si
door simon001 Apr 9, 2015 om 18:48
Auto & vervoer

Bezwaar gemaakt: tijd aangepast door storing??

In oktober heb ik een boete gehad wegens parkeren op een plek waar een parkeerverbod geldt. Echter geldt dit bord ( door het onderbord) alleen van 10 tot 11, van 14 tot 15 en van 19 tot 20 uur. Mijn boete stond uitgeschreven om 9:15. Ik mocht daar volgens het bord dus gewoon staan.

Bezwaar aangetekend en nu krijg ik als reactie dat de tijd eigenlijk 10:24 moest zijn vanwege een fout in hun systeem. Kunnen ze dit zo maar maken?

Alvast bedankt!

3074 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je nu wél of niet geparkeerd op een tijdstip dat dit niet mocht?
(Denk het laatste) ;-)

door 1953 - Apr 9, 2015 om 19:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Neen! Mocht niet gewijzigd worden. Laat de kantonrechter hierover maar oordelen.

hutch
door hutch - Apr 9, 2015 om 19:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

1953 heeft gelijk. Men mag het tijdstip niet zomaar wijzigen.
En of TS daar wel of niet geparkeerd heeft op welk tijdstip dan ook, doet niet ter zake.

Er is pv opgemaakt voor het tijdstip 09.15 uur. En daar moet worden vanuit gegaan.

sw
door swat1500 - Apr 9, 2015 om 23:12
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, als de overtreding inderdaad om 10:24 uur is geconstateerd en het tijdstip 09:15 uur inderdaad door een systeemfout is vermeld op de bekeuring dan mag de beschikking aangepast worden.
De tijd dat een foutje in de bekeuring altijd leidde tot vrijspraak is reeds lang voorbij.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2015 om 02:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat mag, lees maar even klik hier, onder Veelgestelde vragen: wat moet ik doen als er een fout.... etc.

door 1953 - Apr 10, 2015 om 04:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=swat1500 schreef op donderdag 9 apr 2015, 23:12]Ja, als de overtreding inderdaad om 10:24 uur is geconstateerd en het tijdstip 09:15 uur inderdaad door een systeemfout is vermeld op de bekeuring dan mag de beschikking aangepast worden.
De tijd dat een foutje in de bekeuring altijd leidde tot vrijspraak is reeds lang voorbij.

Vormfout!

Kon zijn dat de zomertijd nog niet was verwerkt in het systeem van wintertijd.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

.....Kon zijn dat de zomertijd nog niet was verwerkt in het systeem van wintertijd....
Denk het niet! Dan zou er een uur tijdsverschil moeten zijn en geen 1 uur en 9 min.

ac
door acm.smids - Apr 10, 2015 om 13:21
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat meneer pech heeft, ook bij de kantonrechter. Ik zelf kreeg een boete voor parkeren
voor mijn straatdeur .Ik was aan het uitladen . Op het pv stond een ander adres dan mijn adres.
In beroep afgewezen , daarna bij de kantonrechter afgewezen .De argumentatie was dat het
niet uitmaakt waar je staat maar dat je er niet mag staan. al sta je op de Grote Markt in Groningen
en je woont in Maastricht. en ik denk dat hier om hetzelfde gaat. De tijd was verkeerd, dus passen zij deze aan. Winnen van een handhaver is een zeldzaamheid. Ik wens U veel succes.

mo
door mof - Apr 10, 2015 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

als de boete is uitgeschreven op 9h15 dan is die tijd geldig.

Dat is jouw bewijs voor de rechter. Gewoon niet betalen en voor voor laten komen. Dan krijg je gelijk.

Wel nog even een foto van het betreffende bord met onderbord maken ter ondersteuning. Dat is namelijk de reden dat je niet zou hoeven betalen.
Ook als je nu een foto maakt werkt dit weliswaar nog niet als hard bewijs (want dan zou je een foto hebben moeten maken op de dag dat je parkeerde) maar werkt wel versterkend als bijv. zou worden beweerd dat de onderborden er toen nog niet waren. Dat zou dan door de gemeente ondersteund moeten worden met documentatie. En evt. getuigen als u die heeft, werkt ook.

flovo
door flovo - Apr 10, 2015 om 14:28
14 Antwoorden / 0 Vragen

zorg dat je bewijs hebt (foto van bord met onderbord). Bezwaar aantekenen bij het parket met dat bewijs. Als ze het bezwaar niet direct honoreren dan gewoon voor laten komen. Niet het besluit maar de wijze waarop dat besluit aan de gebruiker wordt kenbaar gemaakt (bord met onderbord) is leidend.

pino123
door pino123 - Apr 10, 2015 om 15:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Los even van dat TS niet reageert, blijft het de vraag wanneer de auto er geparkeerd stond. Was dit daadwerkelijk tussen 10 en 11, zal TS meineed moeten plegen om onder de boete vandaan te komen. Lijkt mij niet verstandig.

Stond de auto er daadwerkelijk tussen 9 en 10, kan je het uitvechten voor de rechter.

flovo
door flovo - Apr 10, 2015 om 17:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Pino 123: ik ga er van uit dat Simon001 zich aan die regels heeft gehouden. Zo niet dan blijft alleen een "verschrijving" op het bonnetje over dat wat lastiger is te bestrijden. Omdat ik zo op het oog geen relatie zie tussen de twee genoemde tijdstippen lijkt me dat trouwens niet onmogelijk.

door 1953 - Apr 10, 2015 om 18:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=acm.smids schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:21]Ik denk dat meneer pech heeft, ook bij de kantonrechter. Ik zelf kreeg een boete voor parkeren
voor mijn straatdeur .Ik was aan het uitladen . Op het pv stond een ander adres dan mijn adres.
In beroep afgewezen , daarna bij de kantonrechter afgewezen .De argumentatie was dat het
niet uitmaakt waar je staat maar dat je er niet mag staan. al sta je op de Grote Markt in Groningen
en je woont in Maastricht. en ik denk dat hier om hetzelfde gaat. De tijd was verkeerd, dus passen zij deze aan. Winnen van een handhaver is een zeldzaamheid. Ik wens U veel succes.

Meest steekhoudende van een proces-verbaal is dat naast het adres van overtreding ook wordt vermeld: 'binnen de bebouwde kom van de gemeente ...'