn kan men toch pas de volgende dat starten/innemen.

@gompy-2, ziet er niet "leuk uit", maar onze moderatie weet ervan, dus hoop ik dat ze deze privé mededeling even door de vingers zien.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 18:33:
@gompy-2, ziet er niet "leuk uit", maar onze moderatie weet ervan, dus hoop ik dat ze deze privé mededeling even door de vingers zien.

Maakt totaal niet uit als het weggejorist wordt tenormin, ik heb het nu gelezen en ik kan je alleen maar sterkte toewensen....
Hou je taai..

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft je apotheek geen kluisjes? mijn apotheek (ook mediq) heeft kluisjes. Dan heb ik een pasje en kan ik dag en nacht de medicijnen ophalen. ik zou het ook op zaterdag nog kunnen ophalen tot 14.00 uur en anders bezorgen ze het. kan ook nog tot 19.00 uur als ik het goed heb. Als hier geen oplossing tussen zit is het anders niet een optie om ze door iemand anders op te laten halen?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe gaat het dan bij bezorgen met de "terhandstelling", waarvoor je kosten moet betalen (onder bepaalde voorwaarden)? Krijg je dan geen toelichting meer?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft uw apotheek de beschikking over een medicatierobot die uw medicatie op gewenst moment in de apotheek kunt ophalen?