f.
door f.buiteman Oct 29, 2014 om 23:01
Geldzaken & recht

Bijschrijving afrekening huur niet ontvangen

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik vragen hoe ik in mijn recht sta, omdat de woningbouw DUWO de bijschrijving van de afrekening van de huur naar een verkeerd rekeningnummer heeft bijgeschreven.
Ik heb meerdere malen via email contact gehad en geschreven dat ik nog geen geld heb ontvangen.
Ik heb als antwoord terug ontvangen dat dit wel was overgeboekt en uitbetaald op een Iban nummer welke bij "hun" bekend was.
Ik heb hierop geantwoord dat dit Iban nummer niet van mij was en mijn Iban nummer doorgegeven welke wel juist is.
Ik heb hierop een oude machtigingskaart ontvangen van hun welke op een andere naam staat en al jaren niet in gebruik is.
De afgelopen jaren heb ik dat altijd op de juiste Iban nummer ontvangen van vereniging DUWO en heb hier ook een bewijs van middels een overzicht van de ING en is het altijd goed gegaan.
De woningbouw is tevens al bijna 4 maanden te laat met betalen van de jaarlijkse afrekening, terwijl als wij onze huur te laat betalen er wel allemaal kosten in rekening gebracht worden.
Hun hebben een fout gemaakt en willen dit niet corrigeren, omdat hun zelf met een nieuw systeem zijn gaan werken en het daarom allemaal zo lang duurde voordat de juiste afrekening kon plaats vinden.
Mijn vraag is wat ik nu moet doen, om wel mijn geld te ontvangen.

Hartelijke groet,

F. Buiteman
[edit - red.]

358 2 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2014 om 23:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als zij inderdaad de fout hebben gemaakt, en daar lijkt het wel op, dan mogen ze u niet met het probleem opzadelen. Stuur ze een brief waarin u aangeeft dat ze binnen een bepaalde termijn, bijvoorbeeld twee weken, moeten betalen. Dan moeten ze zelf maar die onverschuldigde betaling terughalen bij de rekeninghouder van het verkeerde rekeningnummer.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2014 om 01:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is in het verleden via incasso de huur betaalt, zo ja dan zijn hun in de fout gegaan omdat daar door uw goede nummer bekent was i.v.b. met incasso opdrachten.