ch
door choffman Oct 23, 2014 om 22:19
Huishouden & energie

Binnen garantietermijn

Hallo,

Ik heb een wesco prullenbak van 4 jaar oud. WESCO geeft 5 jaar garantie en 10 jaar op onderdelen.
Nu is er iets stuk, maar ik moet wel betalen voor een aantal dingen, in totaal bijn 1/3 van het aankoopbedrag. Terwijl ik dacht dat garantie altijd gratis is.

ik moet betalen: bijdrage in verzend en reparatiekosten € 17,50 / Veer € 3,50 / Binnenring € 7,00 = totaal € 28,00 + € 5,88 (Btw) = Totaal € 33,88 + 2x 6,95 Sneek-KMP v.v.. Tenzij het normale slijtage is hoef ik die veer of ring niet te betalen.

Ik wil best wel betalen, maar ik vraag mij af of dit gerechtigd is.

Als iemand mij een beetje kan helpen dan heel erg graag. Ik heb niet veel geld, maar ook al had ik dit wel...

Met vriendelijke groet,

choffman

3587 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2014 om 00:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Garantie wordt du niet gegeven op verbruik schade. Alleen op fabriek fouten.

door 1953 - Oct 24, 2014 om 00:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Normale slijtage viel of valt niet onder de garantie en de aangeboden betaling van 1/3 van de kosten lijkt mij reëel in dezen.

Of u moet mij het tegendeel kunnen overtuigen middels de garantievoorwaarden destijds gold tijdens de aankoop.

ch
door choffman - Oct 24, 2014 om 11:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de prullenbak was er een plastic scharnier doormidden gebroken waardoor de prullenbak niet meer open of dicht kon. Dus dit valt onder normale slijtage?

Van een ander merk heb ik laatst een nieuwe waterkoker gekregen, incl. verzendkosten, van een jaar oud omdat hij begon te lekken. Maar dat zijn zeker appels en peren?
Logischer wijs denk ik altijd: De fabrikant staat garant voor zijn product dat het binnen de genoemde termijn niet stuk gaat. Een scharnier die afbreekt na 4 jaar heeft de garantie niet doorstaan naar mijn mening.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2014 om 14:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=choffman schreef op vrijdag 24 okt 2014, 11:14]Bij de prullenbak was er een plastic scharnier doormidden gebroken waardoor de prullenbak niet meer open of dicht kon. Dus dit valt onder normale slijtage?

Van een ander merk heb ik laatst een nieuwe waterkoker gekregen, incl. verzendkosten, van een jaar oud omdat hij begon te lekken. Maar dat zijn zeker appels en peren?
Logischer wijs denk ik altijd: De fabrikant staat garant voor zijn product dat het binnen de genoemde termijn niet stuk gaat. Een scharnier die afbreekt na 4 jaar heeft de garantie niet doorstaan naar mijn mening.

Of verkeerd gebruik.

ch
door choffman - Oct 30, 2014 om 12:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Uhm Verkeerd gebruik. Aangezien ik het voetpedaal altijd met de rechtervoet en met een normale kracht indruk, zal het wel normale slijtage zijn.

Dus is het volgens jullie volkomen normaal dat ik 4x verzendkosten én de verwijderen van 5 popnagels (€20) betaal? De verzendkosten kan ik nog snappen, maar dit laatste vindt ik wel zo raar. Waar houdt het dan op bij een reparatie? Dan mag je mazzel hebben dat dat ding niet 100 schroefjes e/o popnagels hebt.