de
door derrie Dec 20, 2011 om 12:20
Computers & telefonie

Bij retour hardware geen geld terug

Hallo, bij de aankoop van de U DRAW TABLET op 17 nov 2011 werdt mij verteld dat als ik het aparaat liet sealen ik heb nog kon retouneren tot 15 januarie 2012...
Maar toen ik deze week op 19 december 2011 de winkel in liep om wat nieuwe spelletjes te kopen zag ik tot mijn verbazing dat de U DRAW TABLET van 74,99 af was geprijst naar 49,99 en ik de volgende dag 20 december dus terug ging om hem te retouneren en daar voor het verschil in prijs terug eiste...was dit niet mogelijk volgens de verkoper.
Ik kon geen geld terug krijgen alleen het ding in ruilen voor iets anders maar dan niet voor iets wat minder koste want dan moesten ze als nog geld retour geven...
Mijn vraag is, sta ik in mijn recht als ik het apparaat in gesealde toestand retouneer en ik het verschil in prijs terug wil en anders het complete aankoop bedrag...???
Ik dacht dat als je iets retouneerd in de zelfde toestand als je hem hebt gekocht dat je dan altijd je geld terug zou moeten krijgen...
Hoe is dit wettelijk geregeld...???

Alvast bedankt voor uw reactie...

1242 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2011 om 12:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nee dit is volgen mij niet wetelijk geregeld, u heeft het e woon tevroeg gekocht. Maar als u zwart op wit heeft dat u het terug kan brengen voor u aankoopprijs heeft u via de rechter een kans, mar voordat bedrag zou ik het u niet aanraden.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2011 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo derrie,

Koop = koop

Eventueel retourneren of ruilen is een gunst van de winkelier en vindt dan op voorwaarden van de winkelier plaats.
Dit staat meestal in de winkel of op de bon aangegeven.
Als je het gesealde exemplaar volgens die voorwaarden zou mogen retourneren dan zou je - met kassabon - het door jou betaalde bedrag terug moeten krijgen.

Dat er een prijsverlaging heeft plaatsgevonden is natuurlijk een beetje zuur, maar het verschil terug 'eisen' is niet op z'n plaats.
Zou je bijbetalen als er een prijsverhoging was geweest??

Met vr.gr.


zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Je zou het kunnen proberen en dat zonder verder kommentaar. Slimme gedachte, houd deze voor jezelf. Je moet dan wel een geldig retourneerargument hebben en laten we hopen dat je niet door dezelfde mensen te bediend wordt als in het begin. Gun jezelf een kans.


Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Dat lees ik nu zo vaak: zou je bijbetalen als er een prijsverhoging was geweest.... Slaat nergens op. Waar is daar de logika? Mensen denken over het algemeen altijd aan hun eigen belang en daar is ook niets tegen.


Zwemmer

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2011 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@zwemmer,

Is het nou zwemmer of zwammer? ;-)

De vraag was: ...Ik dacht dat als je iets retouneerd in de zelfde toestand als je hem hebt gekocht dat je dan altijd je geld terug zou moeten krijgen...
Hoe is dit wettelijk geregeld...???
...

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2011 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@derrie, zwemmer,

U hebt een stropdas gekocht die niet past bij uw overhemd. Mag u die dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.

Wanneer mag u iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug.

Bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.

Tip

Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.

Bron: Consuwijzer

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:44
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Leuk Edrick, inderdaad ik heb wat te onzorgvuldig gelezen. Maar jij kunt je wel een beetje netter uitdrukken. "Je hebt je vergist..." voelt wat beter en staat gelijkwaardiger.

Zwemmer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer