komsja
door komsja Dec 12, 2014 om 18:09
Geldzaken & recht

Bijstandsnormen en bedragen 2015

Kan op de site van de sociale dienst,en op de site van de gemeente nergens vinden wat de bijstanduitkering gaat worden voor 2015.
Wie weet waar ik die informatie wel kan vinden.

1597 16 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Dec 12, 2014 om 18:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

http://financieel.infonu.nl/geld/143502-hoogte-bijstandsuitkering-2015.html

Heeft u hier wat aan

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2014 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo komsja,

Kijk eens hier.

En hier.

komsja
door komsja - Dec 12, 2014 om 19:12
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Hallo lovewinnie en edrick3
Dank voor uw reactie,heb gekeken en gezocht op hetgeen u mij had aangeraden,maar daar zijn alleen de norm bedragen te vinden maar niet de eventuele toeslagen,dus denk ik dat de totaal bedragen nog niet bekend zijn.
Maar nogmaals dank voor de verwijzing want er is wel heel veel andere bruikbare informatie te vinden

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2014 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de bestaande bijstandklanten verandert er per 1 januari 2015 vrijwel niets afgezien van een minimale indexering.

Alleen voor alleenstaande ouders zijn de wijzigingen groot.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2014 om 22:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 18:39]Hallo komsja,

Kijk eens hier.

En hier.

Ben getriggerd bij uw eerste link wat ze nu eigenlijk onder punt 7 (stip 7) willen zeggen. Ze willen duidelijk niet discrimineren maar het toch benoemen, vraag me af of men dan doelt op boerka o.i.d.

Cookies
door Cookies - Dec 12, 2014 om 23:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 12 dec 2014, 22:50]

Ben getriggerd bij uw eerste link wat ze nu eigenlijk onder punt 7 (stip 7) willen zeggen. Ze willen duidelijk niet discrimineren maar het toch benoemen, vraag me af of men dan doelt op boerka o.i.d.

De zin: Bijstandsgerechtigden mogen door kleding, gebrek aan persoonlijke verzorging of gedrag het krijgen van werk niet belemmeren heeft niet speciaal betrekking op een boerka.

Er zijn mensen die zich bij een sollicitatie expres smerig kleden en a-sociaal gedragen, zodat ze de baan niet krijgen.

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2014 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als iemand met gaten in zijn kleding of smerige vlekken aankomt bij een werkgever, kan hij het vergeten. Hanekammen, tatoeages, een neusring, ga maar door, heeft niets met discriminatie van doen.

Maar ze hebben gesolliciteerd, dus aan hun plicht voldaan denken ze dan. Dus niet.

door 1953 - Dec 13, 2014 om 02:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zo verdwijnt in de gemeente Rotterdam de huidige langdurigheidstoeslag (ldt) per 1 januari 2015 en wordt vervangen door een individueel ... toeslag voor personen tussen de 18-27 jaar om een kans op de arbeidsmarkt te bevorderen. De verordening zal pas half februari 2015 zijn.

door 1953 - Dec 13, 2014 om 02:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=komsja schreef op vrijdag 12 dec 2014, 18:09]Kan op de site van de sociale dienst,en op de site van de gemeente nergens vinden wat de bijstanduitkering gaat worden voor 2015.
Wie weet waar ik die informatie wel kan vinden.

De website van uw gemeente!

Gemeentes bepalen zelf hoe of wat er per 1 januari 2015 geldt middels verordening(en),

fi
door fisbel - Dec 13, 2014 om 03:12
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 13 dec 2014, 02:36][quote=komsja schreef op vrijdag 12 dec 2014, 18:09]Kan op de site van de sociale dienst,en op de site van de gemeente nergens vinden wat de bijstanduitkering gaat worden voor 2015.
Wie weet waar ik die informatie wel kan vinden.

De website van uw gemeente!

Gemeentes bepalen zelf hoe of wat er per 1 januari 2015 geldt middels verordening(en),
Voor de bijstand gelden uniforme bedragen. Iemand in Groningen of iemand in Lutjebroek krijgt hetzelfde bedrag. Alleen in bijzondere bijstand is er te variëren.
Zoals tijger1 opmerkt, is het bijstandsverhaal voor de alleenstaande ouder voor 2015 heel anders. Een deel gaat naar het kindgebonden budget. Ik was bij bezoek bij een alleenstaande ouder met een bijstandsinkomen. De bijstand wordt aanmerkelijk ingekort - de toeslag gaat eruit, de alleenstaande ouderkorting verdwijnt. Maar het kindgebonden budget ging in deze situatie met € 4500 omhoog tot bijna € 6000 / per maand. Bijna € 500 per maand.Toch was de netto opbrengst (inkomen + toeslag) niet hoger dan in 2014.

N.B: de informatie van infonu (normbedragen) is t.a.v. de allenstaande ouder niet juist. Op de site wordt een bedrag van € 960,83 genoemd als bijstandsnorm voor de alleenstaande ouder. Telt daarbij € 500 kindgebonden budget op. En gij geleuft het? Dat een bijstandsmoeder opeens meer dan € 1400 krijgt.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om € 500 kgb te krijgen moeten daar toch een paar kinderen van 16 en 17 in dat gezin zijn.

fi
door fisbel - Dec 13, 2014 om 11:37
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 13 dec 2014, 11:23]Om € 500 kgb te krijgen moeten daar toch een paar kinderen van 16 en 17 in dat gezin zijn.
Die (twee) kinderen zijn er. Het KGB is € 459 per maand. Heb het bedrag iets opgeblazen.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fisbel

Duidelijk.

komsja
door komsja - Dec 13, 2014 om 19:11
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Er word van alles geroepen en gezegd maar wat iemand als alleenstaande ouder,of dat in een andere gemeente de langdurigheidstoeslag word afgeschaft daar heb ik (met alle respect) geen boodschap aan,ik wilde weten wat de hoogte van de bijstandsuitkering (inclusief toeslag voor alleenstaande) gaat worden in 2015.
Alleen lovewinnie en edrick hebben me naar een site verwezen waar het te vinden zou moeten zijn.
En aan de rest van de reacties heb ik weinig aan.
Maar het komt er dus op neer dat de totaal bedragen voor 2015 nog niet bekend zijn.
Dus wachten we maar af wat de uitkeringinstantie in de gemeente Ede de bedragen bekend gaat maken.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt inflatiecorrectie en dat is alles.

komsja
door komsja - Dec 13, 2014 om 19:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Of het inflatiecorrectie is of wat voor een correctie dan ook,Ik wilde alleen maar weten wat de BEDRAGEN voor 2015 gaan worden,maar heb net nog even gekeken op de site die lovwinnie en edrick me naar verwezen hebben en ook op de site van de gemeente,maar over de volledige bedragen is nog niets te vinden.