druifje01
door druifje01 Jul 10, 2011 om 14:12
Computers & telefonie

Bidfun

Hallo. Vandaag kwam ik tijdens het zoeken naar enkele computerartikelen tweemaal bij de site "bidfun" uit. De site is zeer eenvoudig en werkt met het veilingprincipe. Is er iets te zeggen over de betrouwbaarheid van de site en de gehanteerde verkoopmethode? Mij komt het zeer ongeloofwaardig over. Ofwel, hoe komt men aan de te veilen aangeboden artikelen? En, wat gebeurt er als er een gebrek aan het artikel geconstateerd wordt? (Het gaat om een verkoop op centennivo als het echt is, dus geen man over boord bij mislukte aankoop).

37147 18 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jul 10, 2011 om 14:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb nu gezien dat de artikelen uit Engeland komen en dat het bij de prijzen om euro's gaat. Dat is pas te lezen onder het kopje 'over bidfun'.

pschaecker
door pschaecker - Jul 10, 2011 om 14:20
171 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Druifje01,

Dit heb ik gevonden voor je:

BidFun is een dienst die wordt aangeboden door Naxopresence UK Ltd, een naamloze vennootschap in Engeland erkend onder nummer 6882077.

Gevestigd in:
Mayfair House
14-18 Heddon Street
London
W1B 4DA
Groot-Brittannië

De producten op www.bidfun.nl zijn Europese versies (220V, Europese stekkers, PAL, enz.).

Alle prijzen zijn in euro's.

De artikelen worden verzonden door onze fulfilmentpartners in de EU (Amazon, Apple Store, Pixmania, enz.) en er hoeven geen extra belastingen of invoerrechten te worden betaald.

En hier staan de klachten: misleading advertising

tdehond
door tdehond - Jul 10, 2011 om 14:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Lees eens wat reviews door over bidfun:
klik hier

en hier

Ik heb er zelf verder geen ervaring mee. Ik zie ook geen algemene voorwaarden staan.

druifje01
door druifje01 - Jul 10, 2011 om 14:28
1712 Antwoorden / 140 Vragen

O.K. Op een ander site vond ik de informatie dat Bidfun wel betrouwbaar is maar dat bieden ook geld kost en verslavend schijnt te zijn, vooral gevaarlijk voor kinderen. Daar lijkt de site ook haast voor gemaakt. Sluw bekeken.

pschaecker
door pschaecker - Jul 10, 2011 om 14:35
171 Antwoorden / 0 Vragen

Ha een rode duim, is de eigenaar van bidfun hier ook?

druifje01
door druifje01 - Jul 10, 2011 om 14:37
1712 Antwoorden / 140 Vragen

pschaeker, het is een hardstikke goed antwoord. Wellicht heb je gelijk met je vermoeden. Overigens die reviews liegen er inderdaad niet om.

tdehond
door tdehond - Jul 10, 2011 om 14:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 10 jul 2011, 14:28]O.K. Op een ander site vond ik de informatie dat Bidfun wel betrouwbaar is maar dat bieden ook geld kost en verslavend schijnt te zijn, vooral gevaarlijk voor kinderen. Daar lijkt de site ook haast voor gemaakt. Sluw bekeken.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een site die de moeite heeft genomen voorwaarden te maken.

empyria
door empyria - Jul 10, 2011 om 18:31
504 Antwoorden / 3 Vragen

Met een beetje gezond verstand zou ik besluiten hier niet aan mee te doen.

Het ziet eruit als een soort van gokken.

druifje01
door druifje01 - Jul 10, 2011 om 18:36
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Empyria, dat had ik ook al gauw besloten. Ik probeerde alleen wat meer ervaringen los te krijgen daar de reviews tot mijn grote verbazing ook positief waren. Maar dat zegt natuurlijk niets. Dat veilingverkopen is wel een rage apart.

empyria
door empyria - Jul 10, 2011 om 18:42
504 Antwoorden / 3 Vragen

Het is gewoon weer een nieuwe vorm van geldklopperij.

Inderdaad, dat wordt een rage en de bedenkers ervan lopen financieel binnen.
Terwijl er na verloop van tijd vele, waarschijnlijk jonge lui, er zwaar aan verslaafd zullen zijn geraakt...

Die zgn positieve reacties, daar kun je donder opzeggen, die zijn geschreven door gasten achter de schermen van dit zaakje.

Maargoed Druifje, dat het i.i.g. bij de consument onder de aandacht wordt gebracht.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze toch?

herrdroetker
door herrdroetker - Jul 11, 2011 om 22:51
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Druifje01,

Zie BW art. 7:46 lid 2 sub b. De Wet Overeenkomsten op Afstand (BW Afdeling 9A) is niet van toepassing op kopen op een veiling. Geen recht op bedenktijd of annuleren dus.

Das is sehr schön!

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 23:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik vond op een andere site de bevinding dat er biedrobots op de achtergrond meedoen om het bedrag op te krikken.

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2011 om 08:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zondag 10 jul 2011, 14:35]Ha een rode duim, is de eigenaar van bidfun hier ook?

Niet van mij, maar waarschijnlijk omdat je een stuk tekst van de site van BidFun (Over BidFun) hebt gekopieerd. Dat is nou niet echt een zinnige toevoeging.

kl
door klaasm - Jul 25, 2011 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat even te rekenen met de gevens van Bidfun. Stel je krijgt een IPad voor 40 euro. Dan is er 4000 keer op geboden als het met 0,01 euro omhoog gaat. Als je goedkoop biedingen koopt dan zijn ze per bieding 0,60 euro. Dat houdt volgens mij in dat er dan totaal door alle bieders 2400 euro is betaald voor deze IPad. Daar kan je er min. 3 voor kopen, en als je deze dan weer aanbiedt dan loop je volgens mij aardig binnen. Je moet het maar bedenken!!

la
door laros - Sep 15, 2011 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een beetje zoekt naar Bidfun klachten wordt je overweldigd door het geniep ervan. De eerste indruk is dat er hele goedkope mogelijkheden zijn voor je wensen. Pas na enige tijd realiseer je je dat er van je eerste indruk niets klopt. Maar dat gebeurt pas als je wat punten hebt gekocht die je vervolgens alleen maar op kunt maken. Het overbieden gaat uren door. Ondertussen kost elk bodverhoging rond de 60 cent. Het lijkt dat er niet veel geboden is als de teller op zeg 10 euro staat maar in werkelijkheid is er dus 1000 keer geboden. Dat heeft dus 600 euro gekost terwijl er nog steeds geen hoogst bieder is. Al je alle voorwaarden leest is er geen sprake van oplichting, wel het wekken van een verkeerde indruk. Het lijkt bieden maar het is eigenlijk een gokspel met maar 1 winnaar. Ik denk niet dat ze daar een vergunning voor hebben en ze zetten het er natuurlijk niet bij.

Het oncontroleerbare maar sterke vermoeden is dat er door de site zelf meegeboden wordt om de naieve bieder mee te sleuren. Dat zou echt fraude zijn...

be
door berg3125 - Sep 29, 2011 om 14:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

SCAM WARNING

BidFun.com BidFun.co.uk BidFun.co.nz BidFun.ca are one big SCAM

http://www.youtube.com/watch?v=DdXHGGUAZcA

Ik heb het zelf ook getest.
€0.60 cent per bieding, waarna de teller met 1 cent wordt verhoogd. Als de teller (bedrag) op € 20, = staat is er dus al 2000 maal geboden á €0.60 = schik niet € 1200,= in de pot van BIDFUN. een IPAD wordt ( zeggen ze ) gemiddeld voor € 100,= geheild !!!!!!! slik even mee allemaal ehhh ja € 6000,=

si
door sirach - Nov 30, 2011 om 09:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is het bedrag per bieding verhoogd naar 75 euro cent, en dat gaat razendsnel als je even meebiedt, dus ik ben er maar snel meegestopt en uitgelogd, ook heb ik het zeer sterke vermoeden dat BidFun zelf op de achtergrond de biedingen onder een aantal geverifieerde namen op voert, na 24 uur aankijken kom ik bepaalde namen op vele plaatsen tegelijkertijd tegen, het betstaat niet dat je in 1 seconde 3 of meer biedingen kan uitvoeren handmatig, je moet nl je muis verplaatsen en het artikel ook nog een keer aanklikken, dan ben je wel supersnel, sneller dan de lektronica van je computer haast.

ha
door hardox - Feb 20, 2012 om 17:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze[edit - redactie]is wat meer lokaal, van een bedrijfje uit Belgie. Toch een goede ervaring mee gehad.

Heb al iets gewonnen daar, 2 dagen erna al keurig afgeleverd, top.