ka
door kasteeltje Mar 8, 2014 om 21:12
Auto & vervoer

Bij HTM mag geen fouten maken

Onze dochter is beboet vanwege onwetenheid in tram 1 en niet had ingescheckt.HITM schrijft.:Het feit dat zij mogelijk haar OV-chipkaart langs de kaartlezer heeft gehaald betekent dus niet automatisch dat er een geldige check-in heeft plaatsgevonden."
En toch werd onze dochter beboet zonder enig respect terwijl zij genoeg saldo had voor de rit.We betreuren de reactie van HTM op ons bezwaar met bewijzen dat er onduidelijkheid was in de tram bij het in checken.HTM schuilt zich achter regels en niet achter de persoon met goede bedoelingen.

1625 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2014 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de HTM dat zou doen dan had iedereen goede bedoelingen... Ik begrijp dat het onrechtvaardig overkomt, maar ik begrijp de reactie van HTM ook.

Was het de eerste keer dat ze met een OV-chipkaart reisde?

ka
door kasteeltje - Mar 8, 2014 om 21:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

ja het was de eerste keer en dan verwacht je toch een beetje inleven vermogen,want als we allemaal naar rechts kijken dan krijgen we toch een vreemde maatschappij...Wat volgens mij is dat nu al gebeurd.

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2014 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, daar ben ik het wel enigszins mee eens. Maar als de HTM daar in meegaat dan krijgen natuurlijk heel veel van dat soort verhalen te horen. Ze staan in hun recht, jammer dat ze geen coulance tonen.

ka
door kasteeltje - Mar 8, 2014 om 21:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker jammer dat ze geen coulance tonen.Check dan eerst goed of ze wel genoeg chipsaldo heeft en geef haar dan een duwtje hoe het wel moet..ben ik nu degende die HTM moet opvoeden?Maar ze staan in hun recht..Volgende keer de fiets pakken.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe oud is uw dochtertje?

Volgende keer de fiets pakken? Nee, volgende keer inchecken.

ka
door kasteeltje - Mar 8, 2014 om 22:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dochter is in de puberteit en is dit voor haar weer een wijze les.Maar dit had echt anders worden geregeld en 38 euro boete is best veel voor een sparende puber.

sw
door swat1500 - Mar 8, 2014 om 22:11
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, in het stripkaarten tijdperk waren er ook mensen die met een stripkaart met voldoende vrije strippen instapten en pas gingen stempelen als de controleurs in zicht kwamen.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt dus blijkbaar niet de leeftijd zeggen en wat heeft het sparen ermee van doen? Het is niet de HTM die opgevoed moet worden. U had haar dus wegwijs moeten maken in het openbaar vervoer.

ka
door kasteeltje - Mar 8, 2014 om 22:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1, ik begrjjp uw begrip,maar om leeftijd erbij te halen en wegwijs maken voor de HTM wat natuurlijk allang is gedaan is niet de essentie.Het gaat om dat controleurs echt moeten controleren,doorvragen voordat ze direct een boete geven.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De controleurs doen wat zij moeten doen. Controleren of iemand ingecheckt heeft. En als dat niet het geval is, wordt er een boete uitgedeeld.

Wat moeten zij nu doorvragen? Dus daarom mijn vraag, hoe oud is uw dochtertje. Als zij negen jaar is, zou ik zeggen u heeft een punt. Maar puberen? Hoe oud is dat, 12, 14? Dan weten ze toch van de hoed en de rand? En wat moet daar dan aan doorgevraagd worden? Ben jij voor het eerst helemaal alleen buiten?

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2014 om 23:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De HTM krijgt tientallen keren per dag de mooiste smoezen van pubers te horen. En tientallen pubers per dag die niet inchecken. Als zij niet wist hoe het moet, had je met haar mee moeten gaan.

zoekster
door zoekster - Mar 8, 2014 om 23:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kasteeltje schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 22:10] 38 euro boete is best veel voor een sparende puber.
Dan betaalt u het toch?

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2014 om 01:19
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect, en niet persoonlijk bedoeld, maar er zijn meer pubers die wèl weten hoe je in moet checken als die het niet weten. Ook zijn er, en weer niet persoonlijk bedoeld, heel veel pubers (persoonlijk gezien) die OF niet inchecken OF inchecken en meteen weer uitchecken en pal voor het uitstappen weer in en braaf bij het uitstappen uitchecken. Verder zijn er en ook dit is niet persoonlijk bedoeld, veel pubers die pa en of ma niet alles vertellen en of dingen doen die pa of ma niet (willen) weten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 9, 2014 om 09:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zo heel veel maakt het nu ook weer niet uit of je dit via een directe betaling doet, de boete, of via belastingen, betalen zul je toch moeten.

pi
door pieterwolters - Mar 9, 2014 om 10:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Pubers kunnen de iedere nieuwe gave app installeren en gebruiken maar iets simpels als inchecken lukt niet?

me
door mein33 - Mar 9, 2014 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kasteeltje schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 21:12]Onze dochter is beboet vanwege onwetenheid in tram 1 en niet had ingescheckt..

@kasteeltje,

Als uw dochter daadwerkelijk uit "onwetendheid" heeft gehandeld zou dat betekenen dat zij voor het eerst van haar leven met de OV-kaart heeft gereisd. Mocht dat zo zijn dan heeft u vervolgens verzuimd uw dochter goed te informeren over de werking van de Ov-kaart.
Helaas voor u is dat geen excuus om als zwartrijder gebruik te maken van het OV en zal de boete betaald moeten worden.

En u hoeft de HTM niet op te voeden, zij horen dagelijks honderden van dit soort uitvluchten en/of smoesjes.