ve
door verwijderd Feb 19, 2008 om 20:07
Geldzaken & recht

Bij welke bank is het voordeligst lenen voor minima

Hallo allemaal,

Ik werk door gezondheidsomstandigheden parttime en moet daardoor rondkomen van een minimum inkomen. Ik wil graag een lening aanvragen van ongeveer 4000 euro. Bij welke bank kun je het daar het best terecht, tegen een lage rente bij terugbetalen?

Iemand goede ervaringen en tips?

1630 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 19, 2008 om 20:17
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Een tip : begin er niet aan. U zal leeglopen op de rente en er niet , nauwelijks van afkomen. Het komt dat het rente deel het grootste deel is welke u gaat aflossen. Hierdoor zou u jaren hieraan betalen en daardoro er nooit van afkomen.

groetjes ,labswans

kiran
door kiran - Feb 19, 2008 om 20:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Fratsheid

Bij de Gemeentelijke Kredietbank (tegenwoordig ook Volksbank) in uw woonplaats.

Speciaal voor minima en bijstand. U moet dan wel enige papieren overleggen ivm uw inkomsten. Maar zal geen probleem moeten opleveren.

Groet, Kiran

ma
door marwin - Feb 19, 2008 om 20:27
126 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk voor alternatieven. Ga niet lenen. Als je het nu niet kan betalen door te sparen (en zo te lezen heeft u ook geen uitzicht op een beter inkomen) , begin er dan niet aan. Want dan kan u het straks ook niet betalen.

Kunt u het geld nu wel missen, zet het op een rekening dat scheelt bijna de helft op een product (geen rente op rent) en als u een rekening neemt met een hoge rente heeft u het sneller bijelkaar betaald (binnen een jaartje of 2 gespaard ipv 5 jaar afbetalen)

Als de aanschaf echt niet kan wachten koop dan 2de hands en dus voor een derde van de prijs. Je krijgt namelijk altijd een lening die hoger is dan je nodig hebt en je gaat vanzelf dat geld opnemen want dat geld staat er toch. Vreselijk gevaarlijk

stacey
door stacey - Feb 19, 2008 om 20:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

E 4000,- is een hoop geld als je een minimuminkomen hebt, maak niet de fout te denken daarmee je inkomen te kunnen aanvullen, het kost je alleen maar meer geld en het wordt er dus niet beter maar alleen maar slechter op.

Laat je informeren, bv bij gemeente of je in aanmerking komt voor toeslagen/bijzondere bijstand, belasting ed om je inkomen te verhogen.

Recht op Algemene bijstand

Recht op geld.nl - Particuliere subsidies, uitkeringen en toeslagen

Tip van het Nibud;          --Twijfelt u of u een lening wilt afsluiten? U kunt ook eerst een tijdje 'proefdraaien' door elke maand een vast bedrag te sparen. Lukt dat niet, dan is het niet verstandig om een lening af te sluiten. Het lukt dan waarschijnlijk ook niet om een lening af te lossen.Nibud Consumenten, bank en verzekering

Bank zal je wellicht niets lenen als je een minimuminkomen hebt dus kom je terecht bij de andere geldverstrekkers, en die zijn duur(der) dus begin daar nooit aan.

Succes,

vladja
door vladja - Feb 20, 2008 om 09:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bekijk
ook even de uitzending van Zembla over lenen en de rentepercentages, die daar
in genoemd worden van de bekende lening-cowboys van de televisiereclame.

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=6530423&md5=2fbca2d1ac05901c9004b59cc1cc7950

Vladja