ko
door kocyigit Aug 15, 2014 om 16:41
Garantie & verzekeringen

Bezwaarschrief schrijven

Ik heb een scooter gekocht op 1 juli en ik moest met spoed naar Turkije op 2 juli omdat mijn oma lag op ziekenhuis en had ze heel kritiek. En ik ben 15 augustus terug gekomen En 13 moest het scooter verzekerd zijn dat staat op de papier van rdw en een papier met boete van 360. Hoe kan ik een bezwaar brief schrijven op deze situatie. . Ik had ook niemamd die mijn briefen kon lezen.

1988 19 Rapporteer

ge
door gerboe - Aug 15, 2014 om 17:05
806 Antwoorden / 0 Vragen

U moet binnen 6 weken een bezwaarschrift indienen. Zoiets zou daar in kunnen staan. Succes.

RDW
Adres
Plaats

Betreft : Bezwaarschrift
Uw brief : xxxxxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb van u een brief ontvangen waarin mij meegedeeld wordt dat ik een boete moet betalen omdat ik het kenteken voor mijn scooter met kenteken xxxxxxxxxxxx niet op tijd heb aangemeld.

Vanwege familieomstandigheden was het voor mij niet mogelijk om het kenteken tijdig te registreren. Ik heb de scooter op 1 juli 2014 gekocht. Nog diezelfde dag ontvang ik het bericht dat mijn oma in Turkije zeer ernstig ziek was. Ik ben op 2 juli 2014 hals over kop naar Turkije vertrokken.

Op 15 augustus ben in teruggekeerd naar Nederland. Daar trof ik uw brief aan waarin stond dat de scooter op 13 augustus verzekerd had moeten zijn.

Ik ben me ervan bewust dat ik het kenteken van de scooter tijdig had moeten laten registreren maar door de ziekte van mijn oma en het organiseren van mijn reis naar Turkije heb ik daar niet aan gedacht. Verder was er op mijn adres in Nederland was niemand aanwezig die mijn post las en die eventueel een en ander op had kunnen lossen.

Ik wil hiermee aangeven dat er geen sprake was van opzet maar van overmacht vanwege genoemde omstandigheden.

Hierbij verzoek ik u vriendelijk de boete ongedaan te maken.

Vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ko
door kocyigit - Aug 15, 2014 om 17:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt

mahadma
door mahadma - Aug 15, 2014 om 17:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik wens je succes, maar vrees met grote vreeze dat het vergeefse moeite is. Het RDW heeft de flexabiliteit van een stevig gebouwde U bint.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2014 om 17:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees ook dat het niets wordt, maar het is wel erg lief van gerboe dat hij kocyigit helpt met het schrijven van een nette brief.

ge
door gerboe - Aug 15, 2014 om 17:21
806 Antwoorden / 0 Vragen

dank u wel

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2014 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht ten overvloede

Vergeet vooral niet uw eigen naam en adres te vermelden.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2014 om 17:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En de brief dateren. (datum van schrijven bovenaan de brief)

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2014 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u kunt bewijzen dat u heen en terug naar Turkije geweest bent, dus de vliegtickets, stuur daar dan kopieën van mee. Of misschien van het visum.

ro
door ron530 - Aug 15, 2014 om 18:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U bent de Sjaak want u heeft de scooter niet tijdig verzekert u kunt dus niet aantonen dat de scooter wel verzekert was. Dwingende redenen doen daar niets aan af want u heeft ten allertijde de plicht om de scooter te verzekeren vanaf de dag van tenaamstelling. U had dus op 1 juli al verzekeringsplicht, de marge van 6 weken wordt gehanteerd om de verzekeraar de tijd te geven de scooter als zijnde WAM verzekerd bij het RDW aan te melden. Ergo bezwaar maken is nutteloos want u heeft geen verzekering afgesloten dus ook geen bewijs dat de scooter wel verzekert was.

emcede
door emcede - Aug 15, 2014 om 19:43
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dit had je natuurlijk al op 1 juli moeten regelen. Je denkt vast niet 'Kom, ik ga een scooter kopen'. Dit is vast eerder gebeurd waarna je hem op 1 juli hebt opgehaald. Je had dus vóór 1 juli voor een verzekering per die datum moeten zorgen.

Als het anders is, zet dat er dan in je brief vooral bij. Want ook het RDW denkt dat als je op 1 juli een scooter kunt kopen, je op 1 juli ook een verzekering kunt afsluiten...

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Aug 15, 2014 om 20:15
174 Antwoorden / 1 Vragen

Een eventueel bezwaarschrift maakt geen schijn van kans. Een verzekering regelen doe je meteen na aankoop van een voertuig en dat hoeft geen uren te duren.

sw
door swat1500 - Aug 15, 2014 om 21:05
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Afgezien van het feit dat het bezwaar, behalve uitstel van betaling, niets gaat opleveren, is niet het registreren van belang maar het " schorsen" van het kenteken. Alleen als het kenteken geschorst vervalt de plicht tot verzekeren.
Alle aangevoerde argumenten zullen voor eigen rekening komen.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2014 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kent niemand het spreekwoord: "Niet geschoten, altijd mis" ?

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 21:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 21:33]Kent niemand het spreekwoord: "Niet geschoten, altijd mis" ?

Ik heb een auto jaren lang niet geschorst en niet verzekerd gehad.
Nooit geen boete gezien.
Er werd overigens ook niet mee gereden en het ding stond op eigen terrein.

Zo goed werken die systemen en koppelingen dus niet.
Het is nog geen 2 jaar geleden dat die auto onverzekerd toch naar de schroothoop is gegaan.

U heeft gewoon pech gehad. Boete zal betaald moeten worden.

door 1953 - Aug 16, 2014 om 02:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 15 aug 2014, 17:05]U moet binnen 6 weken een bezwaarschrift indienen. Zoiets zou daar in kunnen staan. Succes.

RDW
Adres
Plaats

Betreft : Bezwaarschrift
Uw brief : xxxxxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb van u een brief ontvangen waarin mij meegedeeld wordt dat ik een boete moet betalen omdat ik het kenteken voor mijn scooter met kenteken xxxxxxxxxxxx niet op tijd heb aangemeld.

Vanwege familieomstandigheden was het voor mij niet mogelijk om het kenteken tijdig te registreren. Ik heb de scooter op 1 juli 2014 gekocht. Nog diezelfde dag ontvang ik het bericht dat mijn oma in Turkije zeer ernstig ziek was. Ik ben op 2 juli 2014 hals over kop naar Turkije vertrokken.

Op 15 augustus ben in teruggekeerd naar Nederland. Daar trof ik uw brief aan waarin stond dat de scooter op 13 augustus verzekerd had moeten zijn.

Ik ben me ervan bewust dat ik het kenteken van de scooter tijdig had moeten laten registreren maar door de ziekte van mijn oma en het organiseren van mijn reis naar Turkije heb ik daar niet aan gedacht. Verder was er op mijn adres in Nederland was niemand aanwezig die mijn post las en die eventueel een en ander op had kunnen lossen.

Ik wil hiermee aangeven dat er geen sprake was van opzet maar van overmacht vanwege genoemde omstandigheden.

Hierbij verzoek ik u vriendelijk de boete ongedaan te maken.

Vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lijkt mij geen verschonende omstandigheid.

door 1953 - Aug 16, 2014 om 02:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tenslotte had u op of vóór dinsdag 1 juli jl. direct de scooter al moeten verzekeren. Dat heet nalatigheid uwerzijds!

Bezwaarschrift heeft geen zin: geen verschonende omstandigheid.

Terzijde: U mocht zomaar 6 weken 'vakantieverlof' opnemen van uw werkgever?

Als u een (bijstand)uitkering heeft dan kan het zijn dat uw uitkering mogelijk wordt beëindigd of gekort, schending van de inlichtingenplicht (art. 17 Wwb), omdat u langer dan 4 weken 'afwezig was'.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 08:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 02:53]

Terzijde: U mocht zomaar 6 weken 'vakantieverlof' opnemen van uw werkgever?

Als u een (bijstand)uitkering heeft dan kan het zijn dat uw uitkering mogelijk wordt beëindigd of gekort, schending van de inlichtingenplicht (art. 17 Wwb), omdat u langer dan 4 weken 'afwezig was'.

Waar slaat deze op opmerking op? Nogal onbeschoft.

door 1953 - Aug 21, 2014 om 00:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 08:31][quote=1953 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 02:53]

Terzijde: U mocht zomaar 6 weken 'vakantieverlof' opnemen van uw werkgever?

Als u een (bijstand)uitkering heeft dan kan het zijn dat uw uitkering mogelijk wordt beëindigd of gekort, schending van de inlichtingenplicht (art. 17 Wwb), omdat u langer dan 4 weken 'afwezig was'.

Waar slaat deze op opmerking op? Nogal onbeschoft.

Zo onbeschoft is het niet!

Het staat immers als terzijde in het Italic geschreven. Topicstarter reageerde tot dusverre niet.

ma
door maarten heest - Aug 21, 2014 om 11:51
463 Antwoorden / 0 Vragen

Al had u het op de kop geschreven. De woorden staan er zoals ze er staan. En u hebt ze opgeschreven.